Hmm... Da's een goed punt.
Als de evolutietheorie teveel rammelt, dan moet je op zoek naar een andere verklaring van waarom wij zijn. Dan kom je al snel uit bij een God. Dat wil niet zeggen dat dat per se de God van de bijbel is.
Vragen die dan in mij opkomen zijn: als de aarde door God geschapen is, waarom dan? Zou God het alleen geschapen hebben en er verder niet meer naar omkijken? Zou het een lieve God zijn, of een kwaaie God die het leuk vindt dat de aarde een vervelend oord is? Als God lief is, en slechtheid haat, waarom is er dan zoveel pijn en onrecht in de wereld? Of zou hij niet bij machte zijn er iets aan te doen?
Naar mijn mening geeft de bijbel een passend en acceptabel antwoord op deze vragen. Neem daarbij de figuur Jezus die 2000 jaar geleden op aarde rondstapte, die allerlei dingen riep die te mooi zijn om zomaar naast je neer te leggen, en voila: ge zijt niet ver meer van het Koninkrijk der Hemelen...
En als God de schepper is van alles wat wij zien, dan kan Hij ook de natuurwetten hebben geschapen. Dus ook tijd, en alles wat daarmee samenhangt.
(Maar als je tevreden bent met de evolutietheorie, dan hoef je, wat dat betreft, niet verder te zoeken. Maar dan mag je mij verklaren hoe uit niet een 1e cel ontstaan is. Of hoe survival of the fittest en genetische complexering samengaan. Maar daar is die andere draad voor: Evolutie.)