Auteur Topic: Bemoedigingen, bidden voor elkaar etc  (gelezen 2015 keer)

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Bemoedigingen, bidden voor elkaar etc
« Gepost op: augustus 22, 2003, 02:52:24 pm »
Nah het eerste probleem begon al waar zal ik dit topic eens plaatsen? geen idee eigenkijk daarom plaats ik het hier maar in de hoop dat ie strax verschoven wordt.

Het punt van dit topic ligt het aan mij of niet? maar zie ik nou bijna of laat staan nooit een topic voro een bemoedeging, met een mooie getuigenis of een bemoedeging zoals een mooie bijbeltest die je wil delen met iemand.
Al voel ik me een beetje down zoals nu dan is het altijd goed om zoiets te lezen op een forum of ergens anders, maar hier vindt ik het gewoon bijna nergens terug.

en bidden voor elkaar? zie vaak op andere forums als mensen het moeilijk hebben of mensen kennen die moeite hebben dat daar dan voor gebeden wordt, dat zie je ook niet vaak terug trouwens paar keer gezien.

Maar hoe denken jullie er nou over zou er niet eens wat meer hier op gelet worden dan steeds weer dat gediscuuseer over zus en zo terwijl het hart er maar aan voorbij gaat.

Is dit niet heel belangrijk mischien ook zelfs wel voor in de kerk....
« Laatst bewerkt op: augustus 22, 2003, 02:57:40 pm door farao »
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2003, 03:44:32 pm »
quote:
op 22 Aug 2003 14:52:24 schreef farao:
Nah het eerste probleem begon al waar zal ik dit topic eens plaatsen? geen idee eigenkijk daarom plaats ik het hier maar in de hoop dat ie strax verschoven wordt.

Het punt van dit topic ligt het aan mij of niet? maar zie ik nou bijna of laat staan nooit een topic voro een bemoedeging, met een mooie getuigenis of een bemoedeging zoals een mooie bijbeltest die je wil delen met iemand.
Al voel ik me een beetje down zoals nu dan is het altijd goed om zoiets te lezen op een forum of ergens anders, maar hier vindt ik het gewoon bijna nergens terug.

en bidden voor elkaar? zie vaak op andere forums als mensen het moeilijk hebben of mensen kennen die moeite hebben dat daar dan voor gebeden wordt, dat zie je ook niet vaak terug trouwens paar keer gezien.

Maar hoe denken jullie er nou over zou er niet eens wat meer hier op gelet worden dan steeds weer dat gediscuuseer over zus en zo terwijl het hart er maar aan voorbij gaat.

Is dit niet heel belangrijk mischien ook zelfs wel voor in de kerk....

Ik ben het volkomen met je eens, er is al eens eerder een poging gedaan om op te roepen om te getuigen wat God in je leven gedaan heeft. Ook is er al een paar keer een oproep gedaan om voor elkaar te bidden, maar beiden zijn doodgebloed, er is schijnbaar geen behoefte aan gebed, en niemand heeft ervaringen met God die hij vertellen wil. We zijn blijkbaar beter in het discusseren over wat de ander fout doet in onze ogen. Trouwens op een ander forum is het bidden voor elkaar ook al gestopt door tegenwerking van prikkers, die liever over andere dingen met elkaar praatten.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: augustus 22, 2003, 06:47:27 pm »
Ja hier dacht ik laatst ook aan! Denk toch dat zoiets beter werkt om in je gemeente te doen of met een paar christenen. Tenslotte zit de helft op het forum uit verveling en dan is er dus niet de wil om je echt met God bezig te houden gok ik zo.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 22, 2003, 07:08:52 pm »
quote:
op 22 Aug 2003 18:47:27 schreef Sarah:
Ja hier dacht ik laatst ook aan! Denk toch dat zoiets beter werkt om in je gemeente te doen of met een paar christenen. Tenslotte zit de helft op het forum uit verveling en dan is er dus niet de wil om je echt met God bezig te houden gok ik zo.

