quote:
op 02 Jul 2003 00:47:54 schreef Pulpeet:
[...]
Ik?
Het meervoud van 'ik' is 'wij'.
Ch; de initialen van Jezus Christus, >Jch
ich-duits
ik-nl
I-engels
je-frans
quote:
Maar, laat me een poging wagen te omschrijven hoe ik je begrijp.
Ik merk in contacten met anderen dat mijn 'ik' soms groter is dan mijzelf. Door echt naar mensen te luisteren wordt hun 'ik' toegevoegd aan mijn eigen 'ik'.
Ch; daarvan zou je kunnen zeggen, waar 2 of 3 aanwezig zijn in Mijn naam, ben Ik in hun midden. Het franse woord interesse, inter-essence betekend tussen-zijn
quote:
Denkbeelden, visie, wereldbeschouwing (etc) van anderen kan zeer overtuigend gerepresenteerd worden in mijn eigen beleving. Zonder dat ik me er altijd mee kan identificeren overigens.
Wil jij nu suggereren dat datzelfde geldt in de relatie met Christus? Dus dat zijn 'ik' een afschaduwing vindt in mijn 'ik'? Of nog extremer: dat mijn 'ik' volledig opgaat in zijn 'ik'? (met die laatste mogelijkheid ben je volgens mij via een andere weg bij een variant op het standpunt van jfwolf aanbeland...)
Ch; Zijn

Geest in mijn geest ja, met behoud van eigen identiteit, de druppel in de oceaan, die zijn verwantschap met de oceaan beleefd en toch nog van zijn druppelkarakter weet, pinksterbeleven, dus vuur is een betere metafoor dan water:)
quote:
ik hoop dat ik te volgen ben....
(volgens mij is dit de vaagste post die ik ooit op dit forum achtergelaten heb

)
ik kan je volgen en voor mij is het zeker niet vaag,
20 Met Christus ben ik gekruisigd, en toch leef ik,
(dat is), niet meer mijn ik, maar Christus leeft in
mij. En voor zover ik nu (nog) in het vlees leef,
leef ik door het geloof in de Zoon van God, die
mij heeft liefgehad en Zich voor mij heeft over-gegeven.
G a l a t e n 2