Auteur Topic: Opwekking 2003  (gelezen 2793 keer)

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Gepost op: mei 30, 2003, 04:30:42 pm »
Wie ga ik komende Pinksteren zien op Opwekking . Walibi-Flevo?

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #1 Gepost op: mei 30, 2003, 04:45:43 pm »

quote:

op 30 May 2003 16:30:42 schreef Wilhelmina:
Wie ga ik komende Pinksteren zien op Opwekking . Walibi-Flevo?
mij niet, maar ik woon er wel vlakbij, helaas wordt ik altijd duizelig van die achtbanen :)
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Anita

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #2 Gepost op: mei 30, 2003, 04:49:50 pm »
www.opwekking.nl
Kun je even zien dat Wilhelmina niet die achtbanen bedoelt

Anita  ;)
God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid. Joh 4:24

cheese

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #3 Gepost op: mei 30, 2003, 05:03:07 pm »

quote:

op 30 May 2003 16:49:50 schreef Anita:

www.opwekking.nl
Kun je even zien dat Wilhelmina niet die achtbanen bedoelt

Anita  ;)
misschien wordt ik daar ook wel duizelig van |:( O-)

Anita

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #4 Gepost op: mei 30, 2003, 05:34:28 pm »

quote:

op 30 May 2003 17:03:07 schreef cheese:
[...]
misschien wordt ik daar ook wel duizelig van |:( O-)
Ongetwijfeld!!  :+
God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid. Joh 4:24

Roos

• liefde is de bron
    • Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #5 Gepost op: mei 30, 2003, 05:50:36 pm »
Ik ga met mijn gezin naar de opwekking !  Vorig jaar ben ik voor het eerst één dag geweest met m'n kinderen en we waren allemaal enthousiast !  Nu gaan we dus het hele weekend. We gaan kamperen op een camping een km of 6 bij Walibi vandaan, en we hebben er vreselijk veel zin in !!

cheese

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #6 Gepost op: mei 30, 2003, 05:55:57 pm »

quote:

op 30 May 2003 17:34:28 schreef Anita:
[...]

Ongetwijfeld!!  :+

nou dan kom ik maar niet, ik heb mijn slaap hard nodig en al die dagen wakker
(gewekt) en opgewekt te zijn, het zou me inderdaad gaan duizelen :? 8)7

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #7 Gepost op: mei 30, 2003, 06:07:58 pm »

quote:

op 30 May 2003 17:55:57 schreef cheese:
[...]

nou dan kom ik maar niet, ik heb mijn slaap hard nodig en al die dagen wakker
(gewekt) en opgewekt te zijn, het zou me inderdaad gaan duizelen :? 8)7

Goed idee, er is namelijk absoluut geen plaats voor zuurpruimen.

Verblijdt u in de Here te allen tijde, wederom zeg ik u verblijdt u. :)

cheese

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #8 Gepost op: mei 30, 2003, 06:17:25 pm »

quote:

op 30 May 2003 18:07:58 schreef Wilhelmina:
[...]

Goed idee, er is namelijk absoluut geen plaats voor zuurpruimen.

Verblijdt u in de Here te allen tijde, wederom zeg ik u verblijdt u. :)

hallelujahhhhhhhhhhhhhhhh amen
is zuurpruim nu ook al een verboden vrucht? :?

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2003, 08:37:56 pm »

quote:

op 30 May 2003 18:17:25 schreef cheese:
[...]

hallelujahhhhhhhhhhhhhhhh amen
is zuurpruim nu ook al een verboden vrucht? :?
Nee hoor, maar aan de vruchten herkent men de boom. Zal een goede boom slechte vruchten dragen? ;)

Emma

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #10 Gepost op: mei 30, 2003, 09:41:29 pm »
Ik kom waarschijnlijk alleen zondag.
Sta jij dan klaar met een GKV-forum spandoek? (of paraplu..)

cheese

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #11 Gepost op: mei 30, 2003, 09:49:18 pm »

quote:

op 30 May 2003 20:37:56 schreef Wilhelmina:
[...]

