Auteur Topic: Mars  (gelezen 2381 keer)

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Mars
« Gepost op: augustus 20, 2003, 02:57:22 pm »
--Copy&Paste--

Waarom Mars?
Na de aarde is Mars de planeet met het meest vriendelijke klimaat in ons zonnestelsel. Zo vriendelijk dat er misschien ooit wel primitief leven geweest kan zijn, bijvoorbeeld in de vorm van bacterien. Opgedroogde kanalen tonen aan dat er in elk geval misschien lang geleden wel water gestroomd kan hebben op Mars, en hoewel er misschien diep binnenin Mars nog steeds water verstopt zit is de temperatuur er nu te laag en de atmosfeer te dun om water vloeibaar aan de oppervlakte te hebben.
Is er dan niet toch nog ergens leven? Wat heeft het klimaat op Mars veranderd? Er blijven meer dan genoeg vragen over voor onderzoek.

--/Copy&Paste--

Wat is de christelijke verklaring hiervoor?
waarschjinlijk was het een uitprobeersel van god? |:(

gesp

• Bekijk profiel
Mars
« Reactie #1 Gepost op: augustus 20, 2003, 03:16:58 pm »

quote:

op 20 Aug 2003 14:57:22 schreef reller:
... er misschien ooit wel primitief leven geweest kan zijn, bijvoorbeeld in de vorm van bacterien. Opgedroogde kanalen tonen aan dat er in elk geval misschien lang geleden wel water gestroomd kan hebben op Mars, en hoewel er misschien diep binnenin Mars nog steeds water verstopt zit is de temperatuur er nu te laag en de atmosfeer te dun om water vloeibaar aan de oppervlakte te hebben.
...
Op Mars kan leven zijn geweest. Er is echter nog geen bewijs dat het er ook is geweest.
as blunt as Ockham's razor

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Mars
« Reactie #2 Gepost op: augustus 20, 2003, 03:26:56 pm »

quote:

op 20 Aug 2003 15:16:58 schreef gesp:
[...]

Op Mars kan leven zijn geweest. Er is echter nog geen bewijs dat het er ook is geweest.

jawel hoor

http://nssdc.gsfc.nasa.gov/planetary/marslife.html

gesp

• Bekijk profiel
Mars
« Reactie #3 Gepost op: augustus 20, 2003, 04:00:15 pm »
Dit bewijs wordt door vele wetenschappers nog niet als afdoende beschouwd:

quote:

Simpson S (in Scientific American 2003 Apr;288(4):70-7)
The new evidence makes her almost certain that the tiny magnets are true signs of past life on Mars, but many other scientists remain unconvinced.

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Mars
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2003, 04:03:55 pm »
meer bewijs dan voor het bestaan van een god

Laurens

• Nijntje Rocks!
    • Bekijk profiel
Mars
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2003, 04:04:06 pm »
Waar in de bijbel staat dat God uitsluitend leven op de planeet aarde heeft gemaakt?

Sarah

• Bekijk profiel
Mars
« Reactie #6 Gepost op: augustus 20, 2003, 04:23:05 pm »
Ja dat sowieso (bovenstaande)

Gisteravond had ik een discussie met mijn moeder over geloof.
Ze gelooft heilig in de werking van homeopathie.
Op de achterkant van mijn tube calendula staat heel duidelijk 'niet wetenschappelijk bewezen'. (of getest uberhaupt)

Iets waar zoveel mensen in geloven, de wetenschap bewijst niets.
Waar moet je dan nog het geloof vandaan halen?
Van iets wat een man 200 jaar geleden beweerd heeft?
Dat 5000 jaar geleden mensen genezen werden door heilzame kruiden.
En daarop je geloof baseren!

En niet geloven in God omdat we Hem niet direct kunnen zien op de manier die wij willen, en als dat al zou gebeuren dat als hallucinatie verklaren!!!!!!!?
Hoe absurd!!!!!!

God die alles gemaakt heeft!
De hele aarde en het heelal!
Onze natuur, die ons elke dag opnieuw versteld doet staan!
Ons, gelovigen en ongelovigen!
Maak jij maar eens een grassprietje na!!!!

