Auteur Topic: The life of Brain  (gelezen 899 keer)

ric0

• xhuman.net
    • Bekijk profiel
The life of Brain
« Gepost op: september 04, 2003, 01:05:29 am »
Laatst met een (gereformeerde) vriend van me een discussie gehad over Monty Python's The Life of Brian. Wat me vaak opvalt is dat veel gelovigen aversie tegen deze film hebben. En dat vaak zonder de film ook maar gezien te hebben.

Ik ben van mening dat de film juist een smakelijke spot drijft met misstanden binnen de hele religieuze wereld. De spot wordt naar mijn idee voornamenlijk gedreven met de menselijk kant van de religie.

Natuurlijk zijn er scene's die wellicht op de rand zijn, maar er zit zo veel sarcasme in de film. Dat hij direct veroordeeld werd was eigenlijk een bewijs dat de aangesneden onderwerpen reeel zijn.

Een zelfde soort reacties zie je, in mindere mate, bij Bruce Almighty. Die film wordt, ook hier, met argus ogen bekeken. Echter kom je in hetzelfde forum reacties over Terminator 3 tegen. Daar is geen onvertogen woord over het geweld.

Let wel ik heb niks tegen geweld in films. Ik ben zelf niet eens vies van een flinke slaughterfilm. Maar ik heb moeite met het meten met 2 maten... en vooral dat er geen logica in lijkt te zitten.

En nu jullie weer...
Es gibt keine Tatsache, nur Meinungen - Nietzsche

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
The life of Brain
« Reactie #1 Gepost op: september 04, 2003, 02:36:04 am »
Eerst keer kijken, dan ik weer....  
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Joeri

• love me for i am not loveable.
    • Bekijk profiel
The life of Brain
« Reactie #2 Gepost op: maart 20, 2004, 07:55:31 pm »
ik denk dat jezus zich rotlacht bij die film... of hem misschien zelfs geinspireerd heeft, serieus.
Als iemand bidtijd over hebt, bid dan dat die enorme angst en droefheid en leugens van satan weggaan, dat ik een wezen van liefde,blijdschap en waarheid moge worden. geef me kansen god vergeef me. ik dank je.

marijma

• Bekijk profiel
The life of Brain
« Reactie #3 Gepost op: maart 20, 2004, 11:57:08 pm »
Ik heb de film gezien, heel lang geleden, ik heb me toen rotgelachen.
Nu zou ik hem niet meer willen zien....ik vind em ronduit de spot drijven met de Godheid van Jezus...

Ik snap je point met Terminator 3, ik denk ook dat er films hier besproken worden die niet echt horen hier. Toch vind ik dit niet te vergelijken met "the life of Brian".
Das mijn mening
Probeer niet perfect te zijn, maar probeer zo perfect mogelijk jezelf te zijn!

Zacharov

• Bekijk profiel
The life of Brain
« Reactie #4 Gepost op: maart 21, 2004, 03:39:58 pm »
Het spijt me maar ik heb toch echt moeite met deze film.
Voorbeeldje waarom:

Het liedje 'always look on the bright side of life' dat iedereen welbekend is, wordt gezongen in de kruisigingsscene.

En ik wil best heel veel moeite doen om een dergelijke scene te rijmen met mijn geloof in Christus Jezus, maar het lukt me niet, sorry.

franciscus

• Peace with you
    • Bekijk profiel
The life of Brain
« Reactie #5 Gepost op: maart 21, 2004, 04:16:29 pm »
Ik heb ooit eens een intervieuw gezien met John Cleese over "life off brian" Daarin vertelde hij in principe hetzelfde als jij dit onderwerp begint. De film spot niet met Jezsus, die hangt in deze film ook  niet aan het kruis. Het moest een soort spiegel zijn en zet, wat je zegt, mensen te kijk en niet het geloof op zich.
Bruce Almithy is een prachtige film. Naast 1 wat groffe uitspraak (in principe tegen degene die God moet voorstellen) zit er geen spot in. Er zit juist een heel goede boodschap in hoe met God om te gaan en hoe God naar ons kijkt. Dat wij van alles eisen en willen en moeten kunnen, maar dat het goed is om bij Hem te schuilen en te zijn. en dat hij er voor je is.
De antwoorden op de voornaamste levensvragen liggen verborgen in de eenvoud. Bij Jezus