Auteur Topic: Feedback op het forum (technisch)  (gelezen 23306 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (technisch)
« Reactie #50 Gepost op: januari 14, 2003, 01:08:18 pm »
Ook de zoekoptie wordt nog meegenomen.;)
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: januari 14, 2003, 04:40:01 pm »

quote:

op 14 Jan 2003 13:08:18 schreef Jan W:
Ook de zoekoptie wordt nog meegenomen.;)
En ook alle punten die ergens op pagina twee staan? Want dat is het overzicht van alle genoemde bugs en features in de voorgaande reacties. :)
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: januari 14, 2003, 10:56:27 pm »
Jazeker
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

David

• 20 jr & vrijgem.
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: januari 15, 2003, 12:47:30 pm »
`topics die op een gegeven moment op het zelfde uitkomen als een rits in elkaar laten vallen en niet een nieuwe openen met de samenvatting-:(
Leef hoe je wilt leven, maar vergeet niet dat je er ooit verantwoording van moet afleggen!

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: januari 15, 2003, 06:34:37 pm »

quote:

op 15 Jan 2003 12:47:30 schreef David:
`topics die op een gegeven moment op het zelfde uitkomen als een rits in elkaar laten vallen en niet een nieuwe openen met de samenvatting-:(

Hoe wil je dat gaan doen? Trouwens de topic's waar het over gaan die verdwalen in een andere onderwerp. Dus krijg je 3 onderwerpen off- topic waar overal hetzelfde over gepraat word.
Als je dat niet doet krijg je een rommeltje wat de leesbaarheid en de aantrekkelijkheid van het forum een beetje om zeep helpen. Dus blijf on-topic, als daty niet lukt open dan een nieuw topic en quote daarin de reactie waarop je graag wilt doorreageren. Misschien pas het dan niet in het sub-forum, ga dan naar een bij passend sub forum en post daar je reactie met een link naar het topic waarop je reageert.

De link kun je vinden door met je muis op de zwarte balk te gaan staan en dan met je linkermuisknop de eigenschappen op te vragen van het topic. Deze plaats je dan met de opmaakcode voor de link in je openingsbericht
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: januari 15, 2003, 08:43:17 pm »
Picardijn, op dit moment wordt er binnen de crew nagedacht over hoe we dit beter vorm kunnen gaan geven. Zou je voortaan dit soort meldingen niet meer in de forums zelf willen melden, maar even een mailtje sturen naar redactie@forum.gkv.nl" class="bbc_email">redactie@forum.gkv.nl? Er wordt aan gewerkt, dus nog even geduld. :) En deze suggestie heb ik overgenomen in de FAQ voor de mods. :)

Hierbij ook nog een requestje. Zou er achter de namen van de moderators een statusmelding kunnen komen te staan dat zij moderator zijn om hen op die manier te onderscheiden van de rest van de gebruikers.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: januari 15, 2003, 09:19:54 pm »

quote:

op 15 Jan 2003 20:43:17 schreef ramH:
Picardijn, op dit moment wordt er binnen de crew nagedacht over hoe we dit beter vorm kunnen gaan geven. Zou je voortaan dit soort meldingen niet meer in de forums zelf willen melden, maar even een mailtje sturen naar redactie@forum.gkv.nl" class="bbc_email">redactie@forum.gkv.nl? Er wordt aan gewerkt, dus nog even geduld. :) En deze suggestie heb ik overgenomen in de FAQ voor de mods. :)

Hierbij ook nog een requestje. Zou er achter de namen van de moderators een statusmelding kunnen komen te staan dat zij moderator zijn om hen op die manier te onderscheiden van de rest van de gebruikers.

Beste RamH, aangezien ik geen email ontvangen reageer ik maar even op deze manier. Reageer je op deze post of op de post in de andere berichten?

Misschien wel makkelijk zijn als mods hun email in het profiel opnemen.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: januari 15, 2003, 09:31:53 pm »

quote:

op 15 Jan 2003 21:19:54 schreef Picardijn:
[...]
Beste RamH, aangezien ik geen email ontvangen reageer ik maar even op deze manier. Reageer je op deze post of op de post in de andere berichten?

Misschien wel makkelijk zijn als mods hun email in het profiel opnemen.
Mijn email staat aan vanaf nu. :) Ik heb op dit moment in de FAQ staan -als eerste 'wel doen' regel- dat men ontopic moet reageren en als hij offtopic door wil gaan hij dit in een nieuwe discussie moet doen.

Rocker

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: januari 16, 2003, 11:11:17 pm »
Als ik kijk naar de feature request, dan valt me op dat veel zaken die gewenst zijn, standaard al in phpBB zitten.

Is het het overwegen waard om een overstap te maken naar phpBB, of zijn er redenen op het moment om dit niet te doen. Zelf werk ik al op verschillende fora met phpBB, en moet zeggen dat ik deze prettiger vindt werken (maar dat kan ook komen omdat ik hem gewend ben...), en dat hij meer 'uitontwikkeld' is.
Have a nice day, and don't forget to smile... :)
Rutger Kars

"Unix is very user friendly, it's just picky about who its friends are..."

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: januari 16, 2003, 11:46:19 pm »

quote:

op 16 Jan 2003 23:11:17 schreef Rocker:
Als ik kijk naar de feature request, dan valt me op dat veel zaken die gewenst zijn, standaard al in phpBB zitten.

