PIEP
Gisteren begon het. Een hele hoge pieptoon in mijn flatje. Het geluid leek voor mij op dat piepgeluid dat sportschoenen maken in een sporthal met een linoleumvloer. Eerst dacht ik dat het van bij bovenburen van daan kwam maar toen ik er achter kwam dat ze niet thuiswaren was die therie snel aan diggelen. Eerst had ik er ook niet zoveel last van, veel afleiding, nog tussendoor weggeweest. Maar 's avond begon me het toch te irriteren, en meer het idee "wat is het" dat die schelle pieptoon. Ongeveer om de tien minuten hoorde ik het.
Toen ik naar bed ging had ik in eerste instantie er geen last van, ik was gewoon te gaar om er aan te ergeren. Viel snel in slaap. Maar op den duur werd ik er wel steeds wakker van. Is het soms de kraan die lekt, het geluid leek wel uit mijn douchecel te komen maar het geluid was eigenlijk te hoog voor. Toen het tijd was om op te staan hoorde ik het nog steeds met dezelde constante regelmaat. Is het soms een raar insect? Op den duur gaan er van alles door je heen van wat het nou toch kunnen zijn die rotpiep. Toen ik me ontdee van mijn ochtendwater leek het wel uit de plee te komen. Maar kon echt niks vinden waar het vandaan kwam. Even later weer die piep, het lijkt wel dat het komt uit mijn halletje. Ik kijk goed rond en opeens zie ik mijn rookmelder hangen. Het schiet me te binnen dat deze gaat piepen als de batterij bijna leeg is. Ik haal die eruit en inderdaad de piep is weg.