Auteur Topic: wat vinden jullie van Black/death metal?  (gelezen 15598 keer)

The_Berzerker

• Doped Up On Drugs, They Walked
    • Bekijk profiel
wat vinden jullie van Black/death metal?
« Gepost op: juli 30, 2003, 09:39:57 am »
wat vinden jullie van deze muziek?
het is niet te ontkennen dat het meeste occult getint is, maar wat vinden jullie van de ze muziek?
ik vind het persoonlijk erg goed, voral de symphony achtige bands (dimmu borgir is daar een van).

en ik ben trouwes geeeen sataan, of satanist voor het gaval je dat denkt..
Born lifeless into a world of coma
As the chronic sufferer trapped in paradise lost
Missing insinuations of what life was meant to be
Angels and demons, a march man's bewildering hosts

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2003, 09:58:25 am »

quote:

op 30 Jul 2003 09:39:57 schreef The_Berzerker:
wat vinden jullie van deze muziek?
het is niet te ontkennen dat het meeste occult getint is, maar wat vinden jullie van de ze muziek?
ik vind het persoonlijk erg goed, voral de symphony achtige bands (dimmu borgir is daar een van).

en ik ben trouwes geeeen sataan, of satanist voor het gaval je dat denkt..

ik vind deze muziek niet echt geweldig zoals pantera radle of filth manson enzo en als je geen satanist bent waarvoor heb je dan een pentagram als afbeelding?
bij deze muziek versta je niet eens waar ze over zingen(lijkt me toch handing)
ik hou zelf wel van rock/metal maar bij dit genre vind ik het toch te ver gaan vroeger zat er een gozer die naar deze muziek luisterde en satanist was als je er achterkomt waar de teksten over gaan ga je hier toch wel anders over denken ik vind dat je als christen niet naar deze muziek kan luisteren
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

The_Berzerker

• Doped Up On Drugs, They Walked
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2003, 10:03:59 am »
http://www.faq-online.nl/...tuigingen/satanisme.htm#1

daar zie je het verschil tusen een staan en een satanist.
en ik heb dat pentagram omdat...weet ik niet, maar ik vind het wel een mooi teken.

quote:

bij deze muziek versta je niet eens waar ze over zingen(lijkt me toch handing)
ik hou zelf wel van rock/metal maar bij dit genre vind ik het toch te ver gaan vroeger zat er een gozer die naar deze muziek luisterde en satanist was als je er achterkomt waar de teksten over gaan ga je hier toch wel anders over denken ik vind dat je als christen niet naar deze muziek kan luisteren

je kan het wel verstaan, (met moeite dat wel...:P)
en je hebt trouwens ook christenlijke black metal (geloof het of niet) namelijk tourniqet (zal wal fout geschreven zijn.).

de texten gaan vaak over de mensheid en over christenen, en de nagatieve vorm dat wel, de meeste van deze band zijn het gewoon niet eens met dit geloof, ik ook niet maar dat tezijde.
Born lifeless into a world of coma
As the chronic sufferer trapped in paradise lost
Missing insinuations of what life was meant to be
Angels and demons, a march man's bewildering hosts

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2003, 10:07:56 am »

quote:

op 30 Jul 2003 10:03:59 schreef The_Berzerker:
http://www.faq-online.nl/...tuigingen/satanisme.htm#1

daar zie je het verschil tusen een staan en een satanist.
en ik heb dat pentagram omdat...weet ik niet, maar ik vind het wel een mooi teken.