Is het het overwegen waard om een overstap te maken naar phpBB, of zijn er redenen op het moment om dit niet te doen. Zelf werk ik al op verschillende fora met phpBB, en moet zeggen dat ik deze prettiger vindt werken (maar dat kan ook komen omdat ik hem gewend ben...), en dat hij meer 'uitontwikkeld' is.

De service provider ondersteunt geen PHP (ASP op Windows 2000 servers). En ik gok er op dat het forum wat Netivity op dit moment aan het ontwikkelen is ook een product van hen is wat ook voor andere klanten in handig kan zijn en dus later ook weer geld op kan leveren.

Prettig werken is IMHO niet echt een argument. Ik heb met phpBB gewerkt (je weet wel waar ;)), met React gewerkt en nu dus hier. phpBB is goed, maar als je meer wilt dan een klein beetje moet je bij phpBB hard aan het modden slaan, React is ietwat te duur denk ik, dus dan blijft over het eigen forum wat na door ontwikkeling IMO wel iets goeds kan worden. :)

Rocker

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: januari 17, 2003, 04:07:21 pm »
Een provider die geen php ondersteund vindt ik wel een goeie reden om geen phpBB te gebruiken ja....;)

Geef toe, alles went, dus ook een andere forum stijl, 3 van de 4 fora waar ik actief ben gebruiken echter phpBB, dus vandaar mijn gewenning (die 4e is trouwens dit forum). En op een van die andere ben ik je al eens tegengekomen... De wereld is klein!! We hadden daar trouwens laatst een discussie over vloeken, 'k kwam er toen achter dat Killerbee ook gelovig was.. (en nog een paar anderen, maar wat minder 'actief')

En ach... of je nu in het ene forum gaat hacken om te customizen of je gaat een eigen bouwen zal elkaar niet veel ontlopen, maar deze discussie is trouwens toch niet nodig...:D

Ik heb ergens terug al iets gelezen over bewegende smilies, ik heb niks tegen ze, alleen heb ik graag de standaard smilies ( :), ;), :D, :( ) stilstaand, voor de rest maakt het me niet zoveel uit, die worden toch minder gebruikt (als het goed is...)
Have a nice day, and don't forget to smile... :)
Rutger Kars

"Unix is very user friendly, it's just picky about who its friends are..."

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: januari 18, 2003, 09:28:23 pm »
Nog maar eens een requestje. Kan het ook mogelijk worden om het aantal topics op een pagina instelbaar te maken in je voorkeuren (en dan standaard op 25)? Evenals het aantal reacties op een pagina trouwens, kan dit ook in de voorkeuren komen?

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: januari 27, 2003, 12:05:49 pm »
Nog iets: je kunt nu wel zien wie voor elk subforum moderator is, maar je kunt niet rechtstreeks een berichtje sturen naar de moderator als je iets wilt melden. Kan dat nog mogelijk gemaakt worden?
[Prediker 7:29]

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: januari 27, 2003, 04:59:57 pm »

quote:

op 27 Jan 2003 12:05:49 schreef Marloes:
Nog iets: je kunt nu wel zien wie voor elk subforum moderator is, maar je kunt niet rechtstreeks een berichtje sturen naar de moderator als je iets wilt melden. Kan dat nog mogelijk gemaakt worden?

Nee!!! Geen persoonlijke berichten.
Sorry dat ik het zo breng, maar daar heb ik een ietwat grote hekel aan. Bij alle moderators zou een mailadres in hun profiel moeten staan en bij sommigen is er een ICQ nummer bekend. Op die manier kun je ze dus bereiken.

Alfredt: ICQ# 16518330
Marnix: ICQ# 52134290
nitpicker: ICQ# 21344967
ramH: ICQ# 104920609

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: januari 27, 2003, 05:06:00 pm »

quote:

op 27 Jan 2003 16:59:57 schreef ramH:
Nee!!! Geen persoonlijke berichten.
Sorry dat ik het zo breng, maar daar heb ik een ietwat grote hekel aan. Bij alle moderators zou een mailadres in hun profiel moeten staan en bij sommigen is er een ICQ nummer bekend. Op die manier kun je ze dus bereiken.
Wat is het verschil tussen wat jij nu noemt, die bereikbaarheid via het profiel (waarbij je dus eerst via bijv. de gebruikerslijst het profiel moet zoeken) en het aanbrengen van de mogelijkheid in de index van het forum, kolom 'mods', de moderatornaam rechtstreeks te linken aan het profiel van de moderator zodat je minder moeite hoeft te doen als gebruiker om iets te kunnen melden?
[Prediker 7:29]

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: januari 27, 2003, 05:08:24 pm »

quote:

op 27 Jan 2003 17:06:00 schreef Marloes:
[...]
Wat is het verschil tussen wat jij nu noemt, die bereikbaarheid via het profiel (waarbij je dus eerst via bijv. de gebruikerslijst het profiel moet zoeken) en het aanbrengen van de mogelijkheid in de index van het forum, kolom 'mods', de moderatornaam rechtstreeks te linken aan het profiel van de moderator zodat je minder moeite hoeft te doen als gebruiker om iets te kunnen melden?
Ik dacht dat je zat te denken aan Persoonlijke Berichten zoals die in phpBB forums zitten (het type forum wat ze op GodFashion.nl gebruiken). Als dat niet zo is, dan vind ik het prima als er in de index een linkje komt naar het profiel van iemand (niet naar het mailadres).