Er is er maar 1! En dat is God!
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Mars
« Reactie #7 Gepost op: augustus 20, 2003, 04:53:30 pm »
Vroeger heb ik me ook beziggehouden met verklaringen zoeken voor dingen vanuit christelijk perspectief, maar ik ben ermee gestopt. Wat heb je eraan?
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

gesp

• Bekijk profiel
Mars
« Reactie #8 Gepost op: augustus 21, 2003, 10:32:32 am »

quote:

op 20 Aug 2003 16:53:30 schreef Pleun:
Vroeger heb ik me ook beziggehouden met verklaringen zoeken voor dingen vanuit christelijk perspectief, maar ik ben ermee gestopt. Wat heb je eraan?
Reller bedoelt "leven op Mars" waarschijnlijk als argument tegen de bijbel, 1 van de redenen waarom de bijbel achterhaald zou zijn. (Zie ook Rellers opmerking hier).

Marnix

• Bekijk profiel
Mars
« Reactie #9 Gepost op: augustus 21, 2003, 11:58:36 am »
Pleun, het gaat om geloof, dat klopt. Maar soms is het wel goed om daarover na te denken om anderen die dat geloof niet hebben er wel over aan het nadenken te zetten.

Tja... waarom zou God op mars geen bacterien of zo hebben geschapen. Er staat inderdaad nergens in de bijbel dat die alleen op de aarde gebeurde. Wel geloof ik dat God nergens anders zoveel diversiteit in planten en dieren schiep als hier... en ik verwacht ook niet dat er meer mensen of iets wat daar op liijkt in de ruimte leeft.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Telemachos

• Bekijk profiel
Mars
« Reactie #10 Gepost op: augustus 21, 2003, 12:39:01 pm »
De vraag naar buitenaards leven (of de mogelijkheid daartoe) zal volgens mij niet vanuit de bijbel te beantwoorden zijn. Simpelweg omdat dergelijke issues in de tijd waarin de bijbel geschreven werd nog volledig irrelevant waren.. sterker nog.. dergelijke issues bestonden toen nog niet.

Dit wil niet zeggen dat we in het nadenken over deze issues niets aan de bijbel hebben.

De vraag of wij als mensen wat te zoeken hebben buiten de aan ons gegeven planeet is mijns inziens wel te beantwoorden. Alhoewel hier ook grijze gebieden zijn denk ik dat je op grond van het cultuurmandaat van Gen. 1;28 ev. kan stellen dat de aarde aan de mensen gegeven is. Hier is onze plek, hier ligt onze opdracht.

Ik laat in het midden of er vormen van leven mogelijk zijn, zijn geweest of zullen zijn. (daarbij... is het bestaan van bacterien al leven? of spreken we pas van mogelijkheid tot leven als de kroon op de schepping, de mens er kan leven?)
Voorlopig hebben we onze handen vol aan het verantwoord benutten van de aarde. Daarbij zijn we wel geschapen met een ontdekkende geest. Als we een horizon zien, dan willen we er overheen. Alleen rijst dan de vraag.. in hoeverre is het nog verantwoord om 'naar buiten' te gaan, en daarbij.. als onze primaire opdracht hier ligt.. wat zoeken we dan uberhaupt 'buiten'.

ps.. post 1.. Hoi allemaal.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Mars
« Reactie #11 Gepost op: augustus 21, 2003, 02:21:08 pm »
Mag ik er even op wijzen dat het ontstaan van de eerste cel nog steeds verre van bewezen is, sterker nog, zelfs ontzettend onmogelijk lijkt?

Ga maar na... een cel heeft DNA (code die zegt hoe een eiwit (robot) eruit ziet).

Die eiwit-robotten zijn weer nodig om DNA te kopieren. Maar dat betekent dus dat de eerste cel zowel het juiste DNA als de eiwit-robotjes moest hebben om het hele systeem in elkaar te zetten! Dat is al een toeval waar je eng van wordt.

Daarbij komt, dat de meeste minimalistische cel al 250 genen nodig heeft van minimaal 100 aminozuren. De kans dat er 1 bruikbaar gen ontstaat is al miniem (eigenlijk zelfs onmogelijk, de oersoep-theorie klopt ook niet echt), laat staan dat 250 genen tegelijk ontstaan.

Dat is gewoon absurd om zoiets te veronderstellen. Als de kans dat God bestaat 1 op een triljard is, dan is die kans nog steeds oneindig veel groter dan er 1 levende cel ontstaat.