Nee hoor, maar aan de vruchten herkent men de boom. Zal een goede boom slechte vruchten dragen? ;)

tja zal ik die vijgeboom maar eens beter gaan bekijken :)
en dat terwijl ik appeltaart zo lekker vind...

j@f@

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #12 Gepost op: mei 31, 2003, 08:19:21 am »

quote:

op 30 May 2003 16:45:43 schreef cheese:
[...]

mij niet, maar ik woon er wel vlakbij, helaas wordt ik altijd duizelig van die achtbanen :)
Mij zie jer er niet..............maar ik woon er ook gigantisch dichtbij

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #13 Gepost op: mei 31, 2003, 08:33:30 am »

quote:

op 31 May 2003 08:19:21 schreef jfwolf:
[...]

Mij zie jer er niet..............maar ik woon er ook gigantisch dichtbij

Als hier in de buurt een "schooldag" ( zo heet dat toch bij jullie?) gehouden zou worden en mijn enige antwoord zou zijn : "Mij zie je er niet" zou mij dat écht kwalijk worden genomen.

Wat is de reden van jouw antwoord en waarom zo fél alsof je het over een occulte manifestatie hebt? Kun je je antwoord onderbouwen, in ieder geval voor die mensen die hier ook prikken en het daar erg fijn vinden?

j@f@

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #14 Gepost op: mei 31, 2003, 08:40:45 am »
Excuus WIlhelmina,

Ik reageerde op cheese met zijn achtbanen. Ik had het niet over de manifestatie.!!

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #15 Gepost op: mei 31, 2003, 09:41:42 am »
Wel opvallend dat er alleen vrouwen naar dat Opwekking-weekend gaan  :+

Ik woon er overigens niet dichtbij en ga er ook niet heen. Niet dat ik een zuurpruim ben, maar een heel weekend zingen, klappen en blije mensen om je heen hebben... moet er niet aan denken.  :|
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

cheese

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #16 Gepost op: mei 31, 2003, 11:44:10 am »

quote:

op 31 May 2003 09:41:42 schreef Pleun:
Wel opvallend dat er alleen vrouwen naar dat Opwekking-weekend gaan  :+

Ik woon er overigens niet dichtbij en ga er ook niet heen. Niet dat ik een zuurpruim ben, maar een heel weekend zingen, klappen en blije mensen om je heen hebben... moet er niet aan denken.  :|

als kerkelijke buitenstaanders noemde men dat het EO-effekt, maar of dat de lading dekt weet ik natuurlijk niet,;)
overigens zie ik mezelf zeker niet als een zuurpruim en ook niet de mensen die mij kennen, maar ook mij bekroop wel eens het gevoel bij het zien van zo'n manifestatie (op tv) of deze blijheid nu echt uit het hart kwam of meer een verwachting was waaraan men meende te moeten voldoen, net zo als de plaatjes waarop je in een grazige weide mens, leeuw, lam genoegelijk aan de picknick ziet deelnemen...

dingo

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #17 Gepost op: mei 31, 2003, 11:58:53 am »

quote:

op 31 May 2003 11:44:10 schreef cheese:
[...]

als kerkelijke buitenstaanders noemde men dat het EO-effekt, maar of dat de lading dekt weet ik natuurlijk niet,;)
overigens zie ik mezelf zeker niet als een zuurpruim en ook niet de mensen die mij kennen, maar ook mij bekroop wel eens het gevoel bij het zien van zo'n manifestatie (op tv) of deze blijheid nu echt uit het hart kwam of meer een verwachting was waaraan men meende te moeten voldoen, net zo als de plaatjes waarop je in een grazige weide mens, leeuw, lam genoegelijk aan de picknick ziet deelnemen...

Ik ben meerdere keren geweest en het komt allebei voor: je bent vrolijk omdat er een goede sfeer is of je doet vrolijk omdat dat zo hoort (hoewel er is altijd nazorg en die is er niet voor niets). Maar vooral het eerste, echte blijdschap en de sfeer is altijd goed, weer of geen weer.