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: januari 30, 2003, 05:01:27 pm »
Ik had bij films een opmerking gemaakt aan een user, en op het moment dat ik hem plaats was de user al tot inkeer gekomen. ;) Dus ik delete mijn modbericht weer.... Maar als ik in de lijst kijk staat er wel dat ik het laatste bericht gepost heb. Kan dat ook veranderd worden? (Ik weet niet precies hoe dat in de databes gelinkt is namelijk.)
Pinkeltjefan

Eelco

• Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: februari 14, 2003, 02:55:40 pm »
Een simpele request:

Graag een focus opnemen voor het inlogformulier, iets als:

[vlak na de opbouw van het FORM]

Daar zullen degenen die niet automatisch inloggen blij mee zijn.

Wat mij betreft mag ook de value van de checkbox op diezelfde inlogpagina standaard leeg zijn, nu moet ik hem steeds weghalen (bewuste keuze waar ik dus iédere keer last van heb), terwijl degenen die wél automatisch inloggen er maar één keer profijt van hebben.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: februari 14, 2003, 02:57:36 pm »

quote:

op 14 Feb 2003 14:55:40 schreef Eelco:
Een simpele request:

Graag een focus opnemen voor het inlogformulier, iets als:

Daar zullen degenen die niet automatisch inloggen blij mee zijn.

Wat mij betreft mag ook de value van de checkbox op diezelfde inlogpagina standaard leeg zijn, nu moet ik hem steeds weghalen (bewuste keuze waar ik dus iédere keer last van heb), terwijl degenen die wél automatisch inloggen er maar één keer profijt van hebben.
Die eerste zal ik doormailen naar de forumbouwer en die tweede is al bekend. Maar toch nog bedankt voor het melden!

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: februari 14, 2003, 10:36:30 pm »
Hoi,

d'r is geen previewfunctie en dat is naar omdat mijn tekst als ik een nieuw bericht tik eindeloos naar rechts blijft doorlopen (is dat ook een bug of ligt dat aan mijn brouwser?). Daarom loop ik regelmatig mijn zojuist geplaatste bericht te editten. Als ik dat bericht geedit heb word ik echter naar het begin van de topic (dikwijls enige pagina's terug) gesluisd, en niet naar mijn zojuist geeditte bericht. Ik vind dat storend en hoop dat jullie er wat aan willen doen :).

Ik stoor mij bijvoorbeeld aan alle taalfouten die ik heb lopen typen maar die mijn kritisch oog ontglippen omdat de tekst ergens links van mijn beeldscherm staat, als u begrijpt wat ik bedoel...
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

DoubleUP

• www: Wees Wijs met de Wijsheid
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: februari 14, 2003, 11:09:23 pm »

quote:

op 14 Feb 2003 22:36:30 schreef elle:
Hoi,

d'r is geen previewfunctie en dat is naar omdat mijn tekst als ik een nieuw bericht tik eindeloos naar rechts blijft doorlopen (is dat ook een bug of ligt dat aan mijn brouwser?). Daarom loop ik regelmatig mijn zojuist geplaatste bericht te editten. Als ik dat bericht geedit heb word ik echter naar het begin van de topic (dikwijls enige pagina's terug) gesluisd, en niet naar mijn zojuist geeditte bericht. Ik vind dat storend en hoop dat jullie er wat aan willen doen :).

Ik stoor mij bijvoorbeeld aan alle taalfouten die ik heb lopen typen maar die mijn kritisch oog ontglippen omdat de tekst ergens links van mijn beeldscherm staat, als u begrijpt wat ik bedoel...

Ik voel helemaal met je mee. Ik post ook zelden een stuk in één keer.
Het loopt overigens bij mij niet 'eindeloos naar rechts'...
Altijd in voor verbeteringen!

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: februari 14, 2003, 11:10:31 pm »

quote:

op 14 Feb 2003 22:36:30 schreef elle:
Hoi,

Op één ding na zijn alle punten die je noemt al bekend. :) Liev van je dat je ze meldt!

Het puntje dat de tekst het invoervenster uitloopt ligt aan jouw browser (bij mij werkt het namelijk goed in Internet Explorer en in Mozilla), probeer het eens op te lossen door de nieuwste versie van je browser te installeren. Als je Internet Explorer gebruikt dan moet je daarvoor op WindowsUpdate.com zijn. Hoe dat werkt staat wel uitgelegd op die site. Als je een andere browser gebruikt dan moet je de nieuwste versie daar even vandaan halen.

wicher

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: februari 15, 2003, 12:01:43 pm »
Mischien is het al eens gevraagd, maar toch ..
IS het mogelijk om een knop DOWNLOAD THIS THREAD aan te bieden
ikwil soms de hele discussie lijn eens rustig na lezen, voordat ik reageer. Elke dag kijken lukt me niet dus zou het helpen om beter te discussieren.
Wicher
weest gegroet!

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: februari 15, 2003, 12:11:29 pm »

quote:

op 15 Feb 2003 12:01:43 schreef wicher:
Mischien is het al eens gevraagd, maar toch ..
IS het mogelijk om een knop DOWNLOAD THIS THREAD aan te bieden
ikwil soms de hele discussie lijn eens rustig na lezen, voordat ik reageer. Elke dag kijken lukt me niet dus zou het helpen om beter te discussieren.
Wicher

Kun je deze iets meer uitleggen? Ik snap namelijk niet helemaal wat je bedoelt. :)

Je wilt de discussie rustig nalezen en daarvoor zou je graag een knop willen zien waarmee je de hele discussie in één keer kunt downloaden. Maar elke zich zelf respecterende browser kent al een optie waarmee je de huidige internetpagina kunt opslaan. Is dat ongeveer wat je bedoelt? Weliswaar moet je dan voor iedere pagina dit weer doen, maar je bent dan in ieder geval sneller klaar dan dat je gaat wachten totdat het in het forum zit.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: februari 15, 2003, 02:43:31 pm »
Hmm... Mot ik m'n vrind maar eens aan het werk zetten en de nieuwste versie van Mozilla laten installeren :).

