Ik heb hetzelfde akelige gevoel als xgnoom.
Op irritaties en negatieve gevoelens van 1 man is dit alles gebaseerd.
Ik kan er niets aan doen. Ik volg de discussie, alles lees ik, maar het raakt mijn hart niet. Ik word er alleen erg moe van.
Waarom moet ik iedereen in zijn waarde laten en de discussie open houden? Zo werd ik ook niet behandeld toen ik probeerde het gesprek te openen met een verontruste broeder. Ik werd benaderd als iemand die er geen verstand van heeft en maar wat in de ruimte blaat.
Waarom wordt het avondmaal zo overduidelijk gemeden door verontruste broeders en zusters? Een klap in het gezicht van iedereen.
Waarom word ik niet gehoord in mijn zorgen over de enge gedachtengang van de verontruste broeders en zusters? Wat geeft mij minder recht van spreken?
Ik ben blij met de kerk. Blij met de muziek, de liederen, de gezangen. Blij met de preken. Ik geniet van het contact met alle broers en zussen. Ik weet dat alles in de kerk zorgvuldig word overwogen. Ik ben blij met de meer menselijke benadering van mensen met problemen en verdriet. Kijk gewoon naar de mensen en bepaal daarop je beleid. In alles God volgen, met liefde en mededogen dus.
En daarmee bedoel ik absoluut niet dat we zelf maar moeten bepalen wat goed voor ons is, dan begrijp je me verkeerd. Kijk naar Christus, gaat heen en zondig niet weer.
Al dit gedoe, echt, ik hoor het al jaren. Ik ga haast een symphatie voor die mevrouw krijgen. Die schreeuwde haar frustratie uit. Wij zitten hier maar veilig achter een beeldschermpje te theoretiseren.
Laat van Gurp snel een kerkje stichten. Jammer dan. Zover ben ik nu. Dat gezeur en gezever moet maar eens afgelopen zijn. Van Gurp was altijd al zeer orthodox. Voor de Reformanda tijd heb ik preken van hem gehoord waar ik echt helemaal NIETS mee kon. Toen was hij al aan het vitten op de mensen in de kerk.
"U zit hier nu wel, maar u wilt dat helemaal niet" Huh?

? Ik wil dat wel hoor, dominee, graag zelfs!
OKay, dat was het. Ik ga niet verder. Genoeg gezegd. Het moest er even uit. Sorry. (ik ga niet naar het aparte sorry item, weer sorry

)
Echt, beste mensen, het sop is de kool niet waard. Gr. Anne-Marie.
(ben ik nou gek of denken er meer zo???)