Auteur Topic: wie heeft ervaring met een bredere ochtend dienst  (gelezen 2731 keer)

Truth4Ever

• Truth4Ever
    • Bekijk profiel
wie heeft ervaring met een bredere ochtend dienst
« Gepost op: september 25, 2003, 04:33:51 pm »
Ik bedoel hiermee een dienst waar meer gaven (kleuren) ingezet worden dan in een klassieke orde van dienst (sterke rol voor dominee). God heeft ons met zoveel verschillende gaven gemaakt en deze kunnen we allemaal inzetten tot Zijn eer. Hoe dan invulling te geven in de eredienst en met name de ochtenddienst.
wie de  oprechten op een slechte weg voert , zal in zijn eigen kuil vallen (spr 28 vs 10)

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: september 25, 2003, 04:39:46 pm »
Heb zelf geen ervaring, maar in onze gemeente zijn ze wel breed bezig (GKV Gron.-oost), af en toe een actieve rol voor kinderen (gebed, en uitbeelding vd preek) heb hier ook al eens een stukje drama meegemaakt. Dus mensen met ervaring zijn hier wel te vinden.

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 25, 2003, 04:45:47 pm »

quote:

op 25 Sep 2003 16:33:51 schreef Truth4Ever:
Ik bedoel hiermee een dienst waar meer gaven (kleuren) ingezet worden dan in een klassieke orde van dienst (sterke rol voor dominee). God heeft ons met zoveel verschillende gaven gemaakt en deze kunnen we allemaal inzetten tot Zijn eer. Hoe dan invulling te geven in de eredienst en met name de ochtenddienst.

IK! :)

Ik weet echter niet of je het van een evanglische wilt horen.

Mr.Stef

• Korreltje zout...
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 25, 2003, 04:50:32 pm »

quote:

Ik heb zelf een tijd in het buitenland (Zwitserland) gezeten en aldaar een kerk bezocht. Hier was de dominee de brenger van het Woord, dus hij preekte en deed de schriftlezingen. De rest van de dienst werd geleid door een voorganger. Deze begon met een welkomstwoord waarin hij iets verwerkte wat de mensen of hemzelf de week bezig had gehouden. Hij kondigde ook de liederen aan. Verder werd het gebed ook door verschillende mensen gedaan.

In deze vorm heb ik het in GKV Groningen-oost ook zien gebeuren bij de ontmoetingsdiensten. De schriftlezingen kan je door anderen laten doen.

In de zwitserse kerk was af en toe ook plaats voor getuigenissen. (denk daarbij niet meteen aan hele radicale verhalen over hoe mensen wel niet veranderd zijn, maar aan mensen die vertellen hoe zij de hand van God in hun leven ervaren).
Ook was er elke week weer andere muzikale begeleiding.

Ik denk dat dit allemaal punten zijn waarin mensen hun gaven kwijt kunnen en die ook toepasbaar zijn binnen onze kerk.

Mr.Stef

• Korreltje zout...
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 25, 2003, 04:54:06 pm »

quote:

op 25 Sep 2003 16:45:47 schreef Wilhelmina:

Ik wel  :)

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 25, 2003, 06:24:32 pm »

quote:

op 25 Sep 2003 16:45:47 schreef Wilhelmina:
[...]

Niet zeuren Mina, gewoon je ervaringen hier vertellen, niemand weet dat je evangelisch bent.  ;) :)

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 25, 2003, 07:45:48 pm »

quote:

op 25 Sep 2003 18:24:32 schreef macguinness:
[...]

Niet zeuren Mina, gewoon je ervaringen hier vertellen, niemand weet dat je evangelisch bent.  ;) :)
OK , omdat je het zo vriendelijk vraagt. :)
In evangelische gemeenten gaan we er meestal vanuit dat God iedereen in de gemeente daar ook zelf geplaatst heeft met een doel. Iedereen heeft bepaalde gaven die gebruikt kunnen worden in een bediening.

1 Corinthe 14:26  Hoe staat het dan, broeders? Telkens als gij samenkomt, heeft ieder iets: een psalm of een lering of een openbaring of een tong of een uitlegging; dat alles moet tot stichting geschieden.

