quote:
op 24 Sep 2003 14:54:56 schreef elle:
Ik heb ooit de eerste blaatdraad geopend, omdat ik -inderdaad- ff stoom wilde afblazen. Daarna is er een hele wildgroei aan chat-topics ontstaan. Vraag is natuurlijk of dat gewenst is. Er zijn naar mijn mening diverse voor- en nadelen.
Ik ben nooit voor geweest en zal het ook nooit worden.
quote:
- dit forum wordt er erg langzaam door
Das ontzettend niet waar. Tegen de tijd dat we het gaan merken dat de database traag is omdat er veel data inzit, dan zijn we echt wel een heel stuk verder. Dat probleem hebben we niet met iets van 40.000 reacties en 1.400 topics. Er wordt gewoon net gebruikgemaakt van indices en allerlei extra zooi, dus dit is never nooit niet een geldig argument op dit moment.
quote:
De traagheid van het forum is al enige tijd bijzonder storend. Als (al dan niet tijdelijke) maatregel kan men het chatforum afschaffen/sterk beperken. Het scheelt heel wat posts/dag, dus ruimte in de database, en dus laadsnelheid.
Zie boven.
quote:
op 24 Sep 2003 14:48:31 schreef Peter:
[...]
Dat is het ook. Kijk nou eens naar de volgorde op de homepage:
1. Algemeen: Feedback
2. Confrontatie (!): Chatforum, Weblogs en columns, Grand café, Actueel
3. Cultuur en media: TV, radio, internet en boeken, Films, Muziek
4. Kerk zijn in een moderne tijd: Pastoraat, Kerk zijn in de dagelijkse praktijk, Leer en leven
5. Jongeren: Leefstijl en relaties, Jeugd en kerk, Young people
6. Opvoeding (Aan de Hand): Jongvolwassenen, Tieners, Basisschool
Op nr. 1: Feedback: Een forum over een forum; kan handig zijn maar om dat nou op nr. 1 te zetten?
En dan op 2 en 3: Laat vooral niemand denken dat wij vrijgemaakten een beetje wereldvreemd zijn!
Pas vanaf (4) wordt merkbaar dat het om een gereformeerd forum gaat.
Als ik alle topics in deze volgorde bijlangs zou gaan, duurt het weken voordat ik dit merk.
1. Logisch dat die bovenaan staat, daar komen dingen in voorbij die soms voor iedereen interessant zijn en gelezen moeten worden.
2. Heb je een betere naam voor die hoofdgroep?
3. Wat is daar mis mee?
Je kritiek op deze punten snap ik trouwens niet. Christen-zijn is veel meer dan zondag in de kerk zitten en op diezelfde zondagavond naar de bijbelstudie gaan. Christen ben je ook op de andere zes dagen in de week en dán krijg je mooi wel te maken met de punten die in die twee HG's behandeld worden.
4. Dit is ook geen gereformeerd forum, het is een christelijk forum. Voor iedereen die daar iets mee heeft, en zelfs voor hen die er verder niets mee hebben. Waarom er nog steeds van uitgegaan wordt dat dit een gereformeerd forum is snap ik niet, want dat is al herhaaldelijk ontkracht.
5. -
6. Dit moeten er ook minder worden en die zou op een andere plek moeten staan IMHO. Maar daar ga ik niet alleen over.
quote:
op 24 Sep 2003 14:48:31 schreef Peter:
Wat is dat nou voor profilering?
Als je betere ideeen hebt, moet je ze spuien/mailen/whatever.