ik denk niet dat je zomaar overal over moet gaan discussieren als iemand een andere mening heeft. Dit is echter moeilijk vol te houden op een discussieforum. Eigenlijk zouden de mods hier natuurlijk over moeten waken, maar ja, dit is geen 'vrijgemaakt' forum, dus ook algemeen christelijke discussies mogen hierop plaatsvinden. (ookal staat er in de Bijbel dat je het moet vermijden)
Het gaat er denk ik vooral om met welk doel je de discussies voert.
Dat kan je ook afleiden uit 2 timotheus 2:
23 Maar wees afkerig van de dwaze en onverstandige strijdvragen; gij weet immers, dat zij twisten teweegbrengen; 24 en een dienstknecht des Heren moet niet twisten, maar vriendelijk zijn jegens allen, bekwaam om te onderwijzen, geduldig, 25 met zachtmoedigheid de dwarsdrijvers bestraffende. Het kon zijn, dat God hun gaf zich tot erkentenis der waarheid te keren 26 en, ontnuchterd, zich te wenden tot de wil van Hem, (losgekomen) uit de strik des duivels, die hen gevangen hield.
Ik denk dat we op dit forum vaak een verkeerde insteek in discussies hebben, We willen het te vaak zelf doen, door zelf harde taal te uiten, vaak op een manier alsof wij aan de goede kant staan en 'hun' aan de verkeerde kant. Misschien moeten we meer rekening houden met het feit dat God het is, die hen tot erkentenis der waarheid kan leiden, en dat wij dat zelf niet kunnen.