Het is God zelf die zijn gemeente bouwt, en Hij heeft belooft dat Hij ons in alles zal voorzien als wij Zijn werk doen.

2 Corinthe 9:8  En God is bij machte alle genade in u overvloedig te schenken, opdat gij, in alle opzichten te allen tijde van alles genoegzaam voorzien, in alle goed werk overvloedig moogt zijn,

Zo onderscheidt de gemeente allerlei bedieningen, die vervult worden zoals de Heer dat wil door mensen gaven en bekwaamheden te schenken.Hij geeft die gaben en bekwaamheden in overvloed, om Hem te dienen en te helpen zijn gemeente te bouwen.

Mattheus 5:15  Ook steekt men geen lamp aan en zet haar onder de korenmaat, maar op de standaard, en zij schijnt voor allen, die in het huis zijn.

Hoewel de gemeente bestaat uit een leiderschapsteam met een voorganger en oudsten is het niet persé noodzakelijk dat de voorganger altijd het woord brengt. Ook de oudsten moeten volgens de bijbel bekwaam zijn om onderwijs te geven ( en dan heb ik het niet over het lezen van een preek van iemand anders) Het is ook goed mogelijk dat er iemand aan de gemeente wordt toegevoegd die erg bekwaam is in het brengen van het Woord, zonder meteen een gemeenteleider te zijn. Ook het kinderwerk heeft dezelfde structuur, met allerlei bedieningen zoals je die bij de volwassenen ziet.

We hebben verschillende muzikanten ( aanbiddingsleiders) die gelijkelijk verdeeld worden over de volwassen en de kinderdiensten. Ook de sprekers worden in beide diensten ingezet, maar wel bedenkende dat de één geschikter is om onderwijs aan volwassenen te geven en de ander weer heel goed is in het duidelijk maken van bijbelse principes aan kinderen. Bij ons kun je dus tijdens de kinderdiensten nét zo goed de voorganger of één van de oudsten tegenkomen als in de kinderdiensten.
Wij reserveren heel bewust niet onze beste mensen voor de volwassenen, maar eerder nog voor de kinderen.
Te vaak kom je nog kerken tegen waar de kinderen het met een lieve "tante" met een oude gitaar moeten doen, terwijl de volwassenen genieten van de mooiste zaal in het gebouw, met de beste muzikanten ( of organist, zoals je wilt).

Lukas 9:48  en Hij zeide tot hen: Een ieder, die dit kind ontvangt in mijn naam, ontvangt Mij: en een ieder, die Mij ontvangt, ontvangt Hem, die Mij gezonden heeft. Want wie onder u allen de minste is, die is groot.

Als je deze tekst leest, begrijp je waarom alleen het allerbeste in Gods koninkrijk goed genoeg is voor de kinderen.

Dan gaan we voor beide leeftijdscategorieen bewust op zoek naar de gaven en talenten die er aanwezig zijn in de mensen.

De één zal heel goed zijn in pastoraat en de ander een begaafd muzikant. Weer een ander kan uitstekend organiseren en de derde staat het liest op een kratje op de grote markt om de grote daden van God te verkondigen.

De één zal prachtige aanbiddingsliederen kunnen zingen, teriwjl de ander niets liever doet dan de avondmaalstafel met grote zorg klaar maken voor de dienst.

Iedereen moet zich lunnen ontwikkelen, om een zo groot mogelijk aandeel te hebben in de bouw van de gemeente.

Daarom zien al die evangelische gemeentes er zo verschillend uit. De één heeft een lofprijs ddansgroep, terwijl de ander een prachtige kinderkoor, of een tienerband heeft. De diensten worden ook elke zondag anders ingevuld, want je weet nooit wat het plan van God is voor die morgen.
Natuurlijk is God een God van orde, maar onze orde mag nooit de wind van de Heilige Geest in de weg staan.
Zo gebeurt het wel eens dat wij onze menselijke plannnen op een ochtend opzij hebben moeten zetten omdat God het duidelijk anders leidde. Iemand kan opstaan met een bijbeltekst in zijn hoofd, die op de voorbededienst ( een uur vóór de aanvang van de eredienst) mededelen. Dat kan zo klikken met een droom van iemand anders, of de voorbereiding van de voorganger of een openbaring of een profetie, dat we na de bidstond besluiten één en ander in te lassen of juist weg te laten. Dat kan gewoon een lied zijn of een getuigenis van iemand in plaats van de preek.