Als je met die intentie op een chr. forum zit, kun je beter ander forum zoeken.
Ik kan je tenminste wel zeggen, dat ik hier ben om me wel degelijk met God bezig te houden en te ontdekken hoe anderen er over denken. En ik zit hier niet uit verveling. Er kan juist zoveel van uitgaan als je op een forum bidt, omdat velen meebidden en meelezen.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: augustus 23, 2003, 03:53:57 pm »
Goed idee! (Y) Ik vind het een prima idee om hiervoor een topic te openen, dus als iemand een leuke en goede topicstart in elkaar kan draaien, dan vind ik het een prima idee om zo'n topic te laten openen. Zet dat topic dan in Pastoraat, dan zal ik hem wel sticky maken .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2003, 04:02:59 pm »
quote:
op 23 Aug 2003 15:53:57 schreef Harm:
Goed idee! (Y) Ik vind het een prima idee om hiervoor een topic te openen, dus als iemand een leuke en goede topicstart in elkaar kan draaien, dan vind ik het een prima idee om zo'n topic te laten openen. Zet dat topic dan in Pastoraat, dan zal ik hem wel sticky maken .

Dit onderwerp is al een keer geopend in Pastoraat door Picardijn onder "bidden", maar had geen belangstelling, we zouden hier weer verder kunnen gaan.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: augustus 23, 2003, 04:03:21 pm »
quote:
op 22 Aug 2003 19:08:52 schreef Mientje:
[...]

Als je met die intentie op een chr. forum zit, kun je beter ander forum zoeken.
Ik kan je tenminste wel zeggen, dat ik hier ben om me wel degelijk met God bezig te houden en te ontdekken hoe anderen er over denken. En ik zit hier niet uit verveling. Er kan juist zoveel van uitgaan als je op een forum bidt, omdat velen meebidden en meelezen.

Ben het 100 procent met je eens .
Ook denk ik dat het weinig nut heeft omdat je dat zo'n topic redelijk persoonlijk is. Als heel de wereld (bij wijze van spreken) mee kan lezen ga je niet snel laten bidden voor mensen in je omgeving vanwege privacy of voor jezelf gebeurd dan helemaal niet. Ik denk dat daarvoor de sfeer eerst moet veranderen op dit forum. Misschien is zo'n topic daar wel goed gereedschap voor...
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: augustus 23, 2003, 04:07:46 pm »
quote:
op 23 Aug 2003 16:02:59 schreef Mientje:
[...]

Dit onderwerp is al een keer geopend in Pastoraat door Picardijn onder "bidden", maar had geen belangstelling, we zouden hier weer verder kunnen gaan.

Op wat voor manier wil je het dan zien?
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: augustus 23, 2003, 04:22:00 pm »
quote:
op 23 Aug 2003 16:07:46 schreef Harm:
[...]

Op wat voor manier wil je het dan zien?

Ik vond niets aan te merken op de manier van Picardijn, en heb toen ook meteen gereageerd, maar het schijnt niet levensvatbaar te zijn.

farao

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: september 02, 2003, 11:20:32 pm »
Uit een ander topic:
quote:
Hoe mensen met elkaar omgaan interesseer mij meer dan dogmatische haarkloverijen. De manier waarop in de GKV gediscussieerd wordt veroorzaakt veel leed: mensen slaan elkaar met het Woord Gods de hersens in lijkt het wel, ipv elkaar daarmee te bemoedigen en te vertroosten. Ik denk dat het belangrijk is goede onderlinge relaties te hebben en op elkaar op te bouwen. Op zo'n manier ben je metterdaad gemeente van Christus in voluit bijbelse zin: de gemeente geeft als het lichaam van Christus en beeld van de verzoening door Jezus Christus.

Ik denk dat het wel genoeg mag zeggen, weet je waarom ik ei genlijk dit topic begon omdat ik een bemoedeging zocht, omdat ik een beetje was afgedwaald en niet veel meer bijbel las en het bidden leek ook maar tot het plafon te komen.

