quote: op 19 Dec 2003 14:53:02 schreef Bumblebee:
Ja, als je het zo stelt!
Jonge tovenaar gaat naar toverschool en daar gebeuren allerlei maffe dingen op het gebied van magie. Net zo interessant op die manier.
Weet ik. Maar nogmaals: Ik vind HP verassender. Veel wendingen, to the point, niet langdradig en vele leuke kleine vondsten die het interessant houden.
quote: Sorry maar ik ben nogal een Tolkien fan dus dit doet zeer!
Oeps!

quote: Ik vind het boek ronduit prachtig. Mijn vader heeft het me voorgelezen toen ik 12 was en ik heb het daarna zelf nog drie keer gelezen (2x nederlands en 1x engels).
Ik vond het ook allemaal te new age (misschien is LotR wel de hoofdschuldige aan al dat gedoe).

quote: Maar 350 bladzijden is natuurlijk nog niet heel erg ver in zo'n dik boek...
Wellicht, maar ik denk het niet. Ik heb inmiddels eerste twee films gezien en hoewel het best vermakelijk is (zoals ik al zei), denk ik niet dat ik dat graag in boekvorm tot me had willen nemen.
quote: Wellicht kun je met "de hobbit" beginnen? Dat is iets beter te behappen... Ik hoop dat die ook nog verfilmd wordt trouwens.
De hobbit heb ik indertijd voor mijn lijst gelezen, maar dat vond ik ook al niks.
Weer even simplistisch:

Hobbit zit muurvast, kan geen kant meer op, dat moet het einde worden van de hobbit, maar nee, hij vind een ring die hem onzichtbaar maakt!
Ik vond dat zo'n onbevredigende oplossing. Een soort thriller waarbij het plot geen link heeft met het voorgaande.
Maar wederom: Smaken hè...
quote: In Nederland wel, in Engeland schijnen ze gewoon als kinderboeken te gelden en kent iedereen ze. Maar het is echt een grote aanrader, beslist niet opdringerig-evangelisch als je daar bang voor bent, gewoon hele leuke (kinder)boeken.
Maar wel christelijk?