Kortom, alles mag niets moet, als Jezus maar centraal staat en alles vanuit een zuiver hart gebeurt tot eer en glorie van onze Heer en Heiland.
En worden er nooit fouten gemaakt? Ja hoor, maar daar leren we enorm van. Er zitten heel veel geestvervulde christenen bij elkaar, die elkaar toetsen en bemoedigen, en soms ook vermanen. En dan zijn we groot genoeg omdat weer te beleiden aan de gemeente.

Kortom, écht waar, van jong tot oud komt gráág naar de gemeente, omdat er voor elk wat wils is, we open staan voor een ieder, en ook vrijwel iedereen daar zijn gaven kan inzetten.
Dus geen one-man show, maar handen uit de mouwen tot opbouw van de gemeente en tot eer van God.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: september 25, 2003, 07:56:20 pm »

quote:

op 25 Sep 2003 18:24:32 schreef macguinness:
[...]

Nu wel dus. Let op!  ;)

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: september 25, 2003, 08:34:11 pm »

quote:

op 25 Sep 2003 19:56:20 schreef Wilhelmina:
[...]

Nu wel dus. Let op!  ;)
Maar denk erom, ze heet geen Mina, want dat ben IK, en breek mij de bek niet open , want ook ík ben evangelisch. Maar ik kan voor een verslag jullie verwijzen naar het stuk van Wilhelmina, want in grote lijnen gaat het bij ons hetzelfde. O-)
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: september 25, 2003, 09:00:42 pm »
Bedankt Wilhelmina voor je verhaal, lijkt me ook best wel mooi dat iedereen aktief is betrokken bij de eredienst.
Ik ben lid van een gemeente met meer dan 800 leden, hoe kan je daar nou het beste een dienst houden zoals jullie het doen ? Want ik zie het bij ons niet zo één, twee, drie gebeuren.

Ennuh ik zal je nooit meer Mina noemen, ik dacht eerst ik noem je Mientje, maar toen bedacht ik me dat er al een Mientje was, en dat zou alleen maar verwarring scheppen, Dus dacht ik "Mina" en nu blijkt Mientje al Mina te heten. Familie ?  :? :?

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: september 25, 2003, 09:04:34 pm »

quote:

op 25 Sep 2003 21:00:42 schreef macguinness:
Bedankt Wilhelmina voor je verhaal, lijkt me ook best wel mooi dat iedereen aktief is betrokken bij de eredienst.
Ik ben lid van een gemeente met meer dan 800 leden, hoe kan je daar nou het beste een dienst houden zoals jullie het doen ? Want ik zie het bij ons niet zo één, twee, drie gebeuren.

Ennuh ik zal je nooit meer Mina noemen, ik dacht eerst ik noem je Mientje, maar toen bedacht ik me dat er al een Mientje was, en dat zou alleen maar verwarring scheppen, Dus dacht ik "Mina" en nu blijkt Mientje al Mina te heten. Familie ?  :? :?
Zij is de overgrootmoeder van mijn kleinkinderen. :?

Garfield

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: september 26, 2003, 01:59:04 pm »

quote:

op 25 Sep 2003 21:04:34 schreef Wilhelmina:
[...]
Zij is de overgrootmoeder van mijn kleinkinderen. :?

Dus:
a) jouw moeder
b) jouw schoonmoeder (lijkt me niet waarschijnlijk)
c) de grootmoeder van een van jouw schoonkinderen

Iets zegt me dat optie a) niet waarschijnlijk is dus dan ga ik voor c)

Klopt dat?
Je moet de vraag niet stellen als je bang bent voor het antwoord......

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: september 26, 2003, 02:23:41 pm »

quote:

op 26 Sep 2003 13:59:04 schreef Garfield:
[...]

