Auteur Topic: Nieuw juni 2003: Beyoncé "Dangerously in Love"  (gelezen 1371 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Nieuw juni 2003: Beyoncé "Dangerously in Love"
« Gepost op: augustus 07, 2003, 04:07:57 pm »

Titel :Dangerously in Love
Artiest :Beyoncé
Releasedatum :juni 2003
Genre:R&B
Meer info: www.sonymusic.nl/beyonce www.beyonceonline.nl

Er werd al lang op gewacht het solo album van Beyoncé de frontvrouw van de R&B groep Destiny’s Child. Begin dit jaar leverde Kelly Rowland haar cd af en nu is dus Beyoncé aan de beurt. Laten we eerlijk zijn het album klopt muzikaal. Hip hop, R&B zijn op een perfecte manier gemixed, en mede dankzij de samenwerking met artiesten als Jay-Z, Sean Paul, Missy Elliot en Luther Vandross straalt het album kwaliteit uit. Het album is ook tekstueel een echt amerikaans R&B album dat wil zeggen dat er geen ‘blad’ voor de mond wordt genomen. Wie zich wat meer verdiept in de amerikaanse R&B cultuur zal ook merken dat veel van deze teksten ‘normale’ straattaal zijn in de veelal zwarte wijken in amerikaanse steden. Veelal ingegeven door de achterstandsituaties in die wijken. Beyoncé geeft zelf aan dat ze christen is, uit de teksten op dit album blijkt dat niet direct. Een nummer als ‘Hip Hop Star’ heeft een duidelijk sexuele lading. Daarentegen geeft een nummer als ‘Me Myself and I’ weer een duidelijk mening weer over de afkeer tegen geweld en sex. Al met al is het een album dat genoeg stof tot discussie zal geven en dat niet zomaar in de cd-speler kan worden gestopt
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2003, 04:36:23 pm »
Dit soort muziek vind ik dus helemaal nix. Bij artiesten als Beyonce ligt zo de nadruk op hun sexuele aantrekkingskracht (wie haar laatste clip heeft gezien snapt wat ik bedoel) dat de muziek op het tweede plan belandt. Maar ja, sex verkoopt he? Het is allemaal commerciele shit, zeker R&B.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 09, 2004, 08:16:43 am »

Víjf grammy's gewonnen, da's toch niet niks. Zie ook Grammyawards. Overigens gaat Beyoncé zich weer volledig richten op een nieuw album van Destiny's Child.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 09, 2004, 01:56:30 pm »
Eens is met Pleun maar haar muziek is ook gewoon goed.
Komt mede door de samenwerking met JAY Z natuurlijk maar toch.

En ze is lekker!
Live vanuit de luie stoel

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 09, 2004, 02:49:42 pm »
Beyonce
door de plee
doortrekken en weg ermee

Sorry, maar ook haar muziek vind ik helemaal niets. Net als van die andere 'held': Justin Timberlake. Yuk.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 09, 2004, 03:19:54 pm »
quote:
op 09 Feb 2004 14:49:42 schreef Pleun:
Beyonce
door de plee
doortrekken en weg ermee

Sorry, maar ook haar muziek vind ik helemaal niets. Net als van die andere 'held': Justin Timberlake. Yuk.

Cry me a river van Justin is echt een goed nummer en dat samenwerkingsverband met de Neptunes heeft hem windeieren gelegd. Beats van de Neptunes zijn gewoon heel strak.

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 09, 2004, 04:50:57 pm »
quote:
op 09 Feb 2004 15:19:54 schreef Does:
[...]

Cry me a river van Justin is echt een goed nummer en dat samenwerkingsverband met de Neptunes heeft hem windeieren gelegd. Beats van de Neptunes zijn gewoon heel strak.

dat is waar maar dat maakt justin/beyonce nog geen goeie artiest al heb je nog zulke goeie producers
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: februari 09, 2004, 05:47:15 pm »
quote:
op 09 Feb 2004 16:50:57 schreef cochise:
[...]

dat is waar maar dat maakt justin/beyonce nog geen goeie artiest al heb je nog zulke goeie producers

Beyonce heeft gewoon een dijk van een stem em Justin zijn hele doen past goed in het plaatje van de Neptunes. Goede mix dus.

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: februari 09, 2004, 05:53:21 pm »
quote:
op 09 Feb 2004 17:47:15 schreef Does:
[...]

