hoi allemaal,
ik heb alle opmerkingen van jullie doorgelezen en ik ben erg blij dat de meeste mensen op dit forum net zo denken over de huidige situatie in de kerk als ik.
Waarom willen de 'bezwaarden' zo graag een scheuring in de kerk, er is toch ruimte voor verschil van mening in de kerk. Mensen zijn verschillend, dus over kerkelijke/religieuze zaken zullen we ook verschillend denken. Neem nou de hele discussie over de zondag: de een vindt dit een gebod van God en wil deze dag dan ook als rustdag gebruiken, de ander vindt het een menselijk instelling met als consequentie dat hij/zij gewoon op die dag mag werken. Dat moet toch kunnen binnen een kerk, verschillende ideeen?!? En dit geldt natuurlijk niet alleen voor het 4de gebod, dat zou een beetje raar zijn. Over alle geboden kunnen mensen verschillend denken en iedereen is vrij om de wet op eigen wijze te interpreteren. En waarom hebben we het zoveel over de geboden waar verschillend over gedacht wordt. Ook over zaken als bijvoorbeeld schepping, zondvloed, opstand en hemelvaart moeten we verschillend kunnen denken. Als een broeder of zuster niet gelooft dat Jezus echt voor onze zonden is gestorven en uit de dood is opgestaan, dan moet dat kunnen! Ik ben echt blij, dat de GKV zo open staat voor alle mensen! We moeten juist een eenheid vormen, naar de buitenwereld en intern vrede bewaren!
Ik hoop dat de mensen die zich al hebben vrijgemaakt, weer snel bij ons terugkomen! Ze zijn immers welkom in de GKV!
x ikweethetnietje