Auteur Topic: allemaal vooroordelen  (gelezen 1310 keer)

Meisje

• Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Gepost op: augustus 12, 2003, 11:04:35 am »
ik raad het jullie eens aan om op het zwaremetalen forum te kijken, daar hebben ze enorme vooroordelen. ik baal hier ontzettend van.
zo komen wij in een kwaad daglicht te staan, en dat wij maar zwak zijn en andermans regeltjes opvolgens.
ook denken ze daar dat wij de paus volgen!!. dat is wel de laatste man die ik volg!
ik zou graag willen dat hun weten wat wij geloven, en niet dat wij alles laten voorschrijven door de paus!
ze zeggen alleen maar hoe nutteloos het is om met een christen te discusseren. en hoe nutteloos is het dan om met hun te discusseren?
ze zeggen dan dat ze er niets mee opschieten, dat zeons zeg maar niet kunnen overhalen. kunnen wij bij hun toch ook niet. (dat wil ik ook niet).
ik zou graag willen dat iemand op dat forum het allemaal zou willen uitleggen. ik denk niet dat ik dat zelf al te best kan.

http://forum.zwaremetalen.com

Lucid

• Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2003, 11:16:30 am »
quote:
op 12 Aug 2003 11:04:35 schreef Meisje:
ze zeggen alleen maar hoe nutteloos het is om met een christen te discusseren. en hoe nutteloos is het dan om met hun te discusseren?

Als niet-christen kan ik een goede tip geven voor de mensen die de discussie willen aangaan. Haal de bijbel niet te veel aan, want dat zegt die lui natuurlijk niks. Dat bedoelen ze waarschijnlijk ook met "nutteloos". Het feit dat jullie zó sterk geloven dat het voor jullie een feit is dat er een god bestaat vind ik veel overtuigender dan een stukje tekst uit Exodus.

Sarah

• Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2003, 11:57:45 am »
Wat doe je eigenlijk als niet-christen op een christelijk forum?
No offence, maar dat zou bij mij een paar jaar geleden niet eens bij me ópgekomen zijn!

Ontopic: Ken die mensen wel die daar posten, in real life ga ik ook liever geen discussie met ze aan, en ik weet hoe ze over christenen en christendom praten. Tsjah..

Meisje, er zijn leukere dingen om te lezen hoor!
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Lucid

• Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 12, 2003, 12:05:41 pm »
quote:
op 12 Aug 2003 11:57:45 schreef Sarah:
Wat doe je eigenlijk als niet-christen op een christelijk forum?
No offence, maar dat zou bij mij een paar jaar geleden niet eens bij me ópgekomen zijn!

Pure interesse in de gelovige medemens, en volgens het forum-faq ben ik van harte welkom om mee te discussiëren:
quote:
"Het GKV Forum is voor iedereen! Gereformeerd of niet. Christen of niet. Je bent van harte welkom om op het forum mee te discussieren over allerlei onderwerpen."

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2003, 12:41:54 pm »
quote:
op 12 Aug 2003 11:04:35 schreef Meisje:
ik raad het jullie eens aan om op het zwaremetalen forum te kijken, daar hebben ze enorme vooroordelen. ik baal hier ontzettend van.
zo komen wij in een kwaad daglicht te staan, en dat wij maar zwak zijn en andermans regeltjes opvolgens.
ook denken ze daar dat wij de paus volgen!!. dat is wel de laatste man die ik volg!
ik zou graag willen dat hun weten wat wij geloven, en niet dat wij alles laten voorschrijven door de paus!
ze zeggen dan dat ze er niets mee opschieten, dat zeons zeg maar niet kunnen overhalen. kunnen wij bij hun toch ook niet. (dat wil ik ook niet).
ik zou graag willen dat iemand op dat forum het allemaal zou willen uitleggen. ik denk niet dat ik dat zelf al te best kan.

ik ken het gevoel wat je er van krijgt, heb ik hier op dit forum namelijk ook

Meisje

• Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 12, 2003, 12:54:48 pm »
heb je dat hier ook? hoezo dan?

marijma

• Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 12, 2003, 01:22:54 pm »
quote:
op 12 Aug 2003 12:41:54 schreef reller:
[...]

ik ken het gevoel wat je er van krijgt, heb ik hier op dit forum namelijk ook

jammer.........

Mijn visie: ik waardeer wel wat stevige discussie, anders slaap ik in en ik vind het ontzettend interessant om te lezen over de visie van anderen. Soms moet je niet bang zijn om je eigen visie wat bij te stellen

greetz,

Probeer niet perfect te zijn, maar probeer zo perfect mogelijk jezelf te zijn!