Je hebt de keuze naar welke bijeenkomsten je gaat. Naar mate je vaker gaat krijg je uiteraard je eigen voorkeur. (Ik vond vorig jaar Herman Boon m.n. erg inspirerend.) Kortom beslist een aanrader al is het maar voor een dag. Helaas moet ik dit jaar verstek laten gaan ivm dringende bezigheden elders maar volgend jaar ga ik beslist weer.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #18 Gepost op: mei 31, 2003, 12:46:53 pm »

quote:

op 31 May 2003 11:44:10 schreef cheese:
[...]

Wat je op t.v. ziet is allemaal zang en dans. Waar de meesten voor komen is het fantastische, gevarieerde onderwijs, uiit velerlei hoek en voor elk wat wils.
Echte diepgang, en nieuwe energie voor je geloofsleven.
Toch gek dat er heel wat Zangprogrammas uit de traditionele kerken op t.v. zijn, waar de mensen er bijna allemaal bijstaan alsof ze nét in een punaise hebben getrapt, en dat diezelfde mensen als ze blijdschap tijdens de lofprijzing zien, ze zich acuut af gaan vragen of het wel allemaal uit het hart komt. Vreemd.

cheese

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #19 Gepost op: mei 31, 2003, 12:55:33 pm »

quote:

op 31 May 2003 12:46:53 schreef Wilhelmina:
[...]

Wat je op t.v. ziet is allemaal zang en dans. Waar de meesten voor komen is het fantastische, gevarieerde onderwijs, uiit velerlei hoek en voor elk wat wils.
Echte diepgang, en nieuwe energie voor je geloofsleven.
Toch gek dat er heel wat Zangprogrammas uit de traditionele kerken op t.v. zijn, waar de mensen er bijna allemaal bijstaan alsof ze nét in een punaise hebben getrapt, en dat diezelfde mensen als ze blijdschap tijdens de lofprijzing zien, ze zich acuut af gaan vragen of het wel allemaal uit het hart komt. Vreemd.
http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=758 ja, zoiets beschreef ik hier

en daarop jouw reaktie:
Ik weet heel goed wat je bedoelt, en toch...........Ik kom dan in zo'n naar eigen zeggen "ideale kerk" . Alles erop en eraan. Fijne muziek, veel jongeren, goede boodschap heerlijke zangdiensten en veel nieuwe bekeerlingen. En dan heb ik alles wat ik me maar kan wensen en dan ineens denk ik: Waar ben ik nou helemaal mee bezig. Wat een drukte allemaal, wat zijn we met weinig mensen vergeleken met ál die andere mensen die nog in hun bedje liggen. Wat geloof ik nou, wat voel ik nou, is God wel de God die wij denken dat Hij is. Lopen we elkaar niet allemaal alleen maar gek te maken, met van alles en nog wat. Ik wordt 7 dagen per week 24 uur per dag beziggehouden. En dan zie ik al die mensen wél in aanbidding en dan denk ik, zijn ze nu écht aan het aanbidden of denken ze alvast aan wat ze straks zullen gaan eten?
Omdat ik al wat ouder ben, schrik ik daar niet meer van omdat ik weet dat het de volgende zondag weer helemaal weg is, maar toch.............
Ja, dat heb ik ook wel eens, maar daar praat je niet over he?

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #20 Gepost op: mei 31, 2003, 01:47:55 pm »

quote:

op 31 May 2003 12:55:33 schreef cheese:
[...]

Ja, dat heb ik ook wel eens, maar daar praat je niet over he?  

Ik denk dat als je eerlijk bent, iedereen dze gedachtes wel eens heeft, maar dan heb ik het nadrukkelijk over mijn eigen gemeente en daarin mijn eigen geloofsbeleving. Van mensen uit de wat zwaardere hoek krijgen we echter dit soort reakties altijd vanuit hun positie als ze naar evangelischen kijken.
Het is bijna vedacht als je plezier en blijdschap in je geloof vindt, en inderdaad je soms het gevoel hebt dat die ander in een ideale kerk zit. Ik vind dat natuurlijk vanuit mijn positie, anders zat ik bij jullie, maar ik hoop dat  de gereformeerden vinden dat zij in de ideale kerk zitten ( ik zeg met nadruk niet de ware kerk).  Het lijkt me namelijk echt erg als je je verplicht voelt in een kerk te zijn, terwijl dátgenen war je zo naar hunkert in een andere kerk gebeurt.

cheese

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #21 Gepost op: mei 31, 2003, 02:26:02 pm »

quote:

op 31 May 2003 13:47:55 schreef Wilhelmina:
[...]

