Ik ben Ellie Strengholt (61 jaar), lid van de CGK van Ridderkerk. De CGK van Ridderkerk heeft al jarenlange samensprekingen met de GKV van Ridderkerk. Er zou DV woensdag 5 november een gezamenlijke dankdienst worden gehouden, die helaas door enkele leden van onze gemeente afgewezen is, wat ik en mijn familie ten zeerste betreuren.
Hoe denkt u en wat zijn uw ervaringen met samenwerkingen GKV + CGK?
Ik denk hierbij aan Johannes 17 (Hogepriesterlijk Gebed) waarin Jezus ons leert:
bidt voor waarheid en eenheid in de kerk met het oog op de wereld!
Wanneer wij elkaar als ware gelovigen erkend hebben dan moet het toch mogelijk zijn tot een samenwerking te komen, uitwisseling van predikanten, activiteiten.
Ik kan mij begrijpen dat er bij leden van ons geachten heersen over uw Psalmberijming en dan moeten we weer een ander Kerkboek hebben, maar het moet toch mogelijk zijn zo'n boekje in de kerk neer te leggen, gelijk bij ons in de kerk een boekje voor ieder ligt met de Schriftberijmingen die wij zingen.
Graag wil ik van gedachten wisselen over de mogelijkheden, ik denk hierbij ook aan Psalm 133, hoe goed en leif'lijk is het dat broeders (en zusters) van hetzelfde huis als broeders samenwonen. enz.
U kunt eventueel ook reageren op de discussielijst van onze kerk en u daarvoor aanmelden, ik wil proberen ook daar een discussie op gang te brengen, onze site is cgk.nl en dan aanmelden voor de discussielijst (die aanmelding kan 1 รค 2 weken in beslag nemen).
mijn adres is:
burostrengholt@hetnet.nl