quote:
op 03 Sep 2003 16:10:41 schreef Peter:
[...]
Even teruggrijpen waar het over ging:
[...]
Het ging ons er dus niet om alle blijdschap te wantrouwen, maar om de misbruik van Gods naam. Ik vind het unfair dat je dit uitlegt als 'een tendens dat mensen niet op hun woord geloofd worden'.
Hier hebben jullie enigszins een punt omdat Marnix het niet helemaal theologisch correct verwoorde.
Maar het concrete punt waar Wilhelmina nu boos om is is een andere:
Weet je wat. We zetten gewoon een achtbaan in de kerk. Ja, dat is het!
quote:
op 02 Sep 2003 14:41:17 schreef Wilhelmina:
[...] bla bla bla ... Bei Uns Ist Alles Besser ... bla bla [...]
En heb je nog wat te melden over vorm en inhoud?
quote:
op 02 Sep 2003 15:03:16 schreef Wilhelmina:
Vraag je gewoon eens eerlijk af, waarom die jeugd dan mekkert.
Ja, er mankeer ongetwijfeld wat aan de instelling van onze jeugd.
Maar ook aan jou wil ik dan vragen: Zeg eens eerlijk, om welke reden gaat jouw 15-jarige zoon zo dolgraag naar de kerk? Is dat écht om God te ontmoeten en te dienen, of misschien vooral omdat hij zo graag iets wil laten horen van zijn saxofoon.
quote:
op 02 Sep 2003 15:58:06 schreef Jakolien:
[...]
Ja, er mankeer ongetwijfeld wat aan de instelling van onze jeugd.
Maar ook aan jou wil ik dan vragen: Zeg eens eerlijk, om welke reden gaat jouw 15-jarige zoon zo dolgraag naar de kerk? Is dat écht om God te ontmoeten en te dienen, of misschien vooral omdat hij zo graag iets wil laten horen van zijn saxofoon.
Waarom twijfel je aan zijn hartsgesteldheid en niet aan die van jullie organist?
Maar ik zal hem eens vragen of hij dat zelf hier op wil schrijven, hoewel een puber dit forum vast stom vindt.
De reaktie van Peter is slechts een zielige reaktie en hoorde ik hier slechts thuis toen ik nog kleuters in huis had.