Laatste offtopic bericht en dan kunnen we verder over het eigenlijke onderwerp:
Voor christenen kan het pentagram een heel vervelende lading hebben. Misschien kun je overwegen om een andere te nemen die minder aanstootgevend is. (gewoon vriendelijke vraag dus :) )

ok, en back on topic graag. Voor meer discussie over icons en dergelijke verwijs ik u naar feedback :)
Pinkeltjefan

GJdJ

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2003, 10:10:02 am »
Allereerst lijkt het me handig als er onderscheid gemaakt wordt tussen Death en Black metal.
De death metal is voortgekomen uit de trash-/speedmetal, het is eigenlijk bijna dezelfde soort metal, alleen wordt er bij de deathmetal gegrunt (rochelend zingen).
De naam deathmetal is afgeleid van de eerste band die op deze manier muziek maakte: Death. (de naam van de muziekstroming klinkt wel heftig, maar heeft weinig met de inhoud van de muziekteksten te maken).
Blackmetal wordt gemaakt door antichristenen en satanisten en is een mengelmoes van metalstijlen met als hoofddoel: tegen het christendom aantrappen of satan verheerlijken (sommige bandleden van Noorse metalbands zijn bijv. veroordeeld voor het in brand steken van kerken). De muziek heeft diverse verschijningsvormen, zoals sypmhonisch-achtig tot ongelovelijk lelijk krijsen.
Mijn mening is dat je als christen dus absoluut niet naar blackmetal kunt luisteren, omdat deze muziek als doel heeft alles wat de bron van jouw leven is onderuit te schopppen.
Deathmetal is een metalvorm die mijns inziens discutabel is, een aantal van de bands hebben antichristelijke teksten, maar dat is geen algemeen gebruik in de deathmetal. Deze metalstijl is qua inhoud van de teksten niet slechter dan de meeste andere metalstijlen.

GJdJ

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juli 30, 2003, 10:13:05 am »
Tourniquet is geen blackmetal, maar eerder trash-/speedmetal.
Zoals ik al aangaf is de naam blackmetal een stroming voor antichristelijke of pro-duivelse metal.
Voordat je bands in hokjes stopt en gaat be-/veroordelen moet je natuurlijk wel iets van metal af weten.

Scotfan

• De natuur staat boven mij.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juli 30, 2003, 10:41:22 am »
Slechtvalk is een blackmetalband met christelijke inslag. :)

En de scheiding tussen Death- en Blackmetal qua teksten is minder strikt dan je schrijft.
Deicide is een satanistische Deathmetalband van het ergste soort. (Kill the Christians.)  Veel blackmetalbands zitten meer in een paganistisch of folkloristische richting.
De Noorse, Finse en Zweedse bands hebben het veel over de oude Vikingencultuur en de mythologie van het volk.
En zijn ook antireligieuze bands maar niet alllemaal.

Ik speel zelf ook in twee bands. Bowel Rupture en Grinroth. Dezen zijn geen van allen anti religieus en is een combinatie van Death- en Blackmetal.
« Laatst bewerkt op: september 10, 2003, 03:34:31 pm door Scotfan »

GJdJ

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juli 30, 2003, 10:59:42 am »
Ik zat er al een beetje op te wachten.
Persoonlijk heb ik nooit gesnapt waarom een christen uberhaupt een fan kan zijn van blackmetal, laat staan dat ze deze muziek willen gaan maken als band: het is namelijk antichristelijke muziek.

Daarom een citaat uit de CD-bespreking van de 1e CD van Slechtvalk uit de Aardschok (een van de meest toonaangevende hardrock- en heavymetal tijdschriften):
"Black metal kunnen we zonder twijfel de meest anti-christelijke stijl binnen de metal noemen en het is moeilijk voor te stellen dat er mensen zijn die daar anders over denken.  Het duistere imago, de satanische syboliek, de godslasterlijke teksten en het immers kwaadaardige karakter van de muziek zijn immers inherent aan black metal. Nergens kom je zoveel haat en vijandigheid jegens het christendom tegen als in de black metalscene. Met enorme verbazing heb ik dus kennisgenomen van het feit dat een christelijk georienteerd label (...) met een blackmetal CD op de markt is gekomen."

