quote:
op 19 Feb 2003 15:50:14 schreef ramH:Als je iemand écht wil mailen dan vraag je het mailadres maar een moderator.
Dat mag een moderator nóóit geven! Ik heb hier wel mij 'officiële' emailadres ingevuld, omdat ik het forum belangrijk genoeg vind. Voor moderators ben ik dus bereikbaar.
Wanneer ik echter een emailadres openbaar zou maken hier zou dat een ander adres zijn, waar ik al spam op krijg. Wanneer ik nu plotseling mail krijg van een forumgebruiker die mijn 'officiële' adres heeft gekregen van een moderator zou ik dat de moderator hoogst kwalijk nemen.
Ik heb er wel problemen mee om hier al mijn gegevens openbaar te maken, om verschillende redenen:
- email-adres: ik wil niet dat mijn adres wordt geoogst door een spammer. Tot nu toe krijg ik weinig spam op de meeste accounts en op mij 'officiële' acoount zelfs helemaal niets. Dat wil ik graag zo houden. Zolang dit forum nog in ontwikkeling is en ik dus niet weet wat voor gekke stunts er uitgehaald gaan worden geef ik dat emailadres niet vrij.
- ik erger me aan alle mensen die hier zo anoniem mogelijk rondhuppelen. Op zich heb ik er geen moeite mee duidelijk te maken wie ik ben, maar dat moet niet van één kant komen. Ik wil niet een hele discussie aangaan met iemand die ik alleen ken als 'The Reform@tor' oid en er dan achter komen dat hij mijn wijkouderling is, om maar iets te noemen. Waarom zo anoniem?
- ik wil de garantie dat een zoekmachine niet mijn naam kan koppelen aan postings op dit forum. Ik vind het geweldig irritant bijvoorbeld dat wanneer je mijn voor- en achternaam in google intikt er een vrij onzinnig stukje verschijnt wat ik ooit in iemands gastenboek heb gepost. Mensen hier op het forum kennen de hele context.
Overigens is het volgens mij goed mogelijk emailadressen wel te tonen maar niet 'oogstbaar' te maken. Daar zijn verschillende methoden voor, als de techneut die hier aan het knutselen is wat tips nodig heeft mag hij altijd contact opnemen.