Kunnen jullie je voorstellen dat ik (en waarschijnlijk ook Reller) het niet erg vinden om geen leven na de dood te hebben?
[bijna off-topic modus (wordt verplaatst op veroek

)]
Reller> Ik heb inmiddels geleerd dat er voor gelovigen een groot verschil is tussen de bijbel en een wetenschappelijk boek, Reller.
Voor gelovige mensen staat de bijbel boven alle boeken, omdat de bijbel bestaat uit het woord van de schepper, terwijl andere boeken geschreven zijn door (zondige) mensen die aan hun lot zijn overgelaten door God. Vandaar dat ze de bijbel het boek der boeken noemen.
Als niet-gelovigen zien wij een citaat uit de bijbel niet als een bewijs, maar zo zien gelovigen een citaat uit een boek van een "arrogante sterveling" ook niet als een bewijs, omdat een ontspoord mens nooit gelijk kan hebben. Ik kan mij voorstellen dat gelovigen ongelovigen arrogant en eigenwijs vinden, omdat deze lui -in al hun ondankbaarheid- hun schepper niet willen erkennen.
Vandaar dat ik mij in dit discussieforum vaak beroep op citaten uit de bijbel waar ik mijn vraagtekens bijzet. In combinatie met mijn ideaalbeeld van een god probeer ik op deze manier duidelijk te maken waarom ik niet geloof. Je gezond verstand verkondigen heeft ook geen zin, want hoe kan je gezond verstand nu boven het boek der boeken staan? Zo moet je het volgens mij zien.
[/bijna off-topic modus]