quote:
op 03 Sep 2003 09:07:06 schreef fransje:Misschien moet je het wat rusiger aandoen op het forum.
Maar jouw snelheid van reageren (en hoeveelheid) dwars door ieder heen strijkt mij echt tegen de haren. Dit is ook de reden waarom ik hier nog maar zo weinig reageer.
Druk met het uitsralen van mijn Christen zijn hier op aarde.
Hoe, door om te zien naar de zieken in onze gemeente, de eenzamen, vrijwilligers werk in mijn omgeving op te pakken, aktief meewerken in mij eigen gemeente bijbelstudieverenigingen weer op rails te zetten enz. ( dan heb je vanzelf weinig tijd voor internet

)
Kortom `doen wat mijn christenhand vindt om te doen`.
Leuk om een persoonlijke noot van jou te ontvangen in een draadje door mijzelf opgestart.
Uit jouw stukje maak ik op dat je met grote regelmaat meeleest, want je bent uitstekend op de hoogte van mijn reakties én de snelheid waarmee die geplaats worden. Jij bent dus een lezer, en ik de schrijver, kost bij mij even veel tijd, dus wat dat betreft kunnen we elkaar een hand geven.
De snelheid waarmee ik reageer heeft niet te maken met de hoeveelheid reakties die ik wil produceren, maar juist met de mij toegemeten tijd op de computer. Er is hier altijd wel iemand die meer "recht" heeft doordat er huiswerk gemaakt moet worden, of bijbelstudies en/of preken voorbereid. Ik pik dus de kleine kwartiertjes als de anderen echt even wat anders doen.
Ik wil geen wedstrijdje "goede" werken met je houden , maar je zou verbaasd zijn over wat ik naast mijn 30 urige baan nog aan gemeente aktiviteiten onderhoud, met mijn kinderen doe, en hoeveel boeken ik lees i.v.m. studies voer allerlei pastorale zaken in de gemeente die ik volg.
De één zal dan om te ontspannen even naar de tv kijken, en ik vind mijn ontspanning in de computer. Het is bij mijn andere aktiviteiten echter een fractie vergeleken.
Je waarschuwt mij voor computerverslaving dat is een goede waarschuwing, echter zelf beweer je nog iets anders. Aan de ene kant noem je al je goede werken op waardoor je geen tijd zou hebben voor deze onzin, maar aan de andere kant vind je het ook belangrijk om mij te laten weten dat je niet meer reageert omdat je je aan mijn bijdragen stoort. Dat heb je een aantal maanden geleden ook al eens geschreven. Ik vind je een hele interessante vrouw en wil absoluut geen ruzie met je omdat ik denk dat je mij nog veel te leren hebt.
Wat mij wel een beetje dwars zit is dat jij ongestraft al je goede werken op een rijtje mag zetten, terwijl mij dat ongelofelijk kwalijk zou worden genomen. Het "bei uns ist alles besser" ben ik nog niet vergeten, en bij mij zou dat beslist niet gewaardeerd worden, omdat er dan zeker mensen zouden opstaan die zouden beweren dat ik suggereren zou dat anderen het een stuk minder zouden begrijpen als ikzelf. Snap je?
"druk zijn met het uitstralen van mijn Christenzijn hier op aarde" zou men ongestraft een vrome reaktie mogen noemen, als het mij tenminste betreft.
Dat jij zegt dat je je aan mijn manier van spreken stoort en dat je daarom maar wegblijft, vind ik jammer. Alleen zou eenzelfde zin van mijn kant ( is ook gebeurd) uitgelegd worden als dat ik graag in een "slachtofferrol" zou willen zitten.
Begrijp je mijn punt?
Er wordt hier weinig gereageerd op wat er eigenlijk gezegd wordt, maar meer op de man gespeeld, het is namelijk hier veel belangrijker wie iets zegt dan wát er gezegd wordt.
Ik vind het bewonderenswaardig dat je je tijd zo nuttig besteedt, maar je geeft mij een klein beetje het gevoel dat je er vanuit gaat dat anderen, in ieder geval ik, daar nog lang niet aan kunnen tippen.
Ik wil je met alle plezier eens vertellen, wat ik zoal doe in mijn kostbare tijd. Dat doe ik dan wel privé, omdat ik aan niemand verantwoording hoef af te leggen over mijn bezigheden, alleen aan God. En ook een beetje vind dat je je linkerhand niet hoeft te laten weten wat je rechter doet.
Laten we niet als kemphanen tegenover elkaar gaan staan, ik zie het nut niet. Sterker nog, ik mag graag eens naar een echte vrijgemaakte mening luisteren, ik zit hier niet voor niets.