Auteur Topic: Wel of niet naar Eminem op 18 juni 2003 in de Amsterdam Arena  (gelezen 1226 keer)

Redactie GKV Forum

• Bekijk profiel
Wel of niet naar Eminem op 18 juni 2003 in de Amsterdam Arena
« Gepost op: januari 28, 2003, 11:23:36 am »
Op 18 juni 2003 treedt Eminem op in de Amsterdam Arena. Eminem is omstreden vanwege zijn vaak 'heftige' teksten over vrouwen en homosexuelen. Wat vindt je kun je naar Eminem toe? Waarom wel, of waarom niet? Waarom is Eminem zo goed? Wie gaat er wel naar toe en waarom?

Tekst bericht concert http://www.planet.nl/news/0,2031,80_470_1392070,00.html

Zie ook bespreking over de film "8 mile" waarin Eminem een hoofdrol speelt http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=254
Met vriendelijke groet,

webdredactie gkv forum

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 12, 2003, 11:23:41 pm »

ff wat over eminem je kan zeggen wat je wil over deze rapper maar is toch zeker een van beste rapper van deze tijd is tenminste iemand die zegt wat tie denkt(hoewel dit niet altijd ok is)
de rappers van tegenwoordig vernietegen aleen maar de rapcultuur
ze rappen aleen maar over drank mooie vrouwen dure auto's en andere matrieele dingen er zijn maar weinig rapper die zich nog houden aan de regels van de echte hip hop cultuur zoals 2pac nas eminem en de amsterdamse groep de osdorp posse
dit is mijn mening
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 01, 2003, 08:09:22 pm »
quote:
ze rappen aleen maar over drank mooie vrouwen dure auto's en andere matrieele dingen er zijn maar weinig rapper die zich nog houden aan de regels van de echte hip hop cultuur zoals 2pac nas eminem en de amsterdamse groep de osdorp posse
dit is mijn mening

Jij doelt op R en B hoor volgens mij

Maar even over Eminem. Tja ik vind hem zeer zwaar dope zeg maar dus ik zie er niet veel fouts in.
Live vanuit de luie stoel

Johan V.

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 02, 2003, 12:25:18 am »
quote:
op 01 Mar 2003 20:09:22 schreef Does:
dit is mijn mening

Jij doelt op R en B hoor volgens mij

Maar even over Eminem. Tja ik vind hem zeer zwaar dope zeg maar dus ik zie er niet veel fouts in.

Hé Does! Als ondertiteling bij je naam heb je staan: WWJD.
Pas je dit ook toe op het bovenstaande?
Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons naar zijn grote barmhartigheid door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop,

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 02, 2003, 12:28:44 am »
nee ik doel niet aleen op de r&b(die trouwens ook ongeloofelijk vermoord is echte soul muziek word er bijna niet meer gemaakt) ik heb het ook over rap en hiphop kijk maar is naar artiesten zoals puf daddy(p.diddy of hoe hij zig tegenwoordig ook noemt)jay z nelly cypress hill wutang clan en al die andere rappers die deze muziek vorm vermoord hebben neem een voorbeeld aan de echte harde kern van de hip hop de beastie boys de o.p 2pac  eminem dmx
maar dat is alleen maar mijn mening

So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

nathanje

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 12, 2003, 05:02:19 pm »
beste mensen, ik wil graag ff mijn mening geven over eminem.
ik denk namelijk dat die jongen niet helemaal doorheeft wat ie allemaal doet  en wat voor invloed hij heeft op bepaalde mensen.
daarbij doel ik onderandere op bepaalde liedjes waarin hij letterlijk mensen oproept hem te gaan volgen en om zelfmoord te plegen. (ga me niet vertellen dat het niet waar is, ik heb het zelf met mijn eigen oren gehoord) en verder heeft hij ook een liedje opgenomen waarin hij zingt over hoe hij zijn vrouw vermoord. en dan hoor je aan het eind zo'n vrouw rogelen in bloed.
sorry hoor, maar kun je daar als christen naar luisteren? heeft God muziek zo bedoelt?
just love the One who was and is and has to come

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juni 12, 2003, 05:11:49 pm »
quote:
op 01 Mar 2003 20:09:22 schreef Does:

Dus als je als christen muziek van een artiest goed vindt, is die artiest opeens verantwoord?