Ik denk dat als je eerlijk bent, iedereen dze gedachtes wel eens heeft, maar dan heb ik het nadrukkelijk over mijn eigen gemeente en daarin mijn eigen geloofsbeleving. Van mensen uit de wat zwaardere hoek krijgen we echter dit soort reakties altijd vanuit hun positie als ze naar evangelischen kijken.
Het is bijna vedacht als je plezier en blijdschap in je geloof vindt, en inderdaad je soms het gevoel hebt dat die ander in een ideale kerk zit. Ik vind dat natuurlijk vanuit mijn positie, anders zat ik bij jullie,

Ch; voor alle duidelijkheid , ik zit (sta of lig) noch bij de zwaarmoedige kerk der punaisetrappers noch bij de lichtvoetige dansenzangers ;), meer bij de selfmadeandshopeverywhere stroming :P

maar ik hoop dat  de gereformeerden vinden dat zij in de ideale kerk zitten ( ik zeg met nadruk niet de ware kerk).  Het lijkt me namelijk echt erg als je je verplicht voelt in een kerk te zijn, terwijl dátgenen war je zo naar hunkert in een andere kerk gebeurt.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #22 Gepost op: mei 31, 2003, 03:17:44 pm »

quote:

op 31 May 2003 14:26:02 schreef cheese:
[...]

Waar liggen jouw verantwoordelijkheden dan/ Waar breng jij je gaven en talenten heen, waar kan God jou gebruiken, aan welke leider onderwerp jij je, en zéker ook waar breng jij je tienden heen?
Kortom in welke wei graas jij?

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #23 Gepost op: mei 31, 2003, 03:44:27 pm »
Als het meezit kun je mij daar 2e Pinksterdag ook bewonderen in het gezelschap van mijn ouders en zusjes :). Het gaat mijn eerste keer worden, maar ik heb er wel zin in in ieder geval.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

cheese

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #24 Gepost op: mei 31, 2003, 04:20:34 pm »

quote:

op 31 May 2003 15:17:44 schreef Wilhelmina:
[...]

Waar liggen jouw verantwoordelijkheden dan/ Waar breng jij je gaven en talenten heen, waar kan God jou gebruiken, aan welke leider onderwerp jij je, en zéker ook waar breng jij je tienden heen?
Kortom in welke wei graas jij?

momenteel heeft de Heer mij oa tussen een aantal gkvers geplaatst :), niet alleen in deze lijst, maar ook bij de bouw van een nieuwe kerk met mijn bouwkundige talenten, verder heb ik ook en poosje naast iemand mogen lopen, die erg met geloofsvragen en vrijheid/onvrijheid aan het worstelen was en nu weer adem durft te halen, op een hele enkeling heb ik wel eens kunnen bijdragen, dat ze wat meer over de diepere dingen des zijns zijn gaan nadenken (dat zei men mij tenminste in een alfakursus waar ik aan mee deed)
en verder overal daar waar mijn voetstappen mij heenvoeren ,
ik onderwerp me aan geen leider, maar wil vrijwillig volgen Hem die broeders zoekt ipv slaven (zie onder), mijn tienden gaan meestal naar de kleinste mijner broeders, die ik niet personlijk ken, via bijv. foster parents, amnesty etc.
elke wei waar eetbaars is en het mijn smaak geen geweld aandoet, daar kan ik grazen