Sanne

• www.lolz.ig3.net
    • Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 12, 2003, 01:56:04 pm »
Ik vind dat je iedereen gewoon moet respecteren, gelovig of niet!
ikzelf ben ook niet gelovig en ik wil ook wel eens weten hoe wel-gelovige mensen over dingen denken, en daarom ben ik hier maar ffies aangemeld;)

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 12, 2003, 02:40:06 pm »
nou eerlijk gezegd merk je wel dat bepaalde gelovigen die nogal strak volgens de bijbel leven, vaak met quotes uit de bijbel als antwoord aan komen zetten. en dat is vrij irritant want dat is geen discussie maar een opsomming van andermans woorden, daar heb je dus nix aan.

Lucid

• Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 12, 2003, 02:46:39 pm »
quote:
op 12 Aug 2003 14:40:06 schreef reller:
nou eerlijk gezegd merk je wel dat bepaalde gelovigen die nogal strak volgens de bijbel leven, vaak met quotes uit de bijbel als antwoord aan komen zetten. en dat is vrij irritant want dat is geen discussie maar een opsomming van andermans woorden, daar heb je dus nix aan.

Dat kunnen wij ook: gewoon Marx, Malthus, Einstein, Freud of Chomsky aanhalen.
Zo gebruik ik ook i.p.v. bijbelse symboliek psychologische symboliek in mijn korte verhalen:

http://www.proos.nl/~jo/graphics/gideon.jpg

De bijbelse (?) naam "Gideon" is willekeurig gekozen, en heeft ook niks te maken met de Gideon van dit forum.

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 12, 2003, 03:02:47 pm »
quote:
op 12 Aug 2003 14:46:39 schreef Lucid:
[...]

Dat kunnen wij ook: gewoon Marx, Malthus, Einstein, Freud of Chomsky aanhalen.
Zo gebruik ik ook i.p.v. bijbelse symboliek psychologische symboliek in mijn korte verhalen:

http://www.proos.nl/~jo/graphics/gideon.jpg

De bijbelse (?) naam "Gideon" is willekeurig gekozen, en heeft ook niks te maken met de Gideon van dit forum.

is ook zo maar dat is toch niet echt discussieren met andermans woorden gooien

Lucid

• Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 12, 2003, 04:26:02 pm »
quote:
op 12 Aug 2003 15:02:47 schreef reller:
is ook zo maar dat is toch niet echt discussieren met andermans woorden gooien

Inderdaad, alleen als je het er mee eens bent is het nuttig.

wimpie

• WWJD?
    • Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 12, 2003, 11:05:17 pm »
hmmm op het zwaarmetalen forum is het slecht toeven kan wel wat hulp gebruiken... ze zijn met teveel! hou ze niet bij

Meisje

• Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 13, 2003, 12:35:06 pm »
dat komt gewoon omdat hun willen winnen met een discussie, en ja dat is natuurlijk wel makkelijk met zo`n grote groep die bijna allemaal hetzelfde denken

Macguinness

• Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 13, 2003, 01:22:48 pm »
Ben net ook even wezen kijken op het zware metalenforum, ze hebben het inderdaad niet zo hoog op met Christenen, misschien moeten we daar met z'n allen ook maar even een kijkje nemen en meediscusiëren, lekker tegen nietchristenen aanschoppen.

Jesus rocks ! yeah !

Meisje

• Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #15 Gepost op: augustus 13, 2003, 01:45:52 pm »
oh jee ik ben daar ook al. ze zijn gewoon niet erg vriendelijk
kom ook maar. misschien kan jij het allemaal nog beter uitleggen, alleen zou ik niet met bijbelteksten gaan gooien

Macguinness

• Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #16 Gepost op: augustus 13, 2003, 01:55:01 pm »
Ach, metalliefhebbers zijn best wel okaye mensen verder. in hun dagekijks leven doen ze echt niemand kwaad, het zijn gewone mensen met banen en gezinnen en zo, maar goed ik zal me eens aanmelden daar.

Zal ik onder de zelfde naam gaan ?

Meisje

• Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #17 Gepost op: augustus 13, 2003, 01:58:49 pm »
quote:
op 13 Aug 2003 13:55:01 schreef macguinness:
Ach, metalliefhebbers zijn best wel okaye mensen verder. in hun dagekijks leven doen ze echt niemand kwaad, het zijn gewone mensen met banen en gezinnen en zo, maar goed ik zal me eens aanmelden daar.

Zal ik onder de zelfde naam gaan ?

hey zeg! geen vooroordelen over metalmensen he, ik ben er zelf ook een

Macguinness

• Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #18 Gepost op: augustus 13, 2003, 02:02:04 pm »
quote:
op 13 Aug 2003 13:58:49 schreef Meisje:
hey zeg! geen vooroordelen over metalmensen he, ik ben er zelf ook een

Ik zeg toch dat het wel okaye mensen zijn toch ? Dat is een positief vooroordeel.  

Meisje

• Bekijk profiel
allemaal vooroordelen
« Reactie #19 Gepost op: augustus 13, 2003, 02:03:03 pm »
hehehe ja okee