Zelf ben ik ook de moeilijkste niet en ik wil niet hypocriet overkomen, maar Eminem vind ik niet kunnen vanuit christelijk oogpunt. Zijn teksten zijn vaak zeer grof, wat jongeren natuurlijk aanspreekt, maar ik zou er absoluut niet heengaan.

Verder heb ik ook niet veel met de muziek van Eminem. Dat nummer van 8 Mile is wel oke, maar verder vind ik er geen reet aan.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Niels7878

• Eminem ruleeeeeeezzzzz
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 19, 2003, 10:28:18 am »
WEL NAAR EMINEM.Ik ben er net gister heen geweest en het was zeker de moeite waard.Hij speelt alle goede nummers en nog goed ook!!!!Hij is zeker met kilometers voorsprong de beste rapper van dit moment en komt in de buurt de beste van allertijde te worden!!!!!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 19, 2003, 10:36:44 am »
quote:
op 19 Jun 2003 10:28:18 schreef Niels7878:
WEL NAAR EMINEM.Ik ben er net gister heen geweest en het was zeker de moeite waard.Hij speelt alle goede nummers en nog goed ook!!!!Hij is zeker met kilometers voorsprong de beste rapper van dit moment en komt in de buurt de beste van allertijde te worden!!!!!

En zijn zijn teksten verantwoord dan? Hoe kan iemand die zo veel scheldt, vloekt en mensen doodwenst 'goed' zijn dan?
Pinkeltjefan

emmy

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juni 19, 2003, 10:56:05 am »
Mijn vraag: kun je God danken aan het eind van zo'n avond? Danken voor die avond?
Ik zou dat echt niet kunnen...
Wij worden in de bijbel opgeroepen om heilig te leven; afgezonderd van de wereld en toegewijd aan God. Natuurlijk valt er veel te zeggen over dat 'afgezonderd van de wereld', maar kun je als je jezelf toegewijd hebt aan God, voor hem wilt leven, het voor Hem verantwoorden dat je bij Eminem uit je dak gaat?
Onderzoek alles..

emmy

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juni 19, 2003, 10:58:48 am »
kzie nu dat het 'concert' al is geweest, heb je God voor de avond kunnen danken? Kben echt oprecht geinteresseerd!
Onderzoek alles..

jeeeljee

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juni 19, 2003, 02:10:28 pm »
Waarom altijd zo moeilijk doen...? Geniet van de muziek en de sfeer in het stadion. En die sfeer was er zeker!! Zolang je je er niet door laat beinvloeden wat is er dan mis mee?

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: juni 19, 2003, 02:39:09 pm »
quote:
op 19 Jun 2003 14:10:28 schreef jeeeljee:
Waarom altijd zo moeilijk doen...? Geniet van de muziek en de sfeer in het stadion. En die sfeer was er zeker!! Zolang je je er niet door laat beinvloeden wat is er dan mis mee?

Moeilijk doen? wat is er mis met vragen stellen over of je kunt genieten van teksten die, in mijn ogen, gewoon recht tegenover de bijbelse boodschap staat.
Het gaat toch gewoon om "God liefhebben boven alles", doe je dat als je dit soort artiesten bezoekt?

Het is dus gewoon een vraag. Als jij dat vindt, kun je dat toch uitleggen en beargumenteren?
Pinkeltjefan

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: juni 19, 2003, 05:42:20 pm »
quote:
op 19 Jun 2003 14:10:28 schreef jeeeljee:
 Zolang je je er niet door laat beinvloeden wat is er dan mis mee?

je wordt altijd door muziek beinvloed.
bij de een is dat direct duidelijk en bij de ander niet.
maar hoe jij later bent is het vervolg van alles wat je gedaan en meegemaakt hebt, dus ook naar welke muziek je luistert.
en als je dit niet zo erg vind en denkt dat kan wel ook al weet je dat God er niet blij mee is, dan wordt het steeds makkelijker om andere dingen (zonden) ook wat makkelijker toe te laten die niet goed zijn
efeziers 6:12

FirstRule

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: juni 21, 2003, 06:34:23 pm »
eminem is dope, serieuze lyrics en geweldige beats. Ik zie weinig fouts om daar heen te gaan, al ben ik het natuurlijk niet met alles eens wat hij zegt of doet... Maar het blijft muziek die je luisterd voor de muziek; je luistert niet om iets te leren of wijzer te worden.
"Al wat ik wens is Christus te kennen en de kracht te ondervinden van zijn opstanding..."