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #25 Gepost op: juni 10, 2003, 08:54:29 am »
En wie van jullie zijn nou naar de conferentie van opwekking geweest  ?
Zo ja, vertel eens wat.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #26 Gepost op: juni 10, 2003, 04:16:31 pm »
Ikke ben afgelopen maandag geweest. Vond het erg leuk en heb nogal wat interessante dingen gehoord. Jammer is wel dat er door het hele weekend een rode lijn liep qua onderwerpen en dat je dus delen mist als je maar één dag komt. Ondanks dat was het interessant, lekker gezongen en God geprezen en ik heb nu al weer zin in volgend jaar :).
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #27 Gepost op: juni 10, 2003, 04:33:47 pm »

quote:

op 10 Jun 2003 16:16:31 schreef Harm:
Ikke ben afgelopen maandag geweest. Vond het erg leuk en heb nogal wat interessante dingen gehoord. Jammer is wel dat er door het hele weekend een rode lijn liep qua onderwerpen en dat je dus delen mist als je maar één dag komt. Ondanks dat was het interessant, lekker gezongen en God geprezen en ik heb nu al weer zin in volgend jaar :).

Niemand ( bijna) volgt alle diensten. Veel mensen dienen door taken op zich te nemen, kinderwerk te doen of wc's schoon te maken of noem maar op. Ik heb maar 3 preken gehoord, maar werd nog het meest gezegend bij de kinderen. 12 van de kinderen die met de heilige Geest gedoopt werden ( het waren er velen) mochten op het podium komen en 12 kinderen die ziek waren mochten daar bij gaan staan.
De kinderen werden onderwezen door Herman Boon dat zij geestelijke krachtpatsers werden, omdat de Heilige Geest je kracht geeft.
Zij legden op de zieken de handen en 10 van de 12 kinderen getuigden dat zij ter plekke genezen waren.
Heb ik dan wat gemist? Nee, ik was op de plek waar God grote dingen deed.

Enne...alle bandjes zijn te bestellen hoor.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #28 Gepost op: juni 10, 2003, 04:59:40 pm »

quote:

op 10 Jun 2003 16:33:47 schreef Wilhelmina:
[...]

12 van de kinderen die met de heilige Geest gedoopt werden ( het waren er velen) mochten op het podium komen en 12 kinderen die ziek waren mochten daar bij gaan staan.
De kinderen werden onderwezen door Herman Boon dat zij geestelijke krachtpatsers werden, omdat de Heilige Geest je kracht geeft.
Zij legden op de zieken de handen en 10 van de 12 kinderen getuigden dat zij ter plekke genezen waren.
Wat hadden die kinderen voor ziekte dan? Kinkhoest?  :|
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

cheese

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #29 Gepost op: juni 10, 2003, 05:58:24 pm »

quote:

op 10 Jun 2003 16:59:40 schreef Pleun:
[...]

Wat hadden die kinderen voor ziekte dan? Kinkhoest?  :|

ik zou ook iets meer vertrouwen hebben, als een nuchter medicus dit zou kunnen
staven,
op dit moment doet het me nog te veel denken aan J...

http://www.skepsis.nl/jomanda.jpg

bert

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #30 Gepost op: juni 10, 2003, 06:18:56 pm »
Hoi Wilhelmina,

ik ben alleen maandag geweest met m'n kinderen.

Mijn zoontje was ook in die tent. Het was heel indrukwekkend. Bijna iedereen voor wie werdgebeden werd genezen. Hij heeft er zelf alleen geen goed gevoel aan overgehouden. Hij werd 's middags depressief.
Men heeft hem gevraagd of ze voor hem mochten bidden. Hij reageerde dat dat niet nodig was. Hij kent dit niet en wilde zich groot houden. Hij is toen niet gezegend. Jammer. Ik heb zelf met hem gebeden en hem gezegend. Don't worry. Maar het geeft wel iets aan van hoe andere kinderen die niet zijn gedoopt met de Geest en voor wie niet is gebeden, hierop gereageerd kunnen hebben. Bid ook voor die kinderen.

Mijn dochtert zat bij groep 6. Zij gaf een mooie getuigenis. Zij is naar voren gekomen om voor een ander meisje te bidden. Ze gaf aan dat ze nog nooit zo'n gek gevoel heeft gehad, iets wat heel mooi was. Dat had ze haar leven lang nog niet gevoeld. 's Avonds dankte ze God met ons omdat Hij had laten zien dat Hij bestond. De kleine twijfelaar die zo in de klem zit omdat papa wel gelooft en mama niet.