En uit de bespreking van de 2e CD:
"...maar zeker in het geval Slechtvalk is het niet onbelangrijk te vermelden dat deze band een christelijke achtergrond heeft. Op zich is het natuurlijk vreemd dat men dan black metal muziek maakt, want als er 1 stijl muziek is die zich juist heel nadrukkelijk tegen het christendom af zet dan is dat natuurlijk black metal."

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juli 30, 2003, 11:13:23 am »
GJdJ je zegt aan de ene kant dat het geen echte muziekstijl is, daarnaast zeg je dat HET kenmerk antichristelijkheid is.... wat voor muziek maakt slechtvalk dan? En als je dat dan toch blackmetal noemt, hoe werkt die groep dan zonder al die duistere en satanische symboliek?
Pinkeltjefan

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juli 30, 2003, 11:14:36 am »
Dat is inderdaad vreemd. Dat een band met een Christelijke inslag Blackmetal speelt.
Echter Blackmetal is maar een naam, het zijn maar letters, ze hadden het ook whitemetal kunnen noemen. Zeker is dat wanneer je als christelijke band blackmetal speelt wel veel aandacht krijgt. Het valt immers op.

Slechtvalk speelt blackmetal en ik vind het een goede band.

Nog een White/blackmetalband was Palvonta, ze bestonden niet zo lang maar ze kwamen uit Stads/Musselkanaal rond 1998. De band bestaat niet meer, maar ik sprak een tijdje geleden met de gitarist en hij was weer bezig een band op te zetten.

In ieder geval de intensiteit van blackmetal, de muzikale gedeelte dan, spreekt ook christenen aan en geeft aan dat de wereld een eenheid van verscheidenheid kan zijn. :)

GJdJ

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juli 30, 2003, 11:31:14 am »
Alfredt,
Blackmetal is als stijl binnen de metal op zich wel herkenbaar, het is een grotendeels voortgekomen uit de deathmetal (als ik me niet vergis) en heeft verder vaak symfonische gedeelten, maar verder ook vaak verschrikkelijk, vaak hels aandoende, krijsende zang, volgens mij juist als uitingsvorm van dat antichristelijke (van oorsprong in ieder geval wel).

Waar ik mij echter over verbaas is dat een christen deze muziek hoort, het leuk vindt en zich er verder in gaat verdiepen. Een christen moet er daarna toch achter zijn dat de inhoud en de oorsprong van blackmetal absoluut niet strookt met zijn/haar geloof.
Mijns inziens kan je als christen dan ook niet besluiten muziek te maken waarmee je je opzettelijk wil associeren met blackmetalbands.

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juli 30, 2003, 12:34:06 pm »
Iedereen is vrij om te luisteren naar blackmetal en het ook te spelen.
Zoals ik al eerder zei: blackmetal is een muziekstroming waar gerust christelijke teksten in passen.
De meeste blackmetalliefhebbers vinden het juist leuk, soms zelfs cool, als er christelijke blackmetalbands zijn.  

Oh ja, de blackmetal komt niet uit de deathmetalstroming maar uit de heavymetal/punk stijl. Deathmetal was er later en kwam uit de thrash/blackmetal

Jacula

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: juli 30, 2003, 12:43:01 pm »
"Black Metal is about HATRED and INTOLERANCE, no fucking compromises."

"Black Metal is all about: destroying Christianity and its subhuman followers."

-Judas Iscariot

Christelijke Black Metal is een CONTRADICTIE.

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: juli 30, 2003, 12:44:14 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 10:10:02 schreef GJdJ:
Allereerst lijkt het me handig als er onderscheid gemaakt wordt tussen Death en Black metal.
De death metal is voortgekomen uit de trash-/speedmetal, het is eigenlijk bijna dezelfde soort metal, alleen wordt er bij de deathmetal gegrunt (rochelend zingen).
De naam deathmetal is afgeleid van de eerste band die op deze manier muziek maakte: Death. (de naam van de muziekstroming klinkt wel heftig, maar heeft weinig met de inhoud van de muziekteksten te maken).