Dus:
a) jouw moeder
b) jouw schoonmoeder (lijkt me niet waarschijnlijk)
c) de grootmoeder van een van jouw schoonkinderen

Iets zegt me dat optie a) niet waarschijnlijk is dus dan ga ik voor c)

Klopt dat?

Ik had hier ook al een heel schema gemaakt van hoe de familie in elkaar zou zitten,
maar ik ga voor optie a)   :)

Garfield

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: september 26, 2003, 02:26:52 pm »

quote:

op 26 Sep 2003 14:23:41 schreef macguinness:
[...]

Ik had hier ook al een heel schema gemaakt van hoe de familie in elkaar zou zitten,
Ik ben benieuwd: Wilhelmina, joehoeoeoe :)

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: september 26, 2003, 02:28:09 pm »

quote:

op 26 Sep 2003 14:23:41 schreef macguinness:
[...]

Jij hebt de 1e prijs , en dat is de bundel met opwekkingsliederen.  :9

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: september 26, 2003, 04:08:58 pm »

quote:

op 26 Sep 2003 13:59:04 schreef Garfield:
[...]

Iets zegt me dat optie a) niet waarschijnlijk is Klopt dat?

Vertel, nu word ik nieuwsgierig.

Garfield

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: september 26, 2003, 04:15:52 pm »

quote:

op 26 Sep 2003 16:08:58 schreef Wilhelmina:
[...]
Vertel, nu word ik nieuwsgierig.

Hm, ik had de indruk uit jullie posts dat jullie ongeveer even oud zijn. (ik hoop nu niet dat ik een van jullie beiden beledig ;) vat het maar op als een compliment voor jullie allebei O-) )
Tja, en dat dan de een moeder is van de ander.........

pippi

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: september 26, 2003, 04:28:57 pm »
willen jullie ook wat horen van een baptist?

Bij ons is een dienst behoorlijk gestructureerd toch, er zit wel een soort van liturgie in. We hebben ook een vaste dominee, maar die preekt niet elke week, er zijn meer mensen in de gemeente die een gave hebben om het Woord te verkondigen. Er wordt wel verlangd van deze mensen dat ze een theologische opleiding hebben gedaan.
We hebben elke zondag een lofprijsblok, puur God groot maken. Hier zijn ook weer andere leiders voor. Soms is dat specifiek voor de kinderen ook.
We hebben aparte kindergroepen, tot twaalf jaar kunnen ze daarheen. Dat is vanaf de collecte (waarna de preek volgt). Ik vond het altijd wel jammer dat het nog zo gestructureerd was, van mij mag het allemaal wel wat meer ook 'geleid', ofzo...wel ruimte voor sketches (altijd preekondersteunend), er wordt gebruik gemaakt van allerlei methoden om de boodschap te visualiseren. Erg sterk.

in Engeland één keer meegemaakt dat we met zn allen achter de lofprijsleider aan gingen naar buiten (denk je help waar ben ik nu beland?? toen was ik nog vrijgemaakt, dus dat was shocking) maar het was geweldig... mensen die bleven staan luisteren en er bij kwamen toen de voorganger ging preken, soort hagepreek! Gebeurde daar ook nooit, alleen toen toevallig wel! Was wel goed om je eens over je schaamte heen te zetten... je kruipt zo makkelijk naar binnen tussen je muurtjes...

Wat ik als tip zou geven aan gemeentes om de dienst wat breder te trekken (en wat ook soms wel eens gebeurt) is om te beginnen met bijv een belijdenisdienst iets bijzonders te doen, of een kerstdienst. Vaak is er een aparte kinderdienst op tweede kerstdag....waarom moet dat buiten de dienst, als dat ook een manier is om God groot te maken?