Ik ben zelf niet bij deze bijeenkomsten geweest, ik mocht helpen bij groep 2. Een feest voor de kleintjes.

Ik heb genoten, ben ook aan het denken en aan hetwerk gezet en dank God voor deze bijzondere dag.
Jezus, allerhoogste Naam, mijn ziel zingt Jezus, het allermooiste lied (577)

bert

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #31 Gepost op: juni 10, 2003, 06:23:12 pm »
Zelf heb ik 's morgens geluisterd naar ds. Bottenbley. Heel erg ontdekkend.

Hier kan je het relaas van de EO vinden:

http://www.eo.nl/home/html/news.jsp?number=4248085

Kom je naar deze dagen voor een kick voor jezelf of ....... ?

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #32 Gepost op: juni 10, 2003, 07:50:01 pm »

quote:

op 10 Jun 2003 17:58:24 schreef cheese:
[...]

staven,

Ik probeer slechts Psalm 9 uit te drukken. Ik zal U loven Here, met mijn ganse hart, ik wil al uw wonderen verhalen.
Jammer dat wonderen op een gereformeerd forum als deze, slechts belachelijk gemaakt kunnen worden.
God deed grote dingen, alleen al in die tent van 11 en 12 jarigen waren meer dan 1000 (!) getuigen.
Wat moet God nog meer doen om jullie te overtuigen? Is het niet vreselijk arrogant om Gods werk zo vanaf de zijlijn in twijfel te trekken?

Ik word hier zo vreselijk verdrietig van.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #33 Gepost op: juni 10, 2003, 08:16:00 pm »
Misschien is het dan aan mij te zeggen dat ik het heel erg tof vind als er 10 kinderen genezen door de kracht van Jezus!

Als je toch belijdt dat Jezus Heer en Meester is van de hele kosmos, dan is het voor Hem toch een peuleschil om 10 kinderen te genezen?

Gelukkig maar dat Hij af en toe een peuleschilletje weggeeft :)

En voor de kritischen: stel dat iemand zegt tegen jou dat jij morgen iets krijgt dat je heel graag wilt hebben, je hebt een auto gewonnen ofzo. Dan spring je toch ook een gat in de lucht?

Ook al mocht het later niet waar blijken te zijn, dan ligt dat toch aan die ander en niet aan jou? Weest dus blij met Wilhelmina en ga het gerust voor jezelf na als je wilt, maar ga niet pas blij zijn als je het allemaal voor jezelf bent nagegaan en al helemaal niet als je het toch nooit na gaat. Dan doe je jezelf zoveel tekort.
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #34 Gepost op: juni 10, 2003, 08:46:47 pm »

quote:

op 10 Jun 2003 19:50:01 schreef Wilhelmina:
[...]

Ik probeer slechts Psalm 9 uit te drukken. Ik zal U loven Here, met mijn ganse hart, ik wil al uw wonderen verhalen.
Jammer dat wonderen op een gereformeerd forum als deze, slechts belachelijk gemaakt kunnen worden.
God deed grote dingen, alleen al in die tent van 11 en 12 jarigen waren meer dan 1000 (!) getuigen.
Wat moet God nog meer doen om jullie te overtuigen? Is het niet vreselijk arrogant om Gods werk zo vanaf de zijlijn in twijfel te trekken?