De naam Deathmetal komt van de eerste deathmetalband Possesed. Hun elpee heette "Seven Churches" en een nummer daarop heette Death metal.

quote:

Blackmetal wordt gemaakt door antichristenen en satanisten en is een mengelmoes van metalstijlen met als hoofddoel: tegen het christendom aantrappen of satan verheerlijken (sommige bandleden van Noorse metalbands zijn bijv. veroordeeld voor het in brand steken van kerken). De muziek heeft diverse verschijningsvormen, zoals symphonisch-achtig tot ongelovelijk lelijk krijsen.
Mijn mening is dat je als christen dus absoluut niet naar blackmetal kunt luisteren, omdat deze muziek als doel heeft alles wat de bron van jouw leven is onderuit te schopppen.

Dan is het juist belangrijk dat je weet waar jij tegen vecht!

quote:

Deathmetal is een metalvorm die mijns inziens discutabel is, een aantal van de bands hebben antichristelijke teksten, maar dat is geen algemeen gebruik in de deathmetal. Deze metalstijl is qua inhoud van de teksten niet slechter dan de meeste andere metalstijlen.
Het woord Deathmetal kun je zo vervangen door Blackmetal.
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2003, 12:41:59 pm door Scotfan »

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: juli 30, 2003, 12:50:56 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 12:43:01 schreef Jacula:
"Black Metal is about HATRED and INTOLERANCE, no fucking compromises."

"Black Metal is all about: destroying Christianity and its subhuman followers."

-Judas Iscariot

Christelijke Black Metal is een CONTRADICTIE.

Yep, je hebt er zogenaamde true blackmetalbands. Ik heb er ook een cd van.

Maar reken maar niet dat ik intolerant ten opzichte van het christendom (of welke religie dan ook) ben.
Misschien bedoelen ze met Christianity het oplepellen van hapklare brokken zoals sommige christenen doen. Dat zie je ook soms in vele forums: ze blijven zich zelf herhalen. Sommige satanen doen dat ook. Open your mind:GNOSIS
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2003, 12:57:13 pm door Scotfan »

Ellesar

• Summoning
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: juli 30, 2003, 01:02:05 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 10:10:02 schreef GJdJ:
Blackmetal wordt gemaakt door antichristenen en satanisten en is een mengelmoes van metalstijlen met als hoofddoel: tegen het christendom aantrappen of satan verheerlijken (sommige bandleden van Noorse metalbands zijn bijv. veroordeeld voor het in brand steken van kerken). De muziek heeft diverse verschijningsvormen, zoals sypmhonisch-achtig tot ongelovelijk lelijk krijsen.
Stomme idioot, het is Thrash metal. ten tweedde wordt er niet "rochelend gezongen" en Death is niet de eerste Death-metal band.

en sinds wanneer vind je dat christenen naar BM kunnen luisteren met alle antigristelijke teksten?

leut0r :>
Where Winters Forever Cry

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juli 30, 2003, 01:04:54 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:02:05 schreef Ellesar:
[...]

Stomme idioot, het is Thrash metal. ten tweedde wordt er niet "rochelend gezongen" en Death is niet de eerste Death-metal band.

en sinds wanneer vind je dat christenen naar BM kunnen luisteren met alle antigristelijke teksten?

leut0r :>
welkom op het forum, maar gescheld op users wordt niet getollereerd. Dus graag netjes blijven.
Pinkeltjefan

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juli 30, 2003, 01:05:45 pm »
Dat is de enige muziek waar ik echt niets aan vind..
Verder kan ik naar alles luisteren...
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Ellesar

• Summoning
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: juli 30, 2003, 01:07:01 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:04:54 schreef Alfredt:
[...]

welkom op het forum, maar gescheld op users wordt niet getollereerd. Dus graag netjes blijven.
Ik wil wel netjes blijven, maar dan moet iemand niet verkeerde informatie geven, daar kan ik nou eenmaal niet tegen |:(

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: juli 30, 2003, 01:07:44 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:07:01 schreef Ellesar:
[...]