Conclusie: als er leven zou zijn op Mars, dan was het ook gewoon geschapen door God.
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Mars
« Reactie #12 Gepost op: augustus 21, 2003, 03:40:41 pm »
Citaat
op 21 Aug 2003 14:21:08 schreef Zwever:
...quote]

zelfde als: wat was er eerst de kip of het ei
kom je niet uit

probleem is dat wij mensen het niet kunnen weten...
maar zoals ik had verwacht is de eindconclusie dat gewoon alles door god komt

en daarom valt er met gelovigen niet te discussieren over aardse onderwerpen

lonneke

• Bekijk profiel
Mars
« Reactie #13 Gepost op: augustus 21, 2003, 03:54:46 pm »

quote:

op 21 Aug 2003 15:40:41 schreef reller:

er valt inderdaad niet te discussieren als mensen, christenen of niet-christenen eigen gelijk willen halen. Mijn inziens gaat het erom dat je iets van elkaar kunt leren.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Mars
« Reactie #14 Gepost op: augustus 21, 2003, 05:49:49 pm »
Citaat
op 21 Aug 2003 15:40:41 schreef reller:

quote:

op 21 Aug 2003 14:21:08 schreef Zwever:
...quote]

zelfde als: wat was er eerst de kip of het ei
kom je niet uit

probleem is dat wij mensen het niet kunnen weten...

Pfff... jij hebt echt totaal niet begrepen wat ik heb gepost.

Of wil je het niet begrijpen?

Dit is geen kip/ei situatie, dit is meer een man/vrouw situatie (je hebt 2 tegelijk nodig).

Marnix

• Bekijk profiel
Mars
« Reactie #15 Gepost op: augustus 21, 2003, 11:49:29 pm »

quote:

Er valt met christenen prima te discussieren... Jou probleem is dat je mensen wil overtuigen van hun ongelijk en als dat niet lukt kom je maar met deze discussie.

Waarom probeer je ons van ons standpunt af te helpen terwijl je zelf ook geen bewijzen voor jou standpunt kan geven? Al die toevalligheden zijn zelf veel onwaarschijnlijker... maar ja... mensen willen nou eenmaal niet iemand boven zich hebben... willen graag zelf de baas zijn. Het is niet voor niks dat Darwin met zijn theorie kwam in de industriele revolutoie, toen de mensen steeds meer dingen gingen uitvinden en steeds meer begonnen te denken dat ze het zelf wel konden rooien.

Tja en wat er eerder was, de Kip of het ei? Ik neem aan de kip want anders zou dat ei ook nooit uitgebroed kunnen worden.... Maar ja, het is vast zo gebeurd dat er een ei was geevolueerd die op een stomtoevallige manier werd uitgebroed... :)
De bijbel is gelukkig wat duidelijker... er staat in Genesis niet: Op de zesde dag schiep God een ei..... maar: Op de zesde dag schiep God dieren....

Heb je gelijk het antwoord op de vraag ;)
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Laurens

• Nijntje Rocks!
    • Bekijk profiel
Mars
« Reactie #16 Gepost op: augustus 22, 2003, 12:36:29 am »
Reller deed zijn naam vanmiddag een beetje eer aan in diverse topics en zo ook in dit topic ;)

Hij heeft (m.i. vrij netjes) afscheid van het forum genomen aangezien hij lichtelijk gefrustreerd raakte van de bijbelvastheid die hij hier tegenkwam.
Zijn ergernis werd ook nog eens versterkt door het feit dat een aantal mensen hier hem probeerden te overtuigen van iets op basis van dingen waar hij niet in mee kan gaan (de bijbel), helaas deed hij hetzelfde (hij probeerde ons iets duidelijk te maken op basis van slechts wetenschappelijke bewijzen terwijl hij wist dat wij dat niet als de enige bron van kennis achten).

Na nog enige gedachtenwisseling met hem heeft hij alsnog, hetzij in een iets vriendelijker sfeer, afscheid genomen.

Ik hoop hem iig nog eens tegen te komen hier.

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Mars
« Reactie #17 Gepost op: augustus 25, 2003, 12:41:48 pm »

quote:

op 21 Aug 2003 23:49:29 schreef Marnix:
[...]

Er valt met christenen prima te discussieren... Jou probleem is dat je mensen wil overtuigen van hun ongelijk en als dat niet lukt kom je maar met deze discussie.