Nog een puntje dat ongetwijfeld ook al bekend is: kan onderaan het 'bericht opstellen' venster een eenvoudige weergave van de discussiedraad komen? Da's ook handig, want ik reageer wel eens op meerdere lieden tegelijk.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: februari 15, 2003, 03:10:15 pm »

quote:

op 15 Feb 2003 14:43:31 schreef elle:
Hmm... Mot ik m'n vrind maar eens aan het werk zetten en de nieuwste versie van Mozilla laten installeren :).

Nog een puntje dat ongetwijfeld ook al bekend is: kan onderaan het 'bericht opstellen' venster een eenvoudige weergave van de discussiedraad komen? Da's ook handig, want ik reageer wel eens op meerdere lieden tegelijk.
Ach ja, versie 1.3b van Mozilla is hier te krijgen: *klik hier*

Inderdaad, het andere puntje wat je noemt is ook al bekend, maar alsnog bedankt voor het melden. :)

DoppyNL

• www.SooSTime.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: februari 15, 2003, 04:19:49 pm »
Ik lees veel klachten over "waar is dat onderwerp gebleven", en dan blijkt het te zijn verplaatst door een moderator.
Het zou erg handig zijn om op de plaats waar het onderwerp eerst stond een link te laten staan naar het topic.

de titel van het onderwerp zou je dan kunnen veranderen in:
[verplaatst] Originele titel

Voor de rest zou het als een gewoon onderwerp tevoorschijn komen in de lijst met onderwerpen. Hij moet dan natuurlijk wel linken naar de nieuwe locatie.

Dit is zeer gebruikelijk in andere fora (phpBB, vBulliten)

oja, niet dat ik het nodig heb. Maar waarom staat er nergens op forum.gkv.nl een link naar www.gkv.nl ???

Tot slot nog een klein iets over de layout.
Ik zit op een wat hogere resolutie, en heb links en rechts nu dus 2 lege balken. Het is met HTML heel goed mogelijk om de breedte van de pagina flexibel te laten. Bij lagere resoluties schuift alles dan een beetje in elkaar en wordt de pagina wat langer. Bij hogere resoluties wordt gebruik gemaakt van de volle breedte en is de pagina iets korter.
Wanneer niet duidelijk, dit laatste is te zien op o.a. soos.doppy.nl
Wanneer is er Waar SooS?? --> http://www.soostime.nl/

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: februari 15, 2003, 04:24:29 pm »
Er wordt hard gewerkt aan een search. Daarmee is het mogelijk om onder andere op gebruikersnaam te zoeken en op die manier dus je discussie terug te vinden. Ik zal dit ook opnemen in de uitgebreide FAQ die nog geschreven gaat worden.

De request die jij aanvraagt is over gesproken, maar die is afgewezen (omdat het lastig te programmeren was omdat je dan een virtuele link in de originele database moet laten staan en dat database technisch moeilijk is). In phpBB kun je het trouwens ook uitzetten als je zo'n link niet zou willen Voor zover ik weet is dit trouwens meer een probleem geweest uit de begindagen van het forum.

Ook jij bedankt voor het melden! :)

[edit]
Over het laatste punt wat je noemt over die balken aan de zijkant. Dat laten we zo. :) Het leest namelijk vreselijk irritant als je reacties wil lezen die heel erg breed zijn. Probeer dat maar eens uit. :P Mijn resolutie staat ook op 1280x1024 dus ik kan je punt wel begrijpen. ;)
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2003, 04:30:25 pm door Harm »

wicher

• Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: februari 15, 2003, 06:45:45 pm »

quote:

Je wilt de discussie rustig nalezen en daarvoor zou je graag een knop willen zien waarmee je de hele discussie in één keer kunt downloaden. Maar elke zich zelf respecterende browser kent al een optie waarmee je de huidige internetpagina kunt opslaan. Is dat ongeveer wat je bedoelt? Weliswaar moet je dan voor iedere pagina dit weer doen, maar je bent dan in ieder geval sneller klaar dan dat je gaat wachten totdat het in het forum zit.

dat is wat ik bedoel, maar dan gewwon alle paginas in een bestand en niet
iedere keer een save this page
weest gegroet!

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: februari 15, 2003, 06:59:35 pm »

quote:

op 15 Feb 2003 18:45:45 schreef wicher:
dat is wat ik bedoel, maar dan gewwon alle paginas in een bestand en niet
iedere keer een save this page

Ik mail hem zo direct naar de forumbouwer toe en voeg er dan ook direct de optie aan toe om een discussie uit te kunnen printen. :)