Het is denk ik zo dat gereformeerden niet zo gewend zijn aan wonderen, we kunnen ze niet zo goed plaatsen. Dat zal zeker leiden tot een zekere scepsis, al of niet terecht. Ik twijfel niet aan de wonderen van de Geest, maar ben wel meteen nuchter, ook bij Betshaïda werd niet iedereen genezen, ook dat is realiteit. Ook binnen de evangelische beweging zullen mensen zijn die overlijden aan ziekten, ondanks aanhoudende gebeden. Maar ook binnen de gereformeerde kerk worden mensen genezen op gebed, en zijn de wonderen niet de wereld uit. Dus tegenstellingen zijn wellicht minder groot dan ze lijken. In het ND heb ik een verslag gelezen van de opwekkingsbijeenkomst, ik was er niet bij dus oordelen kan ik niet zo goed.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #35 Gepost op: juni 10, 2003, 09:20:29 pm »
Waarom gebeuren die genezingen toch altijd bij grote festijnen/diensten en niet in een ziekenhuiszaaltje? :?
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #36 Gepost op: juni 10, 2003, 09:33:01 pm »

quote:

op 10 Jun 2003 21:20:29 schreef Santaarnpaal:
Waarom gebeuren die genezingen toch altijd bij grote festijnen/diensten en niet in een ziekenhuiszaaltje? :?
Wat zou je denken ? 35000 mensen die God loven, daar heeft de Geest de vrijheid, maar ook in dat ziekenhuiszaaltje is God aanwezig hoor. Maar ik ken je niet , maar zou jij in zo.n zaal in het bijzijn van andere zieken overluid om genezing durven te bidden ?

cheese

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #37 Gepost op: juni 10, 2003, 09:35:39 pm »

quote:

op 10 Jun 2003 19:50:01 schreef Wilhelmina:
[...]

ga je nu niet wat te kort door de bocht? er wordt niets belachelijk gemaakt, maar ook niet alles blindelings geloofd, als enkele nuchtere opmerkingen al deze reaktie tweegbrengen van teleurstelling en verdriet en beschuldigingen van arrogantie oproept, vraag ik me af of de andere kant van twijfel, dus te veel goedgelovigheid ook niet aan de orde kan zijn...

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #38 Gepost op: juni 10, 2003, 09:38:20 pm »

quote:

op 10 Jun 2003 18:18:56 schreef bert:
Hoi Wilhelmina,
Bert schreef :
ik ben alleen maandag geweest met m'n kinderen.

Mijn zoontje was ook in die tent. Het was heel indrukwekkend. Bijna iedereen voor wie werd gebeden werd genezen.
Mijn dochtert zat bij groep 6. Zij gaf een mooie getuigenis. Zij is naar voren gekomen om voor een ander meisje te bidden. Ze gaf aan dat ze nog nooit zo'n gek gevoel heeft gehad, iets wat heel mooi was. Dat had ze haar leven lang nog niet gevoeld. 's Avonds dankte ze God met ons omdat Hij had laten zien dat Hij bestond
Ik ben zelf niet bij deze bijeenkomsten geweest, ik mocht helpen bij groep 2. Een feest voor de kleintjes.

Ik heb genoten, ben ook aan het denken en aan hetwerk gezet en dank God voor deze bijzondere dag.
Bert mag ik dit stukje zonder jouw naam op een andere pagina zetten waar het in twijfel wordt gebracht dat er kinderen genazen ?

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #39 Gepost op: juni 10, 2003, 09:43:44 pm »

quote:

op 10 Jun 2003 17:58:24 schreef cheese:
[...]

staven,

Cheese hoe kun je Jezus in één adem noemen met Jomanda !

Ik moet hier aan de passage in bijbel denken waar staat dat de farizeeên zeiden : Hij drijft de boze geesten uit d.m.v. de duivel.

cheese

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #40 Gepost op: juni 10, 2003, 10:40:32 pm »

quote:

op 10 Jun 2003 21:43:44 schreef Mientje:
[...]

Cheese hoe kun je Jezus in één adem noemen met Jomanda !

Ik moet hier aan de passage in bijbel denken waar staat dat de farizeeên zeiden : Hij drijft de boze geesten uit d.m.v. de duivel.

Ik noem Jezus en Jomanda helemaal niet in een adem, die verbinding leg jij.
Ik noemde alleen, dat het me zou helpen als een geneesheer, medicus, arts zou kunnen bevestigen, dat mensen die voordien ziek waren, nu gezond zijn en het ook blijven en dat dat niet komt door geneesmidelen, maar door de omstandigheden op de bijeenkomst.