Waarom probeer je ons van ons standpunt af te helpen terwijl je zelf ook geen bewijzen voor jou standpunt kan geven? Al die toevalligheden zijn zelf veel onwaarschijnlijker... maar ja... mensen willen nou eenmaal niet iemand boven zich hebben... willen graag zelf de baas zijn. Het is niet voor niks dat Darwin met zijn theorie kwam in de industriele revolutoie, toen de mensen steeds meer dingen gingen uitvinden en steeds meer begonnen te denken dat ze het zelf wel konden rooien.

Tja en wat er eerder was, de Kip of het ei? Ik neem aan de kip want anders zou dat ei ook nooit uitgebroed kunnen worden.... Maar ja, het is vast zo gebeurd dat er een ei was geevolueerd die op een stomtoevallige manier werd uitgebroed... :)
De bijbel is gelukkig wat duidelijker... er staat in Genesis niet: Op de zesde dag schiep God een ei..... maar: Op de zesde dag schiep God dieren....

Heb je gelijk het antwoord op de vraag ;)

Probleem: het staat mij vrij om hier te komen en discussies bij te wonen of te openen dus
als jij je daardoor aangevallen voelt tja....

en weer op de valreep een bijbelcitaat, bedankt!

Marnix

• Bekijk profiel
Mars
« Reactie #18 Gepost op: augustus 25, 2003, 02:13:01 pm »
Ik zie dat verder niet als een probleem hoor :)

Jij mag inderdaad topics openen, reageren in discussies en gewoon eerlijk je eigen mening geven. Ik voel me daardoor niet aangevallen.... maar misschien moeten we wat meer elkaars mening respecteren in plaats van af te kraken en als "een belachelijke mening" te gaan betitelen.

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Mars
« Reactie #19 Gepost op: augustus 25, 2003, 02:39:24 pm »

quote:

op 25 Aug 2003 14:13:01 schreef Marnix:
Ik zie dat verder niet als een probleem hoor :)

Jij mag inderdaad topics openen, reageren in discussies en gewoon eerlijk je eigen mening geven. Ik voel me daardoor niet aangevallen.... maar misschien moeten we wat meer elkaars mening respecteren in plaats van af te kraken en als "een belachelijke mening" te gaan betitelen.

weet je gewoon wat het is hier op dit forum;
De hele mensheid is bezig met de ontdekking van het heelal, nieuwe planeten, sterren maar de mensen hier zitten maar met hun neus in de bijbel

kom je met wereldnieuws, staat het bij hun in de bijbel
daarom ben ik deze discussie begonnen, de uitslag was voor mij al duidelijk

het was meer een bevestiging voor mij

en conclusie: er valt over sommige onderwerpen NIET met christenen te discussieren

want met een bijbelcitaat neem ik geen genoegen, ik heb ook boeken waar leuke citaten instaan

lonneke

• Bekijk profiel
Mars
« Reactie #20 Gepost op: augustus 25, 2003, 03:07:10 pm »
Beste Reller,

Wil je niet zo ontzettend generaliseren?
Dank je.

Vriendelijke groeten,

Lonneke

gesp

• Bekijk profiel
Mars
« Reactie #21 Gepost op: augustus 25, 2003, 03:08:06 pm »

quote:

op 25 Aug 2003 14:39:24 schreef reller:
De hele mensheid is bezig met de ontdekking van het heelal, nieuwe planeten, sterren maar de mensen hier zitten maar met hun neus in de bijbel
....
en conclusie: er valt over sommige onderwerpen NIET met christenen te discussieren
* Ik ben wetenschapper van beroep, wellicht dat ik daardoor iets sceptischer ben tov. de wetenschap dan jij Reller.
Het is bijna net zo dom om iedere wetenschapper op z'n woord te geloven (vooral als ze worden geciteerd door kranten en andere media), als om een willekeurige andere mening voor waar aan te nemen.

* In je laatste topics (Evolutie, Mars) is weinig vanuit de bijbel geredeneerd, maar vooral vanuit fundamentele tegenargumenten. Ik vind je uitspraak "Niet mee te discussieren" in dit geval dus niet echt terecht.

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Mars
« Reactie #22 Gepost op: augustus 25, 2003, 03:10:12 pm »

quote:

op 25 Aug 2003 15:07:10 schreef lonneke:
Beste Reller,

Wil je niet zo ontzettend generaliseren?
Dank je.

Vriendelijke groeten,

Lonneke

christenen denken er toch allemaal hetzelfde over?
ze denken toch dat god alles heeft geschapen en wijken daar niet vanaf sterker nog, dat kunnen ze niet

maar als ik iemand heb gekwetst met mijn woorden dan bied ik daar mijn welgemeende excuses voor aan

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Mars
« Reactie #23 Gepost op: augustus 25, 2003, 03:11:36 pm »

quote:

op 25 Aug 2003 15:08:06 schreef gesp:
[...]