[edit]
Terwijl ik de mail type bedenk ik dat dit niet veel zin heeft om in te bouwen. Aangezien het een client-side instelling (een instelling op jouw computer) is waaraan iets veranderd moet worden en geen server-side aanpassing. Beide zaken (printen én opslaan) zijn namelijk dingen waarop de forumsoftware geen invloed heeft.
Toch gloort er nog wel licht aan de horizon, aangezien er al wel een feature is genoemd met daarin de vraag of het aantal reply's op een pagina en andere plekken instelbaar zou kunnen worden via het Profiel. Deze staat op de to do lijst en komt er dus in. Als die er eenmaal zou zijn, zou je eenvoudig het aantal reply's hoog kunnen instellen en je kunt printen/opslaan. Maar dit is er nog niet.
De feature om direct vanuit het forum te kunnen printen stuur ik wel door, omdat die ook te maken heeft met andere layout instellingen. (Een A4tje is tenslotte minder breed dan je monitorscherm... ;))
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2003, 07:06:43 pm door Harm »

Eelco

• Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: februari 17, 2003, 05:55:08 pm »
Het is best mogelijk om een knop te maken 'Print discussie' waarachter vervolgens een functie hangt die alle bijdragen netjes in één HTML document zet, met een wat betere opmaak om te printen en te lezen. (kleurgebruik beperken, gele balken aan beide zijden weglaten, reacties over volle breedte van printbare html-pagina plaatsen.
Ik denk dan tevens aan het weglaten van overbodige informatie en knoppen, een a4-tje is nl niet echt interactief.

Dit zou (wat een luxe!) uitgebreid kunnen worden met een tussenpagina waarop je kunt instellen vanaf welke datum (voorbeeld)  je de reacties in de printbare versie wilt zien.
Je zou zelfs de reacties van bepaalde personen eruit kunnen filteren, of juist erin opnemen. Wat een innovatie! Dat wordt nog wat, dat forum van Netivity...

Eelco

• Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: februari 17, 2003, 06:00:52 pm »
Enne... ik zou het prettig vinden als in de kolom 'Starter' waarin nu alleen de naam van de starter van een topic staat ook de datum van start vermeld wordt.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: februari 17, 2003, 07:54:42 pm »

quote:

op 17 Feb 2003 17:55:08 schreef Eelco:
Het is best mogelijk om een knop te maken 'Print discussie' waarachter vervolgens een functie hangt die alle bijdragen netjes in één HTML document zet, met een wat betere opmaak om te printen en te lezen. (kleurgebruik beperken, gele balken aan beide zijden weglaten, reacties over volle breedte van printbare html-pagina plaatsen.
Ik denk dan tevens aan het weglaten van overbodige informatie en knoppen, een a4-tje is nl niet echt interactief.

Dit zou (wat een luxe!) uitgebreid kunnen worden met een tussenpagina waarop je kunt instellen vanaf welke datum (voorbeeld)  je de reacties in de printbare versie wilt zien.
Je zou zelfs de reacties van bepaalde personen eruit kunnen filteren, of juist erin opnemen. Wat een innovatie! Dat wordt nog wat, dat forum van Netivity...

Zal ik je een geheimpje verklappen? Ik heb dit ongeveer naar de forumbouwer gemaild. Weliswaar met een hoop minder opties, maar wel met de opties die je noemt (zoals een sobere layout enzo) dus ik zie wel wat daar van komt. Al die extra opties neem ik morgen -als ik thuis ben- wel even over en mail ik dan nog wel na. OK? :)

quote:

op 17 Feb 2003 18:00:52 schreef Eelco:
Enne... ik zou het prettig vinden als in de kolom 'Starter' waarin nu alleen de naam van de starter van een topic staat ook de datum van start vermeld wordt.

Deze zal ik ook morgen mailen. Al zie ik dan wel een iets andere implementatie voor mij, omdat anders die kolom zo vol wordt. Al vraag ik mij wel af wat voor nut dit heeft, omdat het in mijn ogen belangrijker is wanneer er voor het laatst op een discussie is gereageerd en niet wanneer deze gestart is.
Wat ik voor me zie, is dat je door een mouseover event zo'n klein geel vlakje krijgt met daarin de informatie die jij wilt. Je kunt het wel vergelijken met zo'n tekstje die je soms krijgt als je je muis boven een plaatje houdt.

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: februari 18, 2003, 12:35:08 am »
Misschien is het al genoemd, maar een mogelijkheid om pb'tjes te sturen zou fijn zijn.

Nog iets dat misschien aardig is om te weten. Als ik in een postje HTML-codes gebuik voor letters met accenten, dan zie ik na "toevoegenreply" die HTML-code staan. Als ik daarna één keer edit, worden die letters wel goed weergegeven.
Bug of feature?

DoppyNL

• www.SooSTime.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: februari 18, 2003, 10:02:59 am »
Er is nu een mogelijkheid om je mailadres te verbergen, erg fijn, anders had ik me niet eens geregistreerd. Want ik wil niet dat mijn mailadres opgepikt wordt door "crawlers" welke daarna junkmail gaan versturen.

Wat dus mogelijk prettig zou zijn is de mogelijkheid om een gebruiker te mailen zonder dat je het mailadres weet. Dit moet dan logischerwijs via de site gebeuren.
Snap je niet wat ik bedoel? Kijk dan even op soos.doppy.nl in het gastenboek of bij de SooSen, je kan daar mailen zonder dat je het mailadres weet.

Greetz, Daan

Eelco

• Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: februari 18, 2003, 02:23:00 pm »
Persoonlijk ben ik tegen persoonlijke berichtjes op dit forum. Ik denk niet dat je een forum dat suggereert van een kerkgenootschap uit te gaan of zelfs van een kerkgenootschap uitgaat moet gebruiken voor het bouwen van een 'community'. Ik ben voor een openlijke communicatie, dus met openbaarheid van emailadressen en liefst ook echte namen ipv al die belachelijke 'nicknames'.
Op een forum van een kerk mag je toch serieuze berichten verwachten, waar iemand werkelijk achter wil staan?