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: september 27, 2003, 12:17:06 pm »
Wil ik het horen van evangelischen en baptisten? Graag, maar ja ik kom zelf ook wel eens in evangelische en pinkstergemeentes en dus weet ik dat dat soort dingen daar mogelijk zijn. :) En gelukkig maar want ik merk dat ik die variatie af en toe hard nodig heb als stimulans :)

Maar goed. Ik ben persoonlijk eigenlijk toch meer benieuwd naar iemand die daar ervaringen mee heeft binnen gkv. Of zijn die er helemaal niet? Mijn ouders komen uit Terneuzen, daar ben ik nog lid, ik ben ook gastlid in Rotterdam-Oost, maar in geen van beide kerken wordt er ooit echt afgeweken van de Orde van de Dienst. Alhoewel ze in Rotterdam toch al verder zijn, heb ik nog steeds het gevoel dat er zoveel meer mogelijk is. Trouwens dat weet ik zeker! :D

Iemand ervaringen binnnen gkv-gemeente?
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: september 27, 2003, 01:15:43 pm »

quote:

op 26 Sep 2003 14:28:09 schreef Mientje:
[...]

Jij hebt de 1e prijs , en dat is de bundel met opwekkingsliederen.  :9
Wanneer kan ik die tegemoet zien ?

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: september 27, 2003, 01:23:17 pm »

quote:

op 27 Sep 2003 13:15:43 schreef macguinness:
[...]

Adres?

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: september 27, 2003, 01:24:08 pm »

quote:

op 27 Sep 2003 13:15:43 schreef macguinness:
[...]

Zet je adres maar hier, dan stuur ik hem op.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: september 27, 2003, 01:58:37 pm »
Toeval, dat moeder en dochter hetzelfde om allebei ongeveer dezelfde tijd posten?  :9

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: september 27, 2003, 02:10:46 pm »

quote:

op 27 Sep 2003 13:58:37 schreef Mezzamorpheus:
Toeval, dat moeder en dochter hetzelfde om allebei ongeveer dezelfde tijd posten?  :9

Zit toch 40 km tussen.

Of wil je een kaartje voor Herman Boon voor vanavond?

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: september 27, 2003, 05:27:26 pm »

quote:

op 27 Sep 2003 14:10:46 schreef Wilhelmina:
[...]
Zit toch 40 km tussen.

Of wil je een kaartje voor Herman Boon voor vanavond?
Ik kan niet (vier mijn verjaardag), maar de eigenlijke winnaar Macguinness heeft misschien trek?  ;)

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: september 27, 2003, 05:34:45 pm »

quote:

op 27 Sep 2003 17:27:26 schreef Mezzamorpheus:
[...]

Ik kan niet (vier mijn verjaardag), maar de eigenlijke winnaar Macguinness heeft misschien trek?  ;)

Gefeliciteerd joh.
Je kúnt natuurlijk je gasten ook meenemen. Dat vergeten ze nooit.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: september 27, 2003, 06:15:55 pm »

quote:

Ik denk dat je -sec- de orde van dienst, met daarin de preek centraal, niet kunt veranderen in een gewone vrijgemaakte dienst (ik weet niet of dat je vraag is?). Dat kan wel in een speciale dienst, waar de synode -tot op zekere hoogte- vrijheid voor heeft gegeven.
Maar ook zonder de preek te decentraliseren kun je een boel met de dienst doen natuurlijk, zeker als je 'meer kleur' wilt. Ik denk dan aan:

- bijbelteksten door gemeenteleden laten lezen; gebed voor de gemeente laten verzorgen door een ouderling
- preekstoel de kerk uit schoppen (er staat immers nergens dat dat verplicht is): een dominee op een podium spreekt vooral de jeugd veel beter aan
- orgel afwisselen met een goede piano (maar dat moet de gemeente wel 'aankunnen') of zelfs met een versterkt bandje (stelt weer eisen aan geluidsapparatuur: meeste GKv kerkgebouwen versterken alleen spraak, niet muziek)
- meer zingen: Zing psalmen/liederen zoveel mogelijk in hun geheel, eventueel 2 verschillende achter elkaar. Beetje sneaky voorbeeld misschien, maar wel tov: laat voordat de dominee zijn handje schud met de ouderling van dienst diverse (opwekkings)liederen zingen, die eigenlijk nog niet goedgekeurd zijn door de synode (maar op zich dus wel door de christelijke beugel kunnen).
- laat de gemeente samen het 'Onze Vader' bidden aan het eind van een gebed.
- regel een beamer die de dienst begeleid (hoofdpunten preek, psalmen ea)
- koffie na de dienst :)

't Zijn dus vooral zaken die bij ons in de gemeente regelmatig in de dienst worden ingebakken. Niet elke dienst is het zelfde: sommige diensten zijn heel klassiek, andere juist heel progressief (met begeleidend bandje, veel opwekking en E&R, en een rol voor de dominee die vrijwel beperkt is tot het houden van de preek). Die afwisseling is goed: verandering van spijs doet eten.