* Ik ben wetenschapper van beroep, wellicht dat ik daardoor iets sceptischer ben tov. de wetenschap dan jij Reller.
Het is bijna net zo dom om iedere wetenschapper op z'n woord te geloven (vooral als ze worden geciteerd door kranten en andere media), als om een willekeurige andere mening voor waar aan te nemen.

* In je laatste topics (Evolutie, Mars) is weinig vanuit de bijbel geredeneerd, maar vooral vanuit fundamentele tegenargumenten. Ik vind je uitspraak "Niet mee te discussieren" in dit geval dus niet echt terecht.

een gelovige wetenschapper? lijkt me niet echt objectief
want wetenschap en religie gaan niet samen

weinig discussie mogelijk..gods werk |:(

Marnix

• Bekijk profiel
Mars
« Reactie #24 Gepost op: augustus 25, 2003, 03:46:43 pm »

quote:

op 25 Aug 2003 15:11:36 schreef reller:
[...]

een gelovige wetenschapper? lijkt me niet echt objectief
want wetenschap en religie gaan niet samen

weinig discussie mogelijk..gods werk |:(

Wat een onzin :) Geloof en wetenschap gaan prima samen... Ze sluiten elkaar echt niet uit. En je moest het weten hoeveel wetenschappers er achter komen dat de evolutietheorie neit klopt... en gaan beseffen dat er iets meer moet zijn :)

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Mars
« Reactie #25 Gepost op: augustus 25, 2003, 04:00:38 pm »

quote:

op 25 Aug 2003 15:46:43 schreef Marnix:
[...]

Wat een onzin :) Geloof en wetenschap gaan prima samen... Ze sluiten elkaar echt niet uit. En je moest het weten hoeveel wetenschappers er achter komen dat de evolutietheorie neit klopt... en gaan beseffen dat er iets meer moet zijn :)

dacht het niet

het is net andersom vaak komen "gelovige" wetenwchappers erachter dat ze echte wetenschappers zijn en er dus geen plaats is voor geloof in hun werk

een biolooog kan niet geloven in de scheppingskracht en tegelijkertijd onderzoek doen naar evolutie

volgens mij kan een chirurg ook niet gelovig zijn
zou eruit zien als een hartchirurg aan het opereren is en dan denkt dat god het hart wel weer op gang zal brengen in plaats van de defibrilator
natuurlijk durven ze er niet altijd voor uit te komen dat is wat anders

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
Mars
« Reactie #26 Gepost op: augustus 25, 2003, 04:09:34 pm »

quote:

op 25 Aug 2003 16:00:38 schreef reller:
[...]

volgens mij kan een chirurg ook niet gelovig zijn
zou eruit zien als een hartchirurg aan het opereren is en dan denkt dat god het hart wel weer op gang zal brengen in plaats van de defibrilator
natuurlijk durven ze er niet altijd voor uit te komen dat is wat anders

Volgens mij juist wel. Hij kan ook denken "Zo'n complex ding als het hart kan niet bij toeval zijn ontstaan, zoiets moet gewild ontstaan zijn net zoals onze hersenen".
Bij mij gaat het er niet in dat dit het gevolg is van toeval op toeval op toeval enz.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Mars
« Reactie #27 Gepost op: augustus 25, 2003, 04:20:26 pm »

quote:

op 25 Aug 2003 16:09:34 schreef Santaarnpaal:
[...]

Volgens mij juist wel. Hij kan ook denken "Zo'n complex ding als het hart kan niet bij toeval zijn ontstaan, zoiets moet gewild ontstaan zijn net zoals onze hersenen".
Bij mij gaat het er niet in dat dit het gevolg is van toeval op toeval op toeval enz.

nee daar zijn ze te nuchter voor, dat kan niet anders
ze kunnen niet bij elk orgaan stilstaan en zich staan vergapen aan "de techniek van god"

je wil mij niet vertellen dat iedere soort van leven is gemaakt door god, hoeveel verschillende levenssoorten en -vormen zijn er wel niet
ik las laatst ergens 125 miljoen, nou dat heeft god echt niet stuk voor stuk gemaakt

en zowel, met wat voor nut?
wat heeft een lintworm voor nut? of een virus als aids?