Gerard Markerink

• Geen vormenvernieuwing, maar g
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: februari 18, 2003, 02:34:10 pm »
Je wilt openlijke communicatie. Wel, zou je dan even je invulformulier willen afmaken?

Eelco
------------------------------------------------------------------------
Reacties:   15
Registratie:   30 Dec 2002
Homepage:
Gebruikerstekst:   
Ondertekening:
Interesses:

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: februari 18, 2003, 07:15:08 pm »

quote:

op 18 Feb 2003 17:27:05 schreef ramH:
deze manier om met de HTML entiteiten van letters te werken zou niet mogen.
Hmmm. ik vind het wel handig. M'n toetsenbord is niet zo goed ingesteld. :(( Moet ik maar eens wat aan gaan doen dan...

quote:

Het emailadres is niet alleen om die reden verborgen. Er zijn genoeg mensen die liever niet hebben dat hun mailadres niet bekend is bij anderen. Ook bij de optie die jij noemt wordt je mailadres bekend bij de ander omdat dat mailadres zal verschijnen als 'Van:' adres in de mail. Omdat we dit niet willen gaan we dat niet doen.

Persoonlijke berichten hebben we het nog niet over gehad, maar zou jij mij duidelijk kunnen maken wat hiervan het grote nut is? Er bestaat toch zoiets als het geweldige medium email?
Bovenstaande twee alineas bijten elkaar. Ik ben helemaal voor het gebruik van e-mail, maar lang niet iedereen heeft een e-mailadres ingevuld. Over het nut van persoonlijke berichten hoef ik je gezien je post in het drempel-topic niet meer te overtuigen. ;)

Je kunt trouwens altijd een of ander onzinadres aanmaken bij hotmail ofzo. Dan ben je bereikbaar, maar dan hoef je je "echte" emailadres niet bekend te maken.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: februari 18, 2003, 07:51:39 pm »

quote:

op 18 Feb 2003 19:15:08 schreef Pulpeet:
[...]
Hmmm. ik vind het wel handig. M'n toetsenbord is niet zo goed ingesteld. :(( Moet ik maar eens wat aan gaan doen dan...

Je moet het zo instellen: Toetsenbord: Engels (Verenigde Staten), Toetsenbordtaal: Verenigde Staten (Internationaal). Dan heb je de juiste instellingen. :)

quote:

op 18 Feb 2003 19:15:08 schreef Pulpeet:
[...]
Bovenstaande twee alineas bijten elkaar. Ik ben helemaal voor het gebruik van e-mail, maar lang niet iedereen heeft een e-mailadres ingevuld. Over het nut van persoonlijke berichten hoef ik je gezien je post in het drempel-topic niet meer te overtuigen. ;)

Je kunt trouwens altijd een of ander onzinadres aanmaken bij hotmail ofzo. Dan ben je bereikbaar, maar dan hoef je je "echte" emailadres niet bekend te maken.

Heb je wel enigszins gelijk in dat de alinea's elkaar bijten. :D
Als iemand zijn mailadres verborgen heeft staan, dan wenst die persoon geen mail te krijgen. Als het goed is hebben de moderators allemaal hun adres zichtbaar. Als je iemand wil mailen die zijn adres niet zichtbaar heeft dan moet je een moderator liev aankijken om te vragen of die het adres zou willen geven, maar dan moet je wel hele goede redenen hebben. :P

Niet iedereen heeft trouwens de zin om twee mailadressen aan te maken. Ik heb dan wel de beschikking over tien mailadressen, maar dan vraag ik me ook echt wel af wat ik daar mee moet. Een normale gebruiker heeft er op zijn hoogst één, dus een tweede aanvragen zien veel mensen het nut niet van in. Ik eigenlijk ook niet, áls je geen mail wil ontvangen dan wil je dat niet. :D
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2003, 10:20:16 pm door Harm »

DoppyNL

• www.SooSTime.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: februari 19, 2003, 02:43:35 pm »

quote:

Het emailadres is niet alleen om die reden verborgen. Er zijn genoeg mensen die liever niet hebben dat hun mailadres niet bekend is bij anderen. Ook bij de optie die jij noemt wordt je mailadres bekend bij de ander omdat dat mailadres zal verschijnen als 'Van:' adres in de mail. Omdat we dit niet willen gaan we dat niet doen.

Je hebt niet begrepen wat ik bedoel.
Op mijn site heb ik het zo geregeld dat je een formuliertje kan invullen om een persoon te mailen. Die E-Mail wordt dan door de server verstuurd, degene die de mail verstuurd weet op dat moment het mailadres van de geadresseerde niet.
De ontvanger kan dan zelf beslissen of hij zijn mailadres bekend wil maken of niet. Als hij dat wil, dan kan hij reageren op die mail (met zijn eigen mailprogramma) en als hij dat niet wil gooit hij het mailtje gewoon weg.
Eventueel kan je dit uitbreiden door elk mailtje wat wordt verstuurd te laten controleren door een moderator om te zien of de inhoud enigszins serieus is. (om echte junkmail te voorkomen)

Op die manier is een gebruiker toch bereikbaar via email zonder dat zijn emailadres zomaar voor het grijpen ligt.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: februari 19, 2003, 03:50:14 pm »

quote:

op 19 Feb 2003 14:43:35 schreef DoppyNL:
[...]
Je hebt niet begrepen wat ik bedoel.
Op mijn site heb ik het zo geregeld dat je een formuliertje kan invullen om een persoon te mailen. Die E-Mail wordt dan door de server verstuurd, degene die de mail verstuurd weet op dat moment het mailadres van de geadresseerde niet.
De ontvanger kan dan zelf beslissen of hij zijn mailadres bekend wil maken of niet. Als hij dat wil, dan kan hij reageren op die mail (met zijn eigen mailprogramma) en als hij dat niet wil gooit hij het mailtje gewoon weg.
Eventueel kan je dit uitbreiden door elk mailtje wat wordt verstuurd te laten controleren door een moderator om te zien of de inhoud enigszins serieus is. (om echte junkmail te voorkomen)

Op die manier is een gebruiker toch bereikbaar via email zonder dat zijn emailadres zomaar voor het grijpen ligt.

