Nu begeef ik me denk ik op glad ijs

In diverse topics lopen de spanningen soms hoog op en daarin vergeten we soms respect voor elkaar te hebben als zondig mens tegenover zondig mens.
Echter, ik denk dat het onvermijdelijk is dat de spanningen wat oplopen als er waarheden in het geding zijn.
Aan de ene kant vindt ik zeker dat we onze kritiek met mildheid en met argumenten moeten onderbouwem en daarin altijd de liefde van Christus moeten zoeken.
Veroordeeld niet, maar probeer samen te groeien. Aan de andere kant is het denk ik wel de opdracht om echt Gods waarheid te zoeken, en daar kan het soms nodig zijn stevige taal te gebruiken.
Als uitgangspunt wilde ik de volgende tekst nemen:
quote:
Leer en vermaan in deze zin. 3 Indien iemand een andere leer verkondigt en zich niet voegt naar de gezonde woorden van onze Here Jezus Christus en de leer der godsvrucht, 4 dan is hij opgeblazen, hoewel hij niets weet, en heeft hij een zwak voor geschillen en haarkloverijen, een bron van nijd, twist, lasteringen, kwade vermoedens, 5 en geharrewar bij mensen die niet helder meer zijn van denken en het spoor der waarheid bijster geraakt zijn, daar zij de godsvrucht als iets winstgevends beschouwen.
1 T I M O T E Ü S 6