xgnoom

• Bekijk profiel
Mars
« Reactie #28 Gepost op: augustus 25, 2003, 04:39:25 pm »

quote:

op 25 Aug 2003 16:20:26 schreef reller:
[...]
je wil mij niet vertellen dat iedere soort van leven is gemaakt door god, hoeveel verschillende levenssoorten en -vormen zijn er wel niet
ik las laatst ergens 125 miljoen, nou dat heeft god echt niet stuk voor stuk gemaakt
Als dat dan zo moeilijk is dan is het leven vast vanzelf ontstaan... door toeval... :?
Olvidemos nuestro ser - Alabemos al Señor

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Mars
« Reactie #29 Gepost op: augustus 25, 2003, 04:44:20 pm »

quote:

op 25 Aug 2003 16:39:25 schreef xgnoom:
[...]

Als dat dan zo moeilijk is dan is het leven vast vanzelf ontstaan... door toeval... :?

misschien wel
we hebben het wel over miljoenen zelfs miljarden jaren geleden
daar was niemand van ons bij

lonneke

• Bekijk profiel
Mars
« Reactie #30 Gepost op: augustus 25, 2003, 05:46:46 pm »
Beste Reller,

Nee, wij christenen denken niet allemaal hetzelfde. Ik ben bijv. geen christelijke fundamentalist (om maar even een voorbeeld te noemen) en ik zie mezelf ook niet geroepen om als non door het leven te moeten gaan.

Even terug te komen op toeval.

Wanneer je spreekt over toeval dan spreek je ook over al datgene wat dan aan zijn lot wordt overgelaten.
Er is namelijk geen Schepper, geen creatieve Intelligentie, die alles gemaakt heeft.

De tweede hoofdwet van de thermodynamica zegt dat elk systeem, aan zichzelf overgelaten, tot steeds lagere graden van ordening overgaat, dat de energie daarin tot steeds lagere niveau's van beschikbaarheid overgaat en dit systeem tenslotte de toestand van volmaakte wanorde bereikt door het ontbreken van arbeidsenergie. Een toenemende entropie.

Dat betekent dat er altijd een scheppende hand nodig is wat betreft de evolutie.

vriendelijke groeten

Lonneke

Jan Hova

• het geloofteken draag ik op mi
    • Bekijk profiel
Mars
« Reactie #31 Gepost op: augustus 27, 2003, 02:51:33 pm »

quote:

op 25 Aug 2003 15:08:06 schreef gesp:
[...]

net zo dom om iedere wetenschapper op z'n woord te geloven ?.....

juist en dat heb ik met de bijbel.
je hoeft niet te geloven wat erin staat.
en er is meer bewezen door wetenschappers dan door dingen die in de bijbel staan
je krijgt wat je verdient

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Mars
« Reactie #32 Gepost op: augustus 27, 2003, 03:08:50 pm »

quote:

op 27 Aug 2003 14:51:33 schreef Jan Hova:
net zo dom om iedere wetenschapper op z'n woord te geloven ?.....

juist en dat heb ik met de bijbel.
je hoeft niet te geloven wat erin staat.
en er is meer bewezen door wetenschappers dan door dingen die in de bijbel staan

Nou gooi je wéér alle wetenschappers op een hoop.

Kijk, je hebt (bijv.) 10 miljoen wetenschappers en 1 bijbel, dan heb je dus 10 miljoen en één meningen.

Niet slechts 2, waarbij de 10 miljoen wetenschappers opeens als 1 stem tellen en ze onderling nog hevig verdeeld zijn ook.

Jan Hova

• het geloofteken draag ik op mi
    • Bekijk profiel
Mars
« Reactie #33 Gepost op: augustus 27, 2003, 03:23:55 pm »

quote:

op 27 Aug 2003 15:08:50 schreef Zwever:
[...]

Nou gooi je wéér alle wetenschappers op een hoop.

Kijk, je hebt (bijv.) 10 miljoen wetenschappers en 1 bijbel, dan heb je dus 10 miljoen en één meningen.

Niet slechts 2, waarbij de 10 miljoen wetenschappers opeens als 1 stem tellen en ze onderling nog hevig verdeeld zijn ook.

uuuh is de bijbel door 1 persoon geschreven?

dacht het niet

en ik heb het over de wetenschap in het geheel net als je de bijbel als geheel ziet
je krijgt wat je verdient