Ik denk dat een piano en meer zingen een goede start is. Doe eventueel zangoefeningen met de gemeente...
Sommige tips zijn wel kostbaar (nieuwe geluidsapparatuur, beamer), dus denk niet dat je ineens zo'n dienst kunt houden. Ga evt. op bezoek in gemeenten die al een vorm van 'bredere dienst' kennen, en bekijk wat jullie gemeente kan gebruiken.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

HarmW

• schaap met Herder
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: september 27, 2003, 07:44:16 pm »
Wat betreft de overgrootmoeder van de kleinkinderen....
Zullen we nu weer on topic gaan?
HarmW

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: september 27, 2003, 10:28:10 pm »
Wilhelmina en Mientje,

Ik heb mijn adres naar Marloes gemaild, en heb gevraagd of ze het naar jullie door wil mailen.
Hopelijk kan ik mijn prijs nu snel tegemoet zien.  :)

P.S.

Ik ben niet zo Herman Bonerig.  :P

Van Harte!  Mezzamorpheus  
http://www.mediawatchers.nl/smileys/wisselclown.gif
« Laatst bewerkt op: september 27, 2003, 10:34:21 pm door Macguinness »

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: september 28, 2003, 01:09:46 pm »

quote:

op 27 Sep 2003 22:28:10 schreef macguinness:
Wilhelmina en Mientje,

Ik heb mijn adres naar Marloes gemaild, en heb gevraagd of ze het naar jullie door wil mailen.
Hopelijk kan ik mijn prijs nu snel tegemoet zien.  :)

P.S.

Ik ben niet zo Herman Bonerig.  :P

Van Harte!  Mezzamorpheus  
http://www.mediawatchers.nl/smileys/wisselclown.gif

Gaat morgen op de bus.!

Sorry, Harm W, moest nog even.

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: september 28, 2003, 01:24:12 pm »

quote:

op 28 Sep 2003 13:09:46 schreef Mientje:
[...]

Gaat morgen op de bus.!

Leuk ! Dan krijg ik hem op mijn verjaardag.  :)

(ook sorry HarmW)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: september 28, 2003, 01:39:39 pm »
Bedankt voor de felicitaties! Het was errug gezellig zaterdagavond. Jij ook alvast gefeliciteerd Macguinness

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: september 28, 2003, 01:54:56 pm »
Alsnog gefeliciteerd Mezza :)

Maar nu echt weer on-topic graag :)
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: september 28, 2003, 02:20:17 pm »
Wij hadden vanmorgen een kinderdienst, waar begonnen werd met een lied van een c.d te draaien van Herman Boon :

"Ik heb alles wat mijn hart begeert, maar toch mis ik iets" en naar aanleiding van dat lied was de preek.

Ik moest toch aan jullie denken, zou zoiets kunnen bij jullie ?

De kinderen waren één en al aandacht.

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: september 28, 2003, 02:29:19 pm »

quote:

op 28 Sep 2003 14:20:17 schreef Mientje:
Wij hadden vanmorgen een kinderdienst, waar begonnen werd met een lied van een c.d te draaien van Herman Boon :

"Ik heb alles wat mijn hart begeert, maar toch mis ik iets" en naar aanleiding van dat lied was de preek.

Ik moest toch aan jullie denken, zou zoiets kunnen bij jullie ?

De kinderen waren één en al aandacht.
Weet niet, bij ons is het weleens geoperd om een lied van een cd dat iemand mooi vindt te laten horen in de kerk, maar volgens mij is dat niet echt doorgegaan enzo... ik was vorige week bij me vriendin in de kerk, en daar hadden ze wel gewoon een kinderdienst was wel leuk hadden ze allemaal vragen aan de kinderen enzo die moesten dan sporen gaan volgen, want het thema was spoorzoeken.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.