Auteur Topic: Film met boodschap voor jonge tieners.  (gelezen 5540 keer)

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
Film met boodschap voor jonge tieners.
« Gepost op: oktober 13, 2003, 10:09:28 pm »
Weet iemand toevallig, vóór zaterdag een goede film met een boodschap, die geschikt is om aan christelijke tieners te laten zien?
Tieners zijn tussen de 13 en 17 jaar oud.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 13, 2003, 10:30:25 pm »
Wat is je bedoeling? Moet het een film zijn waar ze zonder begeleiding naar kunnen kijken of iets waarover je na afloop kunt discussiëren? Is het voor een feestje of iets van de kerk?

Zonder begeleiding: kijk eens op www.oneway.nl onder 'films'; dit zijn alleen  chr. films.
Met begeleiding: bijv. 'Stolen summer'.
« Laatst bewerkt op: oktober 13, 2003, 10:37:56 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

fruitbat

• Just say NO to religion!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 13, 2003, 10:38:41 pm »

quote:

op 13 Oct 2003 22:09:28 schreef Wilhelmina:
Weet iemand toevallig, vóór zaterdag een goede film met een boodschap, die geschikt is om aan christelijke tieners te laten zien?
Tieners zijn tussen de 13 en 17 jaar oud.
Waarom laat je ze niet gewoon de film Jezus zien? Als er 1 film indruk maakt, dan is het die wel! Of kennen ze die al... neem dan Left Behind!
No desire to the flesh-pots, they are less than nothing and I go forward to the mark!

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 13, 2003, 10:47:49 pm »
Ik weet wel een paar films, die ik zelf ook gezien heb en waar een duidelijke boodschap in zit. Ik weet alleen niet of ze makkelijk verkrijgbaar zijn. Ik denk wel bij de betere videotheek.. (het zijn trouwens volgens mij niet uitgesproken christelijke films, maar wel met een goede boodschap. Als je echt christelijke films wil dan zijn er natuurlijk de Jezus-verfilmingen, Exodus, Ben-Hur, Quo Vadis, Het kruis in de asfaltjungle)

DE SCHUILPLAATS: De beroemde verfilming van het gezinsleven van de familie Ten Boom. Vader, Corrie en Betsie. In 1942 meegenomen uit hun horlogewinkel, waar ze onderduikers hielpen. Weggevoerd naar Ravensbruck, waar Betsie sterft en Corrie door een wonder bevrijd wordt. Een film, waarin, ondanks de ondragelijke omstandigheden, steeds getuigd wordt van Gods liefde. (135 min.)
(dit is een goede verfilming van een stukje nederlandse geschiedenis)

JOAN OF ARC: (1999, met oa Leelee Sobieski) Een verfilming van het leven van Jean d'Arc. Frankrijk, 1429. Het Franse rijk verkeert in staat van oorlog met Engeland als een jong boerenmeisje, Jeanne D'Arc, ingegeven door een boodschap van God, zich meldt aan het Franse Hof. Gegrepen door haar verschijning geeft de Dauphin, Charles VII, haar toestemming om met het Franse Leger ten strijde te trekken tegen de Engelsen. Zij leidt het leger naar de overwinning in Orleans, waarna Charles VII zich tot koning van Frankrijk kan laten kronen. Hoewel ze in eerste instantie wordt geprezen om haar daden, raakt ze langzaam maar zeker verstrikt in een web van politieke intriges en verraad.
(is volgens mij wel wat gewelddadig, maar wel met een goede boodschap en heel meeslepend, zo eentje die nog dagen in je hoofd blijft tollen....)

LE HUITIEME JOUR / DE ACHTSTE DAG
Regisseur: Jaco van Dormael
Met o.a.: Daniel Auteuil, Miou-Miou en Pascal Duquenne
Release: 14 november 1996
De Belgische film "Le huitième jour" van regisseur Jaco Van Dormael werd geselecteerd voor het filmfestival te Cannes (editie 1996). Van Dormael won reeds in 1991 in Cannes de "Caméra d'Or" voor de beste debuutfilm met zijn prent "Toto le héros".
"Le huitième jour" handelt over een jongen, een mongool, die uit zijn tehuis ontsnapt en op zoek gaat naar zijn moeder. Hij wordt langs de weg opgepikt door een zakenman, die hem eerst kwijt wil, maar die dan ontdekt, dat hij veel van hem kan leren. De hoofdrollen in deze "roadmovie" worden vertolkt door Daniel Auteuil en Pascal Duquenne.
Jaco Van Dormael wilde in deze film het publiek confronteren met de parallelle wereld van de mentaal gehandicapten - de wereld van de engelen - die wordt gekenmerkt door een mengeling van waarheid en verbeelding.
(als je deze te pakken kunt krijgen raad ik het je echt aan.. Deze blijft gegarandeerd hangen!)

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 14, 2003, 08:39:35 am »

quote:

op 13 Oct 2003 22:38:41 schreef fruitbat:
[...]

Waarom laat je ze niet gewoon de film Jezus zien? Als er 1 film indruk maakt, dan is het die wel! Of kennen ze die al... neem dan Left Behind!

Allebei al verschillende keren gezien.
Weet je er nog een?

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 14, 2003, 08:41:08 am »

quote:

op 13 Oct 2003 22:47:49 schreef _Mart_:
 Deze blijft gegarandeerd hangen!)

Bedankt, ik ga op zoek.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 14, 2003, 08:42:24 am »

quote:

op 13 Oct 2003 22:30:25 schreef Marloes:
Wat is je bedoeling? Moet het een film zijn waar ze zonder begeleiding naar kunnen kijken of iets waarover je na afloop kunt discussiëren? Is het voor een feestje of iets van de kerk?

Zonder begeleiding: kijk eens op www.oneway.nl onder 'films'; dit zijn alleen  chr. films.
Met begeleiding: bijv. 'Stolen summer'.
Het is voor de invulling van een tieneravond van de gemeente. Zij wilden eens filmkijken, i.p.v. bijbelstudie. Ik ga kijken op one way, bedankt.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 14, 2003, 11:23:30 am »
Is het voor de ontspanning of moet de film echt zwaar Christelijk wezen?

Monster Inc. ;)
Live vanuit de luie stoel

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 14, 2003, 11:36:08 am »

quote:

op 14 Oct 2003 11:23:30 schreef Does:
Is het voor de ontspanning of moet de film echt zwaar Christelijk wezen?

Monster Inc. ;)
Wat is de boodschap van die film? ;)
Where is the wisdom we lost in knowledge?

fruitbat

• Just say NO to religion!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 14, 2003, 04:18:42 pm »

quote:

op 14 Oct 2003 08:39:35 schreef Wilhelmina:
[...]

Allebei al verschillende keren gezien.
Weet je er nog een?

In de meeste Bijbel-In's kun je ook video's huren... ga daar eens kijken!
Je hebt ook nog As a thief in the Night en de opvolger Distant Thunder... en dan alle films van diverse Bijbelboeken... keuze genoeg lijkt mij..

Je kunt ze ook wat geven om te beluisteren..
« Laatst bewerkt op: oktober 14, 2003, 04:27:10 pm door fruitbat »
No desire to the flesh-pots, they are less than nothing and I go forward to the mark!

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 14, 2003, 06:28:40 pm »

quote:

op 14 Oct 2003 11:36:08 schreef HaJee:
[...]

Wat is de boodschap van die film? ;)
Euhm dat monsters niet eng hoeven te zijn!  :P
Live vanuit de luie stoel