Eigenlijk vlak hierna heb ik een heel bemoedigend gesprek gehad met mijn vriendin, en ja eigenlijk kwam ik er achter dat ik weer terug wou, naar God naar de bijbel ik herinderde me weer al die tijd dat ik zo graag de bijbel erbij pakte en mensen bemoedigde met een bijbeltekst, die tijd daar verlangde ik naar zo met God bezig te zijn, tot huilens toe herinderde ik het me daarna heb ik tot God gezegd dat ik er naar terug wou. Nu ben ik weer opnieuw opweg met meet passie voor God, en ben nu zelfs bezig met een bijbelstudie met nog iemand mischien komt ie hier wel , jeah back to God!!! fijn!!!

Gods zegen Harro
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: september 03, 2003, 01:13:54 pm »
quote:
op 02 Sep 2003 23:20:32 schreef farao:
Uit een ander topic:

[...]

Ik denk dat het wel genoeg mag zeggen, weet je waarom ik ei genlijk dit topic begon omdat ik een bemoedeging zocht, omdat ik een beetje was afgedwaald en niet veel meer bijbel las en het bidden leek ook maar tot het plafon te komen.

Eigenlijk vlak hierna heb ik een heel bemoedigend gesprek gehad met mijn vriendin, en ja eigenlijk kwam ik er achter dat ik weer terug wou, naar God naar de bijbel ik herinderde me weer al die tijd dat ik zo graag de bijbel erbij pakte en mensen bemoedigde met een bijbeltekst, die tijd daar verlangde ik naar zo met God bezig te zijn, tot huilens toe herinderde ik het me daarna heb ik tot God gezegd dat ik er naar terug wou. Nu ben ik weer opnieuw opweg met meet passie voor God, en ben nu zelfs bezig met een bijbelstudie met nog iemand mischien komt ie hier wel , jeah back to God!!! fijn!!!
.

Gods zegen Harro

God heeft je gebed gehoord, Hij laat geen bidder staan

farao

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: september 17, 2003, 07:35:02 pm »
Ik las deze tekst pas geleden uit de bijbel, en hier staat dus dat we door genade andere mensen kunnen bemoedigen, dat wil ik dan ook graag doen, omdat God je dat geeft, de kracht om andere te sterken met waardoor jij gesterkt wordt. het raakte me deze verzen.

Korintiers 1:2 De genade en de vrede van God, onze Vader, en van de Here Jezus Christus wens ik u toe. 1:3 Alle eer en lof is voor God, de Vader van onze Here Jezus Christus en de bron van alle liefdevolle hulp. 1:4 Hij troost ons en geeft ons nieuwe moed in alle ontberingen en beproevingen. Hij doet dat, opdat wij anderen kunnen troosten en bemoedigen. 1:5 Hoe meer wij lijden, omdat wij voor Christus leven, des te meer zal Hij ons troosten en bemoedigen. 1:6 Om u Gods troost en redding te brengen, moeten wij veel doorstaan. Maar God heeft ons in onze moeilijkheden bijgestaan. En dit is ook terwille van u: Om u uit onze ervaring te verzekeren dat God u zal troosten als u hetzelfde moet doormaken. Hij zal u kracht geven om vol te houden.

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: september 17, 2003, 07:38:21 pm »
ik las net je openingspost, er is nog een topic met ongeveer hetzelfde doel als deze... zal em ff zoeken

wijnandmet

• Hoor ons Loflied, OVERAL!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: september 17, 2003, 08:04:03 pm »
Dit stukje is een bemoediging voor veel mensen (inclusief mij:)

Romeinen 8: 37 - 39
Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnars, door Hem, Die ons heeft liefgehad. Want ik ben verzekerd, dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch machten, noch tegenwoordige, noch toekomende dingen, noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden an de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onzen heere.

HarmW

• schaap met Herder
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: september 18, 2003, 09:12:50 am »
quote:
op 17 Sep 2003 19:38:21 schreef Zacharov:
ik las net je openingspost, er is nog een topic met ongeveer hetzelfde doel als deze... zal em ff zoeken

Dat topic staat in het subforum pastoraat met als titel gebed
HarmW