Auteur Topic: kerk kiezen  (gelezen 601 keer)

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
kerk kiezen
« Gepost op: augustus 25, 2003, 03:51:10 pm »
Hoe kun je bepalen bij welke kerk je lid wilt worden?
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld; men verzuimt slechts om ze toe te passen. Blaise Pascal

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
kerk kiezen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2003, 03:54:55 pm »
quote:
op 25 Aug 2003 15:51:10 schreef Lalage:
Hoe kun je bepalen bij welke kerk je lid wilt worden?

tja, dat lijkt me moeilijk

Marnix

• Bekijk profiel
kerk kiezen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 25, 2003, 04:07:33 pm »
Je kunt eerst gaan kijken hoe je in elkaar steekt. Op die manier kun je een beetje kijken in welke hoek je het moet zoeken. Als je niet weet hoe je in elkaar steekt wat dat betreft, ga dan eens kijken bij een traditionele kerk en bij een evangelische kerk. Kijk wat je het meest aanspreekt. Als je weet in welke hoek je het moet zoeken, kun je eens wat verschillende kerken in die richting bezoeken.... op die manier kun je kijken wat bij je past. Daarnaast is het natuurlijk ook belangrijk dat je kijkt naar wat er in die kerk wordt geleerd en of dat overeen komt met de bijbel.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

arjan1

• Bekijk profiel
kerk kiezen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 25, 2003, 04:50:19 pm »
Erg aardige info zie je op het discussieforum van kerken.com. In de rubriek 'kerken', het topic 'welke gemeente/kerk?'

Kijk dan vooral naar de bijdragen van 'denker'. Dan zie je de kerkgeschiedenis en kerkelijke verschillen zeer volledig en toch compact weergegeven.

Als vrijgemaakte ben ik het (natuurlijk...) net niet eens met zijn beschrijving van de gkv. Maar dat is slechts op details.