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #41 Gepost op: juni 10, 2003, 10:42:16 pm »
Dat laatste is helemaal niet zo gek. Jezus geeft de mensen na een genezing ook de opdracht om naar de tempel te gaan om te laten zien dat ze daadwerkelijk zijn genezen.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

bert

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #42 Gepost op: juni 10, 2003, 11:09:58 pm »
Mientje, ja en nee.

Ik vind het goed als je het volledig plaatst. Ik vind het jammer dat je de nuancering die ik probeer aan te brengen eruit haalt.

Ik hoor het getuigenis van mijn twee kinderen in twee verschillende tenten. Er zijn echt grote dingen gebeurt. Waarom nu al die focus op het woord wonder? Wat is nu het probleem van dingen die gebeuren waar ik niets van snap? Welkom in Gods wereld!

Wat ik ook belangrijk vind is te erkennen dat deze dingen ook hun moeilijke kant hebben.  Die mogen ook benoemd worden. Mijn zoontje ervaart moeite door het gebeuren omdat er voor hem geen oplossing kwam voor zijn moeite. Dan probeert hij er vandaag in de klas iets over te zeggen, en gelooft niemand hem. Dat is de andere kant van het verhaal. En ik zou zo graag zien dat beide kanten worden genoemd. Dat er aan de ene kant dank is voor Gods grote daden  en aan de andere kant aandacht voor de moeiten die dat bij anderen kan geven. Deze twee kanten horen voor mij onlosmakelijk bij elkaar.

De moeite van mijn zoontje hebben te maken met het feit dat hij elke dag gepest wordt. Ik vroeg hem vandaag hoe het het op school was gegaan. Of hij weer was gepest. Nee zegt hij. Is fijn zei ik. Legt hij zijn hand op mijn hoofd en zegt: de zegen papa, daar komt het vast door.

Mijn dochter kreeg gisteren haar bemoediging in de tent, mijn zoontje een dag later thuis. Een dag later, maar wel als gevolg van gisteren.

De Here is groot! Geprezen zij zijn grote Naam!

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #43 Gepost op: juni 10, 2003, 11:44:12 pm »

quote:

op 10 Jun 2003 23:09:58 schreef bert:
Amen!!! :)

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #44 Gepost op: juni 10, 2003, 11:47:22 pm »
Bert ik dacht juist dat je het liever niet in z.n geheel geplaatst had, maar dan doe ik het hoe jij wil.

Marnix

• Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #45 Gepost op: juni 12, 2003, 01:11:07 am »

quote:

/me zet opwekking 574 op en gaat heel hard zingen:

Groot is Hij
Allerhoogste Heer
Onze Vredevorst
Wat een God is Hij!
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Roos

• liefde is de bron
    • Bekijk profiel
Opwekking 2003
« Reactie #46 Gepost op: juni 15, 2003, 07:48:06 pm »
Met mijn man en kinderen heb ik genoten van het weekend. Je wordt echt weer gevuld en vervuld. En er gebeuren zeker wonderlijke dingen tijdens deze dagen.
Alleen al de droge sing-in !!
Maar het gaat niet alleen om wonderen, maar ook om wat God met mij (of met jou) doet. Ik ben weer zo bemoedigd, zo verrijkt. (Het "gewone" leven is daarna wel even weer wennen).
Mijn tienerdochters hebben t-shirts gekocht met confronterende teksten die op school (alg. christelijk) flinke discussies losmaakten.  Geweldig vind ik het dat ze willen laten zien dat ze staan voor Jezus !  
Mijn jongste dochter zat met haar vriendin (ook) in de groep 5/6 tent. Ze zijn erg onder de indruk van alles wat ze hebben ervaren. Het gezegend worden, de getuigenissen, de genezingen...... Ook zij krijgen veel mee in die paar dagen.
Dit was voor ons de eerste keer dat we een heel weekend gingen, en we hebben nu al zin om volgend jaar weer te gaan. Deze keer hebben we lekker geconsumeerd, maar volgend jaar zullen we meewerken en ons aanmelden als vrijwilliger. Er is inderdaad genoeg te doen.