Auteur Topic: Kunnen satan en/of demonen zich bekeren?  (gelezen 6431 keer)

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Kunnen satan en/of demonen zich bekeren?
« Reactie #50 Gepost op: oktober 09, 2003, 09:34:32 pm »

quote:

op 09 Oct 2003 19:09:10 schreef Zijnkind:
[...]

Bedankt..die kende ik nog niet. Hier volgt een quote van deze site:
[...]

als je de 20e eeuw goed bestudeerd, kun je al tot de slotsom komen, dat toen de 1000 jaar afgelopen was, of wil je wachten op een overtreffende trap van Hitler &co?
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Elsje

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: oktober 09, 2003, 11:07:58 pm »

quote:

Hmmm, goede vraag..
Er staat toch ook ergens dat het beest in het vuur geworpen zal worden ?
Ik denk dat het lot van satan al vast staat...
Helemaal mee eens. Zijn lot staat vast. Daarbij zouden ze het niet eens willen!

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: oktober 10, 2003, 12:22:50 am »

quote:

op 09 Oct 2003 21:34:32 schreef cheese:
[...]
als je de 20e eeuw goed bestudeerd, kun je al tot de slotsom komen, dat toen de 1000 jaar afgelopen was, of wil je wachten op een overtreffende trap van Hitler &co?
Nee hoor, er is al ellende/zonde genoeg hier. En wat die 1000 jaar betreft....daar zijn diverse uitleggingen van in omloop. Zoals veel in openbaringen moet je het niet tot in detail willen begrijpen. Lukt je toch niet. Wat belangrijk is; Satan gaat tekeer op aarde. Wij moeten daar voor oppassen en tegen strijden. Uiteindelijk wordt Satan in de poel gegooid waar het beest en zijn profeet al zijn. Hij gaat dus verloren. God heeft dat voorzegd en God heeft nog nooit een belofte verbroken. (Het incident met het volk israel in de woestijn is van een andere orde in die zin dat God een voornemen met Mozes doorneemt, geen belofte) En de afzonderlijke demonen? Wel...daarover kan ik alleen maar zeggen dat ik blij ben om niet aan hun kant te staan. Wel vraag ik me af of de engelen hun gevallen soortgenoten missen en verdriet om hun hebben? Vast wel...maar hun gevoel voor gerechtigheid is zuiver. Ze weten en accepteren dat het niet anders kan...denk ik.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

evaatje

• In den beginne was het Woord e
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: oktober 10, 2003, 02:22:07 pm »
idd Zijnkind.

Het oordeel van satan staat al vast. Ik denk dat de overige demonen zich niet eens willen bekeren zij staan achter satan en denken dat ze winnen!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: oktober 10, 2003, 02:32:55 pm »

quote:

op 10 Oct 2003 14:22:07 schreef evaatje:
idd Zijnkind.

Het oordeel van satan staat al vast. Ik denk dat de overige demonen zich niet eens willen bekeren zij staan achter satan en denken dat ze winnen!
Ik geloof inderdaad niet in een redding van satan, en ik geloof ook niet dat ze zich zouden willen bekeren....

Maar denk je echt dat zij nog steeds denken dat ze kunnen winnen? Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat niet kan begrijpen.... zelfs hun eerste verzet tegen God begrijp ik niet. Ze stonden zo dicht bij Hem... Ze kenden Zijn almacht. Hoe kun je dan in vredesnaam geloven in een overwinning?
Het doet me meer denken aan dom, puberaal gedrag van je niet willen onderwerpen. Wat de consequenties ook zijn. Waar ik satan van verdenk is dat hij precies weet dat hij al reeds gevallen is, maar dat het enige wat hij wil is zoveel mogenlijk mensen meetrekken in die val....
Pinkeltjefan

Elsje

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: oktober 10, 2003, 03:32:56 pm »
Nee satan denkt niet meer te kunnen winnen. Hij is dan ook al overwonnen door het kruis!!
Dit is dan ook de reden dat er in de bijbel staat dat hij rondgaat als een briesende leeuw om je te verslinden. Hij weet dat hij niet lang meer heeft en hij weet dat hij reeds verloren heeft, maar wil in de tijd die hem rest nog zo veel mogelijk mensen verloren zien gaan!

satan is one big loser!!!