Blijft natuurlijk staan dat als iemand zijn emailadres verbergt in zijn profiel hij/zij gewoon niet gesteld is op email. Dus moet je ook niet de mogelijkheid gaan bieden om iemand dan tóch te mailen. Dan doe je nu juist wat iemand niet wil. Als je iemand écht wil mailen dan vraag je het mailadres maar een moderator.
De uitbreiding op je eigen voorstel is trouwens best wel niet haalbaar. Omdat het gewoonweg te veel tijd kost om alle mails te lezen voor ze de deur uitgaan. :P

Ik had je trouwens goed begrepen, maar ik dacht dat je iets anders bedoelde. Het systeem waar ik op doelde wordt gebruikt op phpBB forums, dus ik dacht dat je dat ongeveer overgenomen had. :)

Eelco

• Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: februari 19, 2003, 04:37:37 pm »

quote:

op 19 Feb 2003 15:50:14 schreef ramH:Als je iemand écht wil mailen dan vraag je het mailadres maar een moderator.
Dat mag een moderator nóóit geven! Ik heb hier wel mij 'officiële' emailadres ingevuld, omdat ik het forum belangrijk genoeg vind. Voor moderators ben ik dus bereikbaar.
Wanneer ik echter een emailadres openbaar zou maken hier zou dat een ander adres zijn, waar ik al spam op krijg. Wanneer ik nu plotseling mail krijg van een forumgebruiker die mijn 'officiële' adres heeft gekregen van een moderator zou ik dat de moderator hoogst kwalijk nemen.

Ik heb er wel problemen mee om hier al mijn gegevens openbaar te maken, om verschillende redenen:

- email-adres: ik wil niet dat mijn adres wordt geoogst door een spammer. Tot nu toe krijg ik weinig spam op de meeste accounts en op mij 'officiële' acoount zelfs helemaal niets. Dat wil ik graag zo houden. Zolang dit forum nog in ontwikkeling is en ik dus niet weet wat voor gekke stunts er uitgehaald gaan worden geef ik dat emailadres niet vrij.
- ik erger me aan alle mensen die hier zo anoniem mogelijk rondhuppelen. Op zich heb ik er geen moeite mee duidelijk te maken wie ik ben, maar dat moet niet van één kant komen. Ik wil niet een hele discussie aangaan met iemand die ik alleen ken als 'The Reform@tor' oid en er dan achter komen dat hij mijn wijkouderling is, om maar iets te noemen. Waarom zo anoniem?
- ik wil de garantie dat een zoekmachine niet mijn naam kan koppelen aan postings op dit forum. Ik vind het geweldig irritant bijvoorbeld dat wanneer je mijn voor- en achternaam in google intikt er een vrij onzinnig stukje verschijnt wat ik ooit in iemands gastenboek heb gepost. Mensen hier op het forum kennen de hele context.

Overigens is het volgens mij goed mogelijk emailadressen wel te tonen maar niet 'oogstbaar' te maken. Daar zijn verschillende methoden voor, als de techneut die hier aan het knutselen is wat tips nodig heeft mag hij altijd contact opnemen.

nitpicker

• uNF
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: februari 20, 2003, 08:10:23 am »
Ok.. dr is wat verbeterd..:

Zodra ik nu in een thread heb gepost.. is niet opeens alles geel (dwz dat ik zogenaamd alles al gelezen heb)...

Maar... nu is als ik een post heb gedaan... de hele categorie geel.. (de verschillende topics niet) en als ik iets gelezen heb, blijftie rood.... :| (de topic)....

DoppyNL

• www.SooSTime.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: februari 20, 2003, 10:15:20 am »

quote:

op 19 Feb 2003 15:50:14 schreef ramH:
Blijft natuurlijk staan dat als iemand zijn emailadres verbergt in zijn profiel hij/zij gewoon niet gesteld is op email. Dus moet je ook niet de mogelijkheid gaan bieden om iemand dan tóch te mailen. Dan doe je nu juist wat iemand niet wil. Als je iemand écht wil mailen dan vraag je het mailadres maar een moderator.
De uitbreiding op je eigen voorstel is trouwens best wel niet haalbaar. Omdat het gewoonweg te veel tijd kost om alle mails te lezen voor ze de deur uitgaan. :P

Ik had je trouwens goed begrepen, maar ik dacht dat je iets anders bedoelde. Het systeem waar ik op doelde wordt gebruikt op phpBB forums, dus ik dacht dat je dat ongeveer overgenomen had. :)

Je zit denk ik teveel vast in 2 mogelijkheden, wel laten zien en niet laten zien.
Je zou er 3 mogelijkheden van kunnen maken:
1. Mailadres publiek leesbaar op de site.
2. Mailen via formulier op site (mailadres in eerste instantie onbekend (mijn suggestie))
3. Mailadres compleet verborgen.

