Auteur Topic: Politiek en zo *  (gelezen 650 keer)

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Politiek en zo *
« Gepost op: augustus 20, 2003, 09:15:56 pm »
Vandaag las ik in de krant een bijzonder artikel. Of Wim Kok is van zijn geloof gevallen, of hij is tot inkeer gekomen, of dat zijn ware aard komt boven.

W. Kok de vakbondsmens, strijdend voor de werkende man. W.Kok als premier voor alle mensen de premier, niet exclusief opkomend voor de werkende man ( waar de partij van de arbeid zijn naam vandaan haalt???)
Nu een aantal eredoctoraten rijker (oorkondes van de linkse kerk) is, en enkele commissariaten (erebaantjes) bekleed is hij er voor de bedrijven.

Nu is deze heer W.Kok ervan overtuigd dat de topmensen een hoger salaris verdienen, dit om de concurrentiepositie van de bedrijven globaal te kunnen verbeteren. Dit omdat de topmensen anders weg zouden gaan lopen omdat ze in het buitenland beter betaald krijgen.

Het is dat alle politiek zo bedreven word, maar voor zijn partij zijn dit geen strelende woorden in de tijd van een recessie. Probeer maar te verkopen aan de werknemers waar hun baan op de tocht staat bij de bedrijven, waar de topmensen straks een extra krijgen.

Politiek is zo'n mooi spel, je zou er een lange neus voor overhebben.  8)7
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

emmy

• Bekijk profiel
Politiek en zo *
« Reactie #1 Gepost op: augustus 21, 2003, 04:38:33 pm »
Volgens mij is je bron niet helemaal juist.
Het AD kopt idd 'Kok nu akkoord met zelfverrijking', maar andere kranten zijn genuanceerder. Het gaat erom dat bij de ING de topinkomens omhoog gaan terwijl Kok (bekend antifiguur tegen hoge top-inkomens) daar commissaris is (idem Johan Stekelenburg).
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat Kok nu opeens voor is. Het besluit is er alleen doorgekomen.
De ondernemingsraad is er trouwens ook voor.. Dat is mi een stuk vreemder.
Onderzoek alles..

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
Politiek en zo *
« Reactie #2 Gepost op: augustus 21, 2003, 05:29:51 pm »
Betekend dus dat meneer Kok dus helemaal niets te vertellen heeft, en dat ie gewoon mee moet gaan met de rest. Go with the flow...
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Politiek en zo *
« Reactie #3 Gepost op: augustus 22, 2003, 02:17:25 pm »

quote:

op 21 Aug 2003 16:38:33 schreef emmy:
Volgens mij is je bron niet helemaal juist.
Het AD kopt idd 'Kok nu akkoord met zelfverrijking', maar andere kranten zijn genuanceerder. Het gaat erom dat bij de ING de topinkomens omhoog gaan terwijl Kok (bekend antifiguur tegen hoge top-inkomens) daar commissaris is (idem Johan Stekelenburg).
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat Kok nu opeens voor is. Het besluit is er alleen doorgekomen.
De ondernemingsraad is er trouwens ook voor.. Dat is mi een stuk vreemder.
Waarom verdedigd Kok dit besluit dan? Kan ook gewoon zijn job opzeggen uit onvrede. Het was Kok die deze mensen "graaiers" noemde....en nu meld dezelfde Kok dat het de globale tendens is....
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.