quote:
op 04 Oct 2003 11:18:58 schreef Jakolien: De verschillen tussen deze twee 'partijen' zijn enórm! Hun visie op het verleden het heden en de toekomst van de kerk (de kerk, het lichaam van Christus!) zijn zo radicaal verschillend dat ik me nog steeds ernstig afvraag of een forum-ontmoeting nog nut heeft.
Ik ben het volledig met Jakolien eens.
Ik constateer dat deze fora over het algemeen gevuld zijn met zaken, waarbij God (en Zijn Woord) als hoeksteen, als steen des aanstoots stevig in de weg ligt.

De eigen normen en waarden bepalen de inhoud van Gods Woord. En anders moeten we Gods Woord opnieuw interpreteren, zo, dat het past in het eigen denken en voelen.

Dan staan al die "betweterige bezwaarden" ook gewoon in de weg, want als kerkelijk geweten proberen ze nog de afdwalende broeders en zusters bij de les te houden. Maar zoals eerder gezegd: voor hen is Schrift en belijdenis niet meer relevant. Of nét zo relevant als in de synodale kerk: museaal te koesteren pronkstukjes, op een plankje onder de spotlights: ah, zo dachten onze vaderen.
Mooi, maar we leven nu in 2003.

En als er dan toch mensen twijfelen aan de integriteit van dit (post)moderne afvallige denken, dan hebben we DE antwoorden: foei toch, bezwaarden, niet jullie maar WIJ hebben een goed zicht op de Bijbel, WIJ zijn VOLUIT Gereformeerd, ouderwetse betweters, weten jullie nu nog niet dat het gaat om de "stijl van het Koninkrijk?"

" class="smiley" />
Er is maar één antwoord, en dat ligt niet in een leuk onderonsje, waarin we beide meningen als neutraal in het midden leggen. Gods Woord triomfeert. De toekomst-geschiedenis zal dat leren. De Here vraagt van ons onvoorwaardelijke gehoorzaamheid. Daar valt niet over te praten. Luister dan ook naar je dwalende voorgangers, die hier genoegzaam aan het woord zijn of geweest zijn: WIJ zijn veranderd, niet de bezwaarden. Kiest dan héden wie je dienen zult.
Zowel onze familiewapenspreuk als onze trouwtekst zijn hier op geënt als belijdenis: Ego autem et domus, mea serviemus Domino: ik en mijn huis, wij zullen de HERE dienen.
De Oproep tot bekering van begin 2003 was niet vrijblijvend. De Oproep tot Reformatie van september evenmin. Er moeten keuzen worden gemaakt: vóór of tégen Christus.
Kies ervoor om de meerderheid in het kwade te volgen en neem de brede weg.
Daar hoef je niks voor te doen. Blijf lekker op je krent zitten en geniet van wat er om je heen gebeurt.
Maar als je denkt dat er wél wat aan de hand is, verdiep je er dan in door studie te maken van de onderwerpen die voorliggen en bestudeer ook de argumenten van de bezwaarden. Denk je in waarom die er zo veel moeite voor doen, ontslag riskeren van de Gereformeerde scholen (waarmee al breed is gedreigd) en andere kerkelijk-georiënteerde instellingen. Waarom hebben ze dat ervoor over? Waarom bijten ze zich er zo in vast? Waarom die grote offers van huur kerkgebouwen, investeren in van alles en nog wat om weer een kerk op te bouwen. Dat is geen verdwaald hobyisme meer, dat is een vaste overtuiging. Een blind vertrouwen op God. Er is dus iets aan de hand.
Klets dan niet zo op een forum maar ga aan de studie! En kies.
De gevolgen zijn fors: tot in het 3e en 4e geslacht van hen die mij haten en mijn geboden niet onderhouden.
Ik ben geen Paulus. Maar ik ken uw reacties. Die staan opgetekend in Handelingen 17:18 en volgende: Wat zou die betweter willen beweren? En Paulus verkondigt daar het Evangelie. Maar toen Paulus concreet werd en hen nabij kwam, dat ze moesten kiezen en geloven, toen zeiden ze (Hand.17:32) "Wij zullen u hierover nog wel eens horen". Dat is de ene groep.
Maar lezen we verer in vers 34: Doch enige mannen sloten zich bij hen aan en kwamen tot geloof ... en een vrouw .. en anderen met hen.
En zo zal het hier ook gaan. Op deze site. In dit forum.
Zo zal men op deze mail van mij reageren.
Kies dan heden wie gij dienen zult.