Ik vindt het namenlijk geen probleem om mail te ontvangen van andere forum-gebruikers, ik wil echter geen spam ontvangen. Daarom ben ik erg voorzichtig met mijn mailadres publiek op internet zetten. Oplossing 2 is daarvoor uitermate geschikt, aangezien je dan wel bereikbaar bent maar je mailadres in eerste instantie nog niet bekend gemaakt wordt.

Het systeem wat ik gebruik lijkt inderdaad op het syteem van phpBB, iets waar ik pas later achter kwam :P Zitten een stel slimme mensen bij phpBB  :D :-7

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: februari 20, 2003, 04:49:31 pm »

quote:

op 19 Feb 2003 16:37:37 schreef Eelco:
[...]
Dat mag een moderator nóóit geven! Ik heb hier wel mij 'officiële' emailadres ingevuld, omdat ik het forum belangrijk genoeg vind. Voor moderators ben ik dus bereikbaar.
Natuurlijk gebeurt zoiets niet zo maar. Daar moeten natuurlijk erg goede redenen voor gegeven worden en in principe zal het ook niet gebeuren. :)

quote:

op 20 Feb 2003 10:15:20 schreef DoppyNL:
[...]
Je zit denk ik teveel vast in 2 mogelijkheden, wel laten zien en niet laten zien.
Je zou er 3 mogelijkheden van kunnen maken:
1. Mailadres publiek leesbaar op de site.
2. Mailen via formulier op site (mailadres in eerste instantie onbekend (mijn suggestie))
3. Mailadres compleet verborgen.

Ik vindt het namenlijk geen probleem om mail te ontvangen van andere forum-gebruikers, ik wil echter geen spam ontvangen. Daarom ben ik erg voorzichtig met mijn mailadres publiek op internet zetten. Oplossing 2 is daarvoor uitermate geschikt, aangezien je dan wel bereikbaar bent maar je mailadres in eerste instantie nog niet bekend gemaakt wordt.

Het systeem wat ik gebruik lijkt inderdaad op het syteem van phpBB, iets waar ik pas later achter kwam :P Zitten een stel slimme mensen bij phpBB  :D :-7

Blijft staan dat het een deel van de mensen helemaal niet op emails zitten te wachten en die dus ook niet op dit soort sneaky manieren willen krijgen. Ze zetten tenslotte niet voor niets hun emailadres niet neer. (Niet iedereen is zo slim als jij. ;))
Maar als ik binnenkort weer een mailtje stuur met features zal ik hem meesturen. :)

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: februari 21, 2003, 10:11:36 pm »
Misschien kan er een 'ToDo' lijstje komen met daarop aangegeven: alle functies waaraan gewerkt wordt, en een lijstje met afgewezen functies?

Dan weet iedereen waar mensen al aan werken.
Dit idee is vast ook al eerder geopperd :)

Fijn dat ik niet meer teruggezapt wordt naar het begin van een discussie... En ik (nouja) heb mozilla geupdate, dus geen tekst meer links van mijn scherm.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: februari 21, 2003, 10:29:14 pm »

quote:

op 21 Feb 2003 22:11:36 schreef elle:
Misschien kan er een 'ToDo' lijstje komen met daarop aangegeven: alle functies waaraan gewerkt wordt, en een lijstje met afgewezen functies?

Dan weet iedereen waar mensen al aan werken.
Dit idee is vast ook al eerder geopperd :)

Fijn dat ik niet meer teruggezapt wordt naar het begin van een discussie... En ik (nouja) heb mozilla geupdate, dus geen tekst meer links van mijn scherm.

Dat is onderhand een lijst met meer dan 50 entries. Aangezien het overgrote deel van de mensen het niet zal interesseren gaat die lijst niet online. Als je wil weten wat er op die lijst staat, dan is het het slimste om even een pagina of twee terug te gaan en daar een lijst op te zoeken met een hoop meldingen. Daarna is er niet vreselijk veel meer bijgekomen.
Maar het overgrote deel van de dingen zijn zaken waardoor het forum gemakkelijker te modereren wordt en om een aantal zaken op het forum er mooier uit te laten zien. En verder nog een aantal zaken waar een gebruiker sowieso nooit direct wat mee te maken zal hebben. :P

Eelco

• Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: februari 23, 2003, 08:49:24 pm »
Wanneer je op Google zoekt kun je erg veel berichten diep in het forum terugvinden.
Dit lijkt me niet wenselijk en is eenvoudig tegen te gaan met een robots.txt of .htaccess.

nadelen:
- genereert behoorlijk wat extra dataverkeer, zo'n zoekbot;
- het gaat veelal om discussies en niet om informatieverstrekking;
- zoekpogingen op persoonsnamen leiden tot het vinden van alle berichtjes door een bepaald persoon gepost. (probeer maar eens in Google, geavanceerd zoeken, zoekterm 'ramh', domein forum.gkv.nl, wat de googlebot al heeft verzameld...)
Voor het gemak deze link, anders doet niemand het : Nu al 45 hits.  :-)
Nou ja, succes ermee, het lijkt me wel duidelijk...
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2003, 09:28:07 pm door Eelco »

Eelco

• Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: februari 23, 2003, 09:26:40 pm »

Eelco

• Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: februari 23, 2003, 09:27:39 pm »
Hm, je kunt blijkbaar een geheel leeg berichtje posten