quote:
op 25 Jun 2003 20:36:46 schreef Marloes:[...]
Ander voorbeeld:
anencephalie. Als een kindje zonder hersenen geboren wordt, kun je dan bidden voor genezing of niet?
Ik denk het wel Marloes. Eigenlijk weet ik het wel zeker. Veel mensen gaan voorbij aan de beloften van God. Neem bijvoorbeeld de belofte die Jezus geeft bij zijn hemelvaart. Marc. 16 :18
,slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden."
Jezus zegt zelfs dat ze ZULLEN genezen. De tekst wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen de handen op kan leggen en dat de mensen genezen kunnen worden. Je moet er mee naar iemand (voorganger) die de gave van genezing heeft ontvangen.
In Nederland zijn er al veel mensen die je daar een getuigenis van kunnen geven. Bij een dienst van J. Zijlstra kreeg een vrouw een kopleet nieuwe en gezonde dikke darm inclusief sluitspier. Deze waren in het verleden operatief onomkeerbaar weggehaald. Om maar even een voorbeeld te noemen.
Mijn moeder heeft botkanker en is dus medisch gezien ook niet meer te genezen. Zij is naar een campagne van Zijlstra geweest en heeft het woord gekregen dat ze haar genezing zal ontvangen over een langere periode. In het begin ging het slecht met haar, maar nu gaat het steeds beter. Daarnaast bidden we veel voor haar. We worden ook gesterkt in het geloof en zijn ook niet verdrietig. Wanneer God toch besluit haar op te nemen in Zijn koningkrijk dan leggen we ons daar bij neer. Ik zou daarover nooit wrok kunnen voelen. Daarvoor is Hij mij een te liefdevolle Vader geworden.
In mijn oude gemeente, ik ben inmiddels verhuist naar een andere plaats, werd er één keer voor mijn ma gebeden. Met veel pijn en moeite hadden we de voorganger zover gekregen dat hij wou bidden voor genezing, maar vervolgens hield hij een aantal preken dat genezing vandaag de dag niet meer voor kwam. Dat was wel even jammer.
Ik geloof dat je er altijd voor mag blijven bidden, hoe vaak ook. Ik heb wel eens te horen gekregen dat dat God dwingen is. Ik geloof dat niet. God vind het, mijns inziens, fijn als je je helemaal afhankelijk weet van Hem en als je met Hem praat.
Ik hoop dat het je sterkt.
Gr. Otje