Ik wil wel netjes blijven, maar dan moet iemand niet verkeerde informatie geven, daar kan ik nou eenmaal niet tegen |:(
K, maar gewoon uitleggen zonder schelden komt wel zo vriendelijk over he :)

en nu weer ontopic

Andere discussies start je maar een eigen draad over op.
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2003, 01:12:24 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Ellesar

• Summoning
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: juli 30, 2003, 01:08:35 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:07:44 schreef Alfredt:
[...]

K, maar gewoon uitleggen zonder schelden komt wel zo vriendelijk over he :)
Een beetje metalhead gaat niet meteen janken als er op hem gescholden wordt, zeker niet in zo'n kleine mate

AntoniusRex

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juli 30, 2003, 01:08:59 pm »

quote:

Misschien bedoelen ze met Christianity het oplepellen van hapklare brokken zoals sommige christenen doen. Dat zie je ook soms in vele forums: ze blijven zich zelf herhalen. Sommige satanen doen dat ook. Open your mind:GNOSIS

Is de hele reden om het Christendom te organiseren niet puur en alleen bedoeld om het beter te kunnen blijven verspreiden en opdringen aan andere mensen.

Niets tegen geloof. Maar organisaties die andere mensen dit soort ideeen proberen op te dringen dienen bestreden te worden imo.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: juli 30, 2003, 01:11:09 pm »
Ok en nu dus ontopic!

Andere discussies start je maar een eigen draad over op.
Pinkeltjefan

Ellesar

• Summoning
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: juli 30, 2003, 01:13:17 pm »
Ik wil graag de Black/Death liefhebbers de volgende bands voorschotelen:

Grand Belial's Key
Darkthrone

voor de Thrash liefhebbers:

Destruction
Kreator
Slayer

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: juli 30, 2003, 01:14:15 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 11:31:14 schreef GJdJ:
Alfredt,

Mijns inziens kan je als christen dan ook niet besluiten muziek te maken waarmee je je opzettelijk wil associeren met blackmetalbands.
Richard Wagner was een componist waarvan vele anti-semitistische geschriften kwamen. Toch wordt de muziek van hem veel gespeeld tegenwoordig.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: juli 30, 2003, 01:17:17 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:08:35 schreef Ellesar:
[...]

Een beetje metalhead gaat niet meteen janken als er op hem gescholden wordt, zeker niet in zo'n kleine mate

Euhj.. als Methal dude wordt je daar immuum voor :?
Dan heeft het toch een slechte invloed op je..

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: juli 30, 2003, 01:20:31 pm »
Bovendien associeer ik death methal eigenlijk altijd met satanisme of neo-nazisme...
Maar er zijn vast wel kenners hier die dat kunnen ontkrachten.. Want het is een vooroordeel..  :+

Ellesar

• Summoning
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: juli 30, 2003, 01:25:14 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:20:31 schreef Joesoef:
Bovendien associeer ik death methal eigenlijk altijd met satanisme of neo-nazisme...
dat is grote bullshit, Black Metal is meer antichristelijk dan Death Metal (De TEKSTEN altans). en Nazisme?  ben je wel goed bij je hoofd? Mijn vriendin is Bosnisch (het slavische ras ja) en ik luister ook black/death/thrash metal. so stfu

quote:

Maar er zijn vast wel kenners hier die dat kunnen ontkrachten.. Want het is een vooroordeel..  :+
zie boven ja
Waarschuwing van de beheerders:

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: juli 30, 2003, 01:26:21 pm »

quote:

Bovendien associeer ik death metal eigenlijk altijd met satanisme of neo-nazisme...
Precies wat je zegt :) :) Het is een vooroordeel. Net zo als het vooroordeel dat gelovigen achterlijk zijn en niet met de tijd meegaan. Dat is ook een vooroordeel.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: juli 30, 2003, 01:28:04 pm »
dude hou je rustig ofzo.. :|
Het is een mening.. Bovendien zijn veel neo-nazi songs ook dergelijke muziek en daarom leg ik de link.. En ik zeg niet dat al die muziek zo is..

