Auteur Topic: Aanpassing weergave profiel  (gelezen 1718 keer)

Ge2rt

• KL-006-5418
    • Bekijk profiel
Aanpassing weergave profiel
« Gepost op: oktober 25, 2003, 12:28:55 pm »
Het is goed dat je je kunt inschrijven voor het forum zonder dat je e-mailadres voor iedereen zichtbaar wordt. Daarover is al elders in Feedback geschreven.
Alleen is de manier waarop dit gebeurt zo lek als een mandje. Het e-mailadres van elke willekeurige gebruiker is eenvoudig op te vragen.

Zonder hier daarover in details te willen treden, denk ik dat het goed is als dit toch anders wordt ingericht. Heeft de forumbouwer misschien een goed idee?
After death it's so much fun - Talk Talk

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 25, 2003, 12:31:56 pm »
Hoeveel mensen zouden weten hoe dit moet? Weinig lijkt me :). Ik zal het edoch meenemen en eenst brainstormen over wat nieuws. Een extra check ofzo tijdens het opvragen van het plaatje of een mailadres bekeken mag worden lijkt me al voldoende eigenlijk.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Ge2rt

• KL-006-5418
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 25, 2003, 12:40:51 pm »
Het zullen er niet veel zijn, denk ik. Maar als je ze echt wil hebben om er misbruik van te maken weet je vast hoe het moet.
Het lijkt me overigens ook mogelijk om eens te kijken of er nu werkelijk zoveel unieke gebruikers zijn als op de hoofdpagina van dit forum worden genoemd.

BTW, ik heb me destijds met meerdere accounts aangemeld omdat de aanmeldprocedure niet lekker liep (kreeg melding dat accountnaam al bestond terwijl dat niet zo was, dus een volgende geprobeerd). Kunnen die bijvoorbeeld niet een keer verwijderd worden?

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 25, 2003, 01:30:30 pm »

quote:

op 25 Oct 2003 12:40:51 schreef Ge2rt:
Het zullen er niet veel zijn, denk ik. Maar als je ze echt wil hebben om er misbruik van te maken weet je vast hoe het moet.
Het lijkt me overigens ook mogelijk om eens te kijken of er nu werkelijk zoveel unieke gebruikers zijn als op de hoofdpagina van dit forum worden genoemd.
Ach, dan heb je alsnog de plaatjes en niet de echte adressen... dus dan moet je ze alsnog overtypen ofzo.

quote:

op 25 Oct 2003 12:40:51 schreef Ge2rt:
BTW, ik heb me destijds met meerdere accounts aangemeld omdat de aanmeldprocedure niet lekker liep (kreeg melding dat accountnaam al bestond terwijl dat niet zo was, dus een volgende geprobeerd). Kunnen die bijvoorbeeld niet een keer verwijderd worden?
Neuh, waarom zouden we? Voor de databaseruimte hoeven we het niet te doen en verder zie ik ook weinig nut eigenlijk. Als iemand een naam wil hebben die al op geregd is, dan kunnen we die gebruiker daar altijd nog aan helpen natuurlijk. Daar hoeven we geen gebruikers voor te verwijderen.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 25, 2003, 02:15:57 pm »
Bedankt voor de waarschuwing Ge2rt. Voorlopig is het dan idd beter als iemand die echt anoniem wil blijven een hotmailadres aanmaakt. Hoe het opgelost kan worden zal eerst besproken moeten worden door dsWim met netivity; en ook of ze het nodig vinden dit op te lossen (anders dan een check inbouwen, wat mij wel nuttig lijkt).
[Prediker 7:29]

Ge2rt

• KL-006-5418
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 25, 2003, 02:29:53 pm »

quote:

op 25 Oct 2003 13:30:30 schreef Harm:
[...]
Ach, dan heb je alsnog de plaatjes en niet de echte adressen... dus dan moet je ze alsnog overtypen ofzo.
[...]

Ooit gehoord van OCR? Je zit me toch niet uit te dagen? :>

quote:

Neuh, waarom zouden we? Voor de databaseruimte hoeven we het niet te doen en verder zie ik ook weinig nut eigenlijk. Als iemand een naam wil hebben die al op geregd is, dan kunnen we die gebruiker daar altijd nog aan helpen natuurlijk. Daar hoeven we geen gebruikers voor te verwijderen.

Ik zou de volgende reden kunnen bedenken:
1. Er zijn geen berichten gepost onder die accounts, en dat zal ook nooit gebeuren.
2. De e-mailadressen ervan zijn dus wel op te vragen voor de misbruiker. Ik heb liever niet dat die in de database blijven staan. Het zou met een goed ingerichte database een kwestie van nog geen minuut zijn om die te verwijderen.
3. De gebruikerslijst en het aantal gebruikers klopt van geen kanten, dus je doet voorkomen dat op het forum meer gebruikers ingeschreven staan dan werkelijk het geval is.
4. Jullie zouden mij er een groot plezier mee doen! :D

Voor wat betreft puntje 2 wou ik wellicht nog kunnen zwaaien met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Recht op inzage, recht op verzet, etc.

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 25, 2003, 03:03:46 pm »
Het lijkt me zowiezo overzichtelijker om die adressen eruit te halen van mensen die ooit eens hebben gekeken om vervolgens nooit meer terug te komen.
De ledenlijst is niet meer te overzien. Je zou toch kunnen vragen om minstens 1 maal per drie maanden o.i.d.  één post te plaatsem amders verdwijnt je naam vanzelf?