Beyonce heeft gewoon een dijk van een stem em Justin zijn hele doen past goed in het plaatje van de Neptunes. Goede mix dus.

in mijn ogen ben je geen goeie artiest als je een goede stem hebt of als je een goede uistraling hebt of ergens goed in het plaatje past er komt wel iets meer bij kijken

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: februari 09, 2004, 06:31:34 pm »
quote:
op 09 Feb 2004 17:53:21 schreef cochise:
[...]

in mijn ogen ben je geen goeie artiest als je een goede stem hebt of als je een goede uistraling hebt of ergens goed in het plaatje past er komt wel iets meer bij kijken

Verschil van muziekstijlen gok ik. Jij ziet een artiest met een gitaar als een artiest maar een artiest is meer dan dat.

Maar ok nu loop ik een oordeel te geven dus laat ik me anders formuleren:

Wat is jou beeld van een 'goede' artiest (omschrijving en voorbeelden)?

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: februari 09, 2004, 08:18:20 pm »
quote:
op 09 Feb 2004 18:31:34 schreef Does:
[...]

Verschil van muziekstijlen gok ik. Jij ziet een artiest met een gitaar als een artiest maar een artiest is meer dan dat.

Maar ok nu loop ik een oordeel te geven dus laat ik me anders formuleren:

Wat is jou beeld van een 'goede' artiest (omschrijving en voorbeelden)?

om de woorden met de woorden van def p(osdorp posse) te spreken:
"Dat een artiest zijn eigen nummers schrijft dat is voor mij een eis
Maar vraag dat niet aan die Borsato en ook niet aan Rob de Nijs"

"De jaren 90 daarentegen waren schrikbarend inhoudsloos, stijlloos en karakterloos. Het afgelopen decennium stond bol van de hersenloze trends en fantasieloze herhalingen. De muziek is industrie geworden dus iedereen draait er maar in mee..."
dus een artiest is iemand die wat te zeggen heeft en zijn eigen muziek en teksten schrijft en niet muziek maakt omdat dat commercieel verantwoord is volgens de platen maatschapij

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: februari 09, 2004, 08:21:23 pm »
Helemaal eens met cochise!  

Maar gaarne ontopic blijven, wanneer jullie willen discussieren over wat een echte artiest is, moet daar een apart topic voor worden geopend. Anders krijgt de schone Beyonce niet meer de aandacht die ze verdient.  

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: februari 09, 2004, 08:26:56 pm »
quote:
op 09 Feb 2004 20:18:20 schreef cochise:
[...]

om de woorden met de woorden van def p(osdorp posse) te spreken:
"Dat een artiest zijn eigen nummers schrijft dat is voor mij een eis
Maar vraag dat niet aan die Borsato en ook niet aan Rob de Nijs"

Def P. Hou maar op... zit altijd op iedereen af te geven (en dat nummer over de kerk is schandalig). Dat is echt een ..... maar je mag geen kwaad vergelden dus zal ik hem in zijn waarde laten. Dat je kritiek geeft op Rob de Nijs is tot daar aan toe maar dat je niet tegen het succes van Marco op kan en dan maar even wat negatiefs over hem gaat melden gaat echt way to far. Def P. verkoopt zijn muziek door anderen af te kraken (wil het niet eens dissen noemen).

quote:
"De jaren 90 daarentegen waren schrikbarend inhoudsloos, stijlloos en karakterloos. Het afgelopen decennium stond bol van de hersenloze trends en fantasieloze herhalingen. De muziek is industrie geworden dus iedereen draait er maar in mee..."

Dat is meer eind jaren 90 en begin nieuwe eeuw. begin jaren 90 was muziek nog wel iets groots en moois (nirvana, Dr Dre, 2 Pac, Biggie). Zijn maar een aantal voorbeelden van topartiesten.

quote:
dus een artiest is iemand die wat te zeggen heeft en zijn eigen muziek en teksten schrijft en niet muziek maakt omdat dat commercieel verantwoord is volgens de platen maatschapij

Onzin. Eigen teksten schrijven is niet eens nodig.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: februari 09, 2004, 08:28:01 pm »
quote:
op 09 Feb 2004 20:21:23 schreef Pleun:
Helemaal eens met cochise!  

Maar gaarne ontopic blijven, wanneer jullie willen discussieren over wat een echte artiest is, moet daar een apart topic voor worden geopend. Anders krijgt de schone Beyonce niet meer de aandacht die ze verdient.  

Valt niet over te discusseren en zeker niet met iemand als Cochise. Dit zeg ik niet om Cochise tekort te doen maar hij is wel teveel gefocused op 1 stroming en muziek is breed. Teveel hokjesdenkerij.

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: februari 09, 2004, 08:28:58 pm »
de discussie gaat hier verder
http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=2356