AntoniusRex

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: juli 30, 2003, 01:28:40 pm »

quote:

Dit geeft goed weer hoeveel verstand van zaken je hebt. Het is onzin. En dat staat geschreven (hier in deze post).

Als ik Death Metal moet beschrijven heb ik het over zware gitaren, brute vocalen, snelheid en tempowisselingen. Ideologie komt in dat rijtje niet voor.

Ellesar

• Summoning
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: juli 30, 2003, 01:29:15 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:28:04 schreef Joesoef:
dude hou je rustig ofzo.. :|
Het is een mening.. Bovendien zijn veel neo-nazi songs ook dergelijke muziek

nee, ik hou me niet rustig, ik wil niet geassocieerd worden met tuig als neo-nazi's..rassist.

noem maar een voorbeeld dan

quote:

en daarom leg ik de link.. En ik zeg niet dat al die muziek zo is..
welke dan wel?

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: juli 30, 2003, 01:31:53 pm »
Nou, als veel van nazi songs death methal zijn wil niet zeggen dat alle death methal nazi muziek is..
Zo lastig is dat toch niet ?

Ellesar

• Summoning
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: juli 30, 2003, 01:33:05 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:31:53 schreef Joesoef:
Nou, als veel van nazi songs death methal zijn wil niet zeggen dat alle death methal nazi muziek is..
Zo lastig is dat toch niet ?
Jawel want in death metal zitten GEEN aspecten van neo-nazisme, je weet niet waar je over praat. Dus onderbouw het eens met een VOORBEELD (band? komma komma komma!)

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: juli 30, 2003, 01:33:45 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:29:15 schreef Ellesar:

noem maar een voorbeeld dan [...]

nieuws bericht

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: juli 30, 2003, 01:34:40 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:33:05 schreef Ellesar:
[...]

Jawel want in death metal zitten GEEN aspecten van neo-nazisme, je weet niet waar je over praat. Dus onderbouw het eens met een VOORBEELD (band? komma komma komma!)

Dude... (kussie Alfredt ?  :+ ) Je snapt niet eens wat ik zeg... |:(
Ik zeg dat neo nazis death methal gebruiken en niet andersom...

Ellesar

• Summoning
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: juli 30, 2003, 01:35:22 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:33:45 schreef Joesoef:
[...]

nieuws bericht
hier heb je het over NSBM ookwel Nationaal Socialistische Black Metal! waar is je Death Metal voorbeeld nu? ik wacht...

en trouwens, zoveel NSBM is er niet.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: juli 30, 2003, 01:36:14 pm »
Ja, whatever..
Metal is metal hoor..
Als je me het verschil nog wil uitleggen ga je gang... :)

Ellesar

• Summoning
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: juli 30, 2003, 01:36:26 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:34:40 schreef Joesoef:
[...]

Gast ben je dom ? Je snapt niet eens wat ik zeg... |:(
O, jawel

quote:

Dat is de grootste flauwekul die ik ooit gehoord heb. Ik ken wel een aantal van die "nazi's" en die luisteren alleen maar Hardcore en Trance  |:(

AntoniusRex

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: juli 30, 2003, 01:37:54 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:34:40 schreef Joesoef:
[...]

Gast ben je dom ? Je snapt niet eens wat ik zeg... |:(

Maar is het dan de neo-nazi's die je veroordeeld of de Death Metal?

