Auteur Topic: Van irritatie tot vermaning - foei  (gelezen 820 keer)

Eelco

• Sr. Member
    • Bekijk profiel
Van irritatie tot vermaning - foei
« Gepost op: september 21, 2003, 02:25:37 pm »
Ik citeer uit twee berichtjes:
quote:
Ik vind je sarcastische houding op dit topic en en de andere topics over onderwerp errug vervelend en niet getuigen van een christelijke houding.

quote:
Ja X, je houding stoort mij ook. Er gaat heel weinig christelijks vanuit. Denk aan de vruchten van de Geest.

Waar ik me aan irriteer is de grote hoeveelheid van dit soort vermaningen. Denk niet dat je iemand christelijk vermaant wanneer je aankondigt geïrriteerd te zijn. Daar klinkt weinig liefde in door. Wat ik nu schrijf doe ik dus gewoon als geïrriteerd mens.

Zoals ik al opmerkte erger ik mij aan de zogenaamd christelijke vermaningen die her en der over het forum gesmeten worden. Om de discussies meer over het bedoelde onderwerp te laten gaan, zonder dat steeds iemand zich gedwongen voelt tot verdediging, stel ik voor dergelijke vermaningen hier te doen, in het Grand Café. Buiten het bereik van het vuur van de discussie, met alle ruimte om er even over te praten zonder het ongemakkelijke gevoel dat je off-topic bezig bent. Kan men zich hierin vinden?

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: september 21, 2003, 02:29:39 pm »
goed plan, maar misschien met de toevoeging dat je dan een link naar dit topic post.

joris

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 21, 2003, 02:30:53 pm »
ach, zolang we er bij nadenken dat er ook een andere kant aan het verhaal zit vind ik het niet zo ernstig.

Ik irriteer mij, schrijven ze> nou goed toch? dat mag. maar of je mij er mee lastig moet vallen is een tweede.

Een vraag als: ik wordt onzeker als je dit of dat schrijft, kan je me uitleggen wat je er precies mee bedoeld? of een vraag als; je gebruikt daar en daar dat woord, ik ben bang dat ik je verkeerd begrijpen ga, wat bedoel je precies? Is een leuke vraag waar ik graag op inga.
Nader tot God en Hij zal tot u naderen, jac 4:8

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 21, 2003, 06:43:16 pm »
Goed plan, en als je dan toch een keer goed fout zat dan kun je dat hier laten weten
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.