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 25, 2003, 03:41:02 pm »

quote:

op 25 Oct 2003 14:29:53 schreef Ge2rt:
[...]

Ooit gehoord van OCR? Je zit me toch niet uit te dagen? :>
Hoeveel bezoekers van dit forum kunnen daarmee omgaan? Weinig waarschijnlijk. Kosten-baten-analyse, ooit van gehoord? Neem nou maar van mij aan dat ik er voor ga zorgen dat er een extra checkje komt of dat mailadres bekeken mag worden en dat is IMO voldoende.

quote:

op 25 Oct 2003 14:29:53 schreef Ge2rt:
[...]

Ik zou de volgende reden kunnen bedenken:
1. Er zijn geen berichten gepost onder die accounts, en dat zal ook nooit gebeuren.
2. De e-mailadressen ervan zijn dus wel op te vragen voor de misbruiker. Ik heb liever niet dat die in de database blijven staan. Het zou met een goed ingerichte database een kwestie van nog geen minuut zijn om die te verwijderen.
3. De gebruikerslijst en het aantal gebruikers klopt van geen kanten, dus je doet voorkomen dat op het forum meer gebruikers ingeschreven staan dan werkelijk het geval is.
4. Jullie zouden mij er een groot plezier mee doen! :D

Voor wat betreft puntje 2 wou ik wellicht nog kunnen zwaaien met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Recht op inzage, recht op verzet, etc.

1. Leuk, maar dat zegt mij niets. Iedere gebruikersdatabase op internet bevat inactieve accounts en daar is niets mis mee en alleen maar extra werk om dat soort dingen te verwijderen.
2. _Nog_ wel ja. Ik kan best je mailadres verwijderen hoor, maar dan verwijder ik ook de rest van je account. En ja, dat kan ook in relatie met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Als jij zulke 'eisen' gaat stellen, hebben wij het recht om je dan van onze diensten af te sluiten. Niet dat we dat zomaar gaan doen, maar als mensen met zulke eisen gaan komen, mogen wij het wel doen.
3. Hoe bedoel je? Als je kijkt naar userID's klopt er inderdaad niets van, er is een verschil van vijftig geloof ik. Maar ik snap niet wat je hiermee wil duidelijk maken. Het aantal users wat onderaan de index staat is in ieder geval een mooie COUNT (*), dus dat is het juiste aantal.
4. Ok

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 25, 2003, 04:40:08 pm »
Pfff... inderdaad zo lek als een mandje!

Na een paar minuten puzzelen kan ik nu elk mailadres bekijken.

Edit: oplossing voor dit probleem!

Verander je emailadres in je profiel gewoon in een niet-bestaand mailadres! Mijn mailadres is nu: bestaat@niet.nl.

Nadat je bent ingeschreven bij dit forum via een geldig mailadres kun je je mailadres daarna gewoon veranderen in een ongeldige.
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2003, 04:45:43 pm door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 27, 2003, 10:53:15 am »

quote:

op 25 Oct 2003 16:40:08 schreef Zwever:
Verander je emailadres in je profiel gewoon in een niet-bestaand mailadres! Mijn mailadres is nu: bestaat@niet.nl.

Nadat je bent ingeschreven bij dit forum via een geldig mailadres kun je je mailadres daarna gewoon veranderen in een ongeldige.
Let op, dit is voor eigen risico. Als wij je nu willen mailen en het lukt ons niet om je een mailtje te sturen, dan heb _jij_ een probleem. De waarschuwing of wat we dan ook wilden mailen blijft gewoon staan.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 27, 2003, 11:25:36 am »
Dat risico neem ik geheel voor eigen rekening :)

Zolang ik me maar niet misdraag he? :+
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: oktober 27, 2003, 01:28:15 pm »
Er zijn veel meer dingen te achterhalen op een vrij simpele manier, dat krijg je als je neteveniet verder kijkt.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: oktober 27, 2003, 02:28:16 pm »

quote:

op 27 Oct 2003 13:28:15 schreef Picardijn:
Er zijn veel meer dingen te achterhalen op een vrij simpele manier, dat krijg je als je neteveniet verder kijkt.
Noem eens wat? Alhoewel, noem alles maar :). En dan wel even opletten dat je geen dingen noemt die nergens op slaan of al genoemd zijn.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: oktober 27, 2003, 02:56:14 pm »

quote:

op 27 Oct 2003 14:28:16 schreef Harm:
[...]

Noem eens wat? Alhoewel, noem alles maar :). En dan wel even opletten dat je geen dingen noemt die nergens op slaan of al genoemd zijn.
Waarom zou je meer mensen bekend moeten maken met dingen die ze niet weten? :+ Daarnaast werk ik niet voor Netevenniet  :P
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: oktober 27, 2003, 05:22:05 pm »

quote:

op 27 Oct 2003 14:56:14 schreef Picardijn:
[...]

Waarom zou je meer mensen bekend moeten maken met dingen die ze niet weten? :+ Daarnaast werk ik niet voor Netevenniet  :P
Als je niet iets zinnigs te melden, zeg dan niets. Sorry hoor, maar eerst zeggen dat er nog -tig bugs in de software zitten en ze dan niet willen melden. Nee, daar kan ik niet tegen. Als je nog serieus wat wil melden, dan mail je het me maar. Mijn mailadres is bekend. Dit topic heeft verder geen enkele zin meer, dus gaat ie naar de eeuwige slotjesvelden :).