Ik mag toch hopen de eerste, en in dat geval kun je moeilijk iets tegen alle Death Metal hebben.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: juli 30, 2003, 01:38:09 pm »
Dat zijn gabbers...
Strak strak in hun trainingspak..
Maar die snappen het niet helemaal..
:+

Ellesar

• Summoning
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: juli 30, 2003, 01:38:20 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:36:14 schreef Joesoef:
Ja, whatever..
Metal is metal hoor..
Als je me het verschil nog wil uitleggen ga je gang... :)
Black= Zwaarder, lomper, (vaak) trager en minder "ge-gruntte" stukken tekst, dan Death Metal

Metal is Metal volgens jou? Nah...dat noemt mij dan dom  |:(

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: juli 30, 2003, 01:39:20 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:37:54 schreef AntoniusRex:
[...]

Maar is het dan de neo-nazi's die je veroordeeld of de Death Metal?

Ik mag toch hopen de eerste, en in dat geval kun je moeilijk iets tegen alle Death Metal hebben.

Heb ik ook niet...  :+
Ik zeg toch alleen dat ik vooroordeel er tegen had...
Bovendien vind ik het niet om aan te horen, maar dat is persoonlijke smaak...  :>

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: juli 30, 2003, 01:40:22 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:38:20 schreef Ellesar:
[...]

Black= Zwaarder, lomper, (vaak) trager en minder "ge-gruntte" stukken tekst, dan Death Metal

Metal is Metal volgens jou? Nah...dat noemt mij dan dom  |:(

Waar staat dat ?  O-)

Maar euhm.. Ik zeg toch dat het vooroordeel is..
Ik verdiep me niet in die metalzooi..

Ellesar

• Summoning
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: juli 30, 2003, 01:40:24 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:38:09 schreef Joesoef:
Dat zijn gabbers...
Strak strak in hun trainingspak..
Maar die snappen het niet helemaal..
:+
geef dan je onderbouwde mening over NN's (om het maar even af te korten) en dan wil ik natuurlijk ook meteen BEWIJS

Ellesar

• Summoning
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: juli 30, 2003, 01:41:45 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:40:22 schreef Joesoef:
[...]

Waar staat dat ?  O-)
http://www.zwaremetalen.com
http://www.hollandsmetaal.com
http://www.metalfan.nl
http://www.death-metal.be
http://www.blackmetal.com

en LUISTER er eerst eens naar voordat je oordeelt

quote:

Maar euhm.. Ik zeg toch dat het vooroordeel is..
Ik verdiep me niet in die metalzooi..
Zou je eens moeten doen

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: juli 30, 2003, 01:42:09 pm »
Bewijs van ?
Ik heb al bron gegeven..
En er is genoeg te vinden op bv Stormfront online...
Waar ik de url maar niet van ga geven anders ben ik weer de sjaak  :X

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: juli 30, 2003, 01:43:12 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:41:45 schreef Ellesar:
[...]

http://www.zwaremetalen.com
http://www.hollandsmetaal.com
http://www.metalfan.nl
http://www.death-metal.be
http://www.blackmetal.com

en LUISTER er eerst eens naar voordat je oordeelt
[...]

Zou je eens moeten doen

Ik bedoel waar er staat dat ik jou dom vind...  ;)

Waarom vind je dat ik me er in moet verdiepen?
Is het interessant ?

Ellesar

• Summoning
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: juli 30, 2003, 01:44:14 pm »

quote:

op 30 Jul 2003 13:42:09 schreef Joesoef:
Bewijs van ?
Ik heb al bron gegeven..
En er is genoeg te vinden op bv Stormfront online...
Waar ik de url maar niet van ga geven anders ben ik weer de sjaak  :X
1 lullig linkje...en daar baseer je alles op? beetje raar he? dat noem ik niet onderbouwd. Jij assosieerd op dit moment NN's met Metallieden, en dat vind ik zwak, zo zou ik ook jou op je muziek kunnen beoordelen! hoor je mij dat doen? nee, dat dacht ik niet!

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: juli 30, 2003, 01:45:30 pm »
Jongens tot de volgende keer (als jullie er dan nog zijn.. )
Ik ga ff shoppen...
Volgende keer discuseren we verder...
bbl
http://forum.fok.nl/i/s/bye.gif