Auteur Topic: hack attack  (gelezen 1107 keer)

Zijnkind

• Bekijk profiel
hack attack
« Gepost op: september 24, 2003, 06:23:50 pm »
Vandaag was ik tot nu toe ongeveer 5 uur online (adsl). Ik kreeg gelijk een
aantal meldingen van mijn Norton Firewall dat een externe PC een trojan horse probeerde te installeren op mijn PC. Via tracking bleken de aanvallen uit engeland, spanje, denemarken en 2 keer duitsland te komen. De firewall blokeerde deze aanvallers automatisch.
Ik heb nog maar sinds kort adsl en een firewall. Daarnaast nog norton systemworks met antivirus.

Weet iemand hoe serieus ik dit moet nemen en of er een kans is dat hackers er toch doorheen komen?

knock knock knocking on a firewall  
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Eelco

• Sr. Member
    • Bekijk profiel
hack attack
« Reactie #1 Gepost op: september 24, 2003, 06:38:04 pm »
quote:
op 24 Sep 2003 18:23:50 schreef Zijnkind:
Vandaag was ik tot nu toe ongeveer 5 uur online (adsl). Ik kreeg gelijk een
aantal meldingen van mijn Norton Firewall dat een externe PC een trojan horse probeerde te installeren op mijn PC.

Waarschijnlijk gewoon een poort-scan. Op basis van de reeks poorten die gescand wordt stelt Norton dan vast dat het om die-en-die trojan gaat. Als je de "alles-dicht-behalve" methode hanteert heb je niets te vrezen, want scriptkiddies pakken alleen de gemakkelijke prooien. (bijv. mensen die hun hub op het kabelmodem hebben aangesloten).

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
hack attack
« Reactie #2 Gepost op: september 24, 2003, 07:48:26 pm »
M'n router moet ook nog maar eens beter geconfigd worden...
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
hack attack
« Reactie #3 Gepost op: september 24, 2003, 10:10:17 pm »
Check https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 en doe daar eens die test (Shields up!) om je poorten te proben ofzo. Bekijk de uitkomst en lees de aanbevelingen . Grote kans dat je nu al veilig zit, met firewall, maar als je die aanbevelingen hebt opgevolgd helemaal!
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Scotfan

• De natuur staat boven mij.
    • Bekijk profiel
hack attack
« Reactie #4 Gepost op: september 24, 2003, 10:59:47 pm »
quote:
op 24 Sep 2003 22:10:17 schreef Harm:
Check https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 en doe daar eens die test (Shields up!) om je poorten te proben ofzo.

Let op! Hierboven is een bad link. het goede adres is: http://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Het veranderd inderdaad later in de eerste link.

Zijnkind

• Bekijk profiel
hack attack
« Reactie #5 Gepost op: september 24, 2003, 11:38:57 pm »
Bedankt. Zal daar eens kijken. Had al de securitycheck van symantec gedaan maar die geven niet zoveel info over het instellen van de firewall. Inmiddels weer scans uit Duitsland, USA, china en zojuist uit egypte. Hebben die gasten niets beters te doen??? Hier posten bijvoorbeeld   .
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
hack attack
« Reactie #6 Gepost op: oktober 07, 2003, 11:58:31 am »
Het lijkt me dat er wel een slotje kan op dit topic.  
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun