Auteur Topic: Hebberigheid: "Vrouw vertrapt tijdens DVD-uitverkoop"  (gelezen 1846 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Hebberigheid: "Vrouw vertrapt tijdens DVD-uitverkoop"
« Gepost op: november 30, 2003, 12:04:46 pm »

quote:

ORANGE CITY (ANP) - Een groep hebberige klanten heeft tijdens een uitverkoop van DVD-spelers in een Amerikaans warenhuis de vrouw die vooraan de rij stond, onder de voet gelopen. De vrouw heeft volgens artsen een lichte beroerte gekregen na haar val.

De 41-jarige Patricia VanLester wilde net als de mensen achter zich graag een DVD-speler bemachtigen voor het spotprijsje van nog geen 25 euro. Toen een sirene de start van de verkoop aankondigde, liep de rij echter over haar heen ,,als een kudde olifanten'', omschreef haar zus Linda Ellzey. Ambulancepersoneel dat naar de supermarkt Wal-Mart was geroepen, trof de vrouw bewusteloos aan op de begeerde DVD-speler, met om haar heen gretige klanten die haar kennelijk niet zagen liggen.

Wal-Mart heeft haar familie excuses aangeboden en heeft een DVD-speler voor VanLester gereserveerd.
copyright Planet Internet
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

priemjohannes

• Lectori Salutem
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: november 30, 2003, 12:42:24 pm »
Hoe zou het gaan als de Bijbel voor een "spotprijs" in je eigen taal zou worden aangeboden? Bah verschrikkelijk dat zulke dingen gebeuren. We lopen ons  het vuur uit de sloffen voor dingen die geen eeuwigheidswaarde kennen. Laten we van dit helaas gebeurde leren!

Verzamelt u geen schatten op aarde, waar mot en roest ze ontoonbaar maakt en waar dieven inbreken en stelen;  

49. Mat 6,20
  maar verzamelt u schatten in de hemel, waar noch mot noch roest ze ontoonbaar maakt en waar geen dieven inbreken of stelen.
de liefde kwetst niemands gevoel

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 30, 2003, 02:04:41 pm »

quote:

op 30 Nov 2003 12:42:24 schreef priemjohannes:
Hoe zou het gaan als de Bijbel voor een "spotprijs" in je eigen taal zou worden aangeboden?
Ik hoorde dat de Aldi in Duitsland de Groot Nieuws Bijbel in de aanbieding doet voor 11,99 euro. Als daar nou ook zo'n run op komt.. :)
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 30, 2003, 02:48:51 pm »

quote:

Wal-Mart heeft haar familie excuses aangeboden en heeft een DVD-speler voor VanLester gereserveerd.

Dit vind ik ook een heel vies iets hoor...

Je zorgt voor een onveilige situatie, en vervolgens "sorrie, maar als je hem nog wilt hebben kan je hem voor 25 dollar komen halen :? "
Pinkeltjefan

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 30, 2003, 04:25:41 pm »

quote:

op 30 Nov 2003 12:04:46 schreef Jan W:
[...]

copyright Planet Internet

je kunt je afvragen, wat er zou gebeuren als je in een overvolle bioscoop zit, er breekt brand uit en paniek, en als men gedisciplineerd naar buiten zou gaan, was er niets aan de hand, maar het wordt een chaos,

de praktijk is dan, dat heel nette mensen op eens in staat zijn om hun medemens te vertrappen om maar zo snel mogelijk buiten te komen (koste wat het koste),

deze vraag kun je je theoretisch stellen: wat zou jij (ik) dan doen?
maar de praktijk zou uitwijzen, wat er werkelijk zou gebeuren,
ik denk dat we in dat opzicht weinig zelfkennis hebben..

wat zou jij doen :?

(natuurlijk weet ik, dat dat wat anders is als een dvd kopen, maar toch...)
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 30, 2003, 04:44:06 pm »

quote:

op 30 Nov 2003 14:04:41 schreef Tave:
[...]

Ik hoorde dat de Aldi in Duitsland de Groot Nieuws Bijbel in de aanbieding doet voor 11,99 euro. Als daar nou ook zo'n run op komt.. :)

Koptekst voor in de krant:

Mensen vertrapt bij uitverkoop van de Bijbel.  :+
Live vanuit de luie stoel

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 30, 2003, 04:59:49 pm »

quote:

op 30 Nov 2003 16:25:41 schreef cheese:
[...]

je kunt je afvragen, wat er zou gebeuren als je in een overvolle bioscoop zit, er breekt brand uit en paniek, en als men gedisciplineerd naar buiten zou gaan, was er niets aan de hand, maar het wordt een chaos,

de praktijk is dan, dat heel nette mensen op eens in staat zijn om hun medemens te vertrappen om maar zo snel mogelijk buiten te komen (koste wat het koste),

deze vraag kun je je theoretisch stellen: wat zou jij (ik) dan doen?
maar de praktijk zou uitwijzen, wat er werkelijk zou gebeuren,
ik denk dat we in dat opzicht weinig zelfkennis hebben..

wat zou jij doen :?

(natuurlijk weet ik, dat dat wat anders is als een dvd kopen, maar toch...)

Valt op zich wel mee. Als je kijkt hoe het toeging bij de vuurwerkramp bijvoorbeeld zag je dat er juist heel veel geholpen werd, hoewel het een doodenge situatie was en de stukken steen naar beneden vielen....

Er zijn altijd mensen die op zo'n moment alleen voor zich zelf gaan, maar ik geloof dat het een redelijke minderheid is en dat de meerderheid van de mensen wel redelijk rustig blijven.

Ook een keer bij een bommelding in een winkel ging alles heel erg rustig en gecoordineerd... dus ik heb wat dat betreft een iets positiever mensbeeld. :)
Pinkeltjefan

cheese

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 30, 2003, 05:04:31 pm »

quote:

op 30 Nov 2003 16:59:49 schreef Alfredt:
[...]

Valt op zich wel mee. Als je kijkt hoe het toeging bij de vuurwerkramp bijvoorbeeld zag je dat er juist heel veel geholpen werd, hoewel het een doodenge situatie was en de stukken steen naar beneden vielen....

Er zijn altijd mensen die op zo'n moment alleen voor zich zelf gaan, maar ik geloof dat het een redelijke minderheid is en dat de meerderheid van de mensen wel redelijk rustig blijven.

Ook een keer bij een bommelding in een winkel ging alles heel erg rustig en gecoordineerd... dus ik heb wat dat betreft een iets positiever mensbeeld. :)

ik had het niet over aantallen  en hoe vaak, maar het is gewoon gebeurd, dus feiten, dus ook niet een zondig mensbeeld :)

wist je trouwens, dat het bekend was van nazi-kampbeulen, dat ze met kerstmis samen met hun kindertjes heel ontroerd, stille nacht heilige nacht konden zingen :?
(niet alle, maar een aantal)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: november 30, 2003, 06:02:37 pm »

quote:

op 30 Nov 2003 17:04:31 schreef cheese:
[...]

ik had het niet over aantallen  en hoe vaak, maar het is gewoon gebeurd, dus feiten, dus ook niet een zondig mensbeeld :)

wist je trouwens, dat het bekend was van nazi-kampbeulen, dat ze met kerstmis samen met hun kindertjes heel ontroerd, stille nacht heilige nacht konden zingen :?
(niet alle, maar een aantal)

Tja ik noem gewoon een aantal praktijk gevallen. Als ik kijk naar de vuurwerkramp in enschede lijkt me dat toch een vrij goed voorbeeld dat het slechts een minderheid is die puur alleen voor eigen redding gaat....

Wat die nazivergelijking hier nou weer bij moet snap ik echt niet :?

en zondig mensbeeld? ik had het over positief, dat staat tegenover negatief. Ik beweer vanuit 2 concreet meegmaakte situaties dat het wel meevalt. jij noemt alleen maar algemeenheden zonder bronnen.
Pinkeltjefan

cheese

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 30, 2003, 06:20:31 pm »

quote:

op 30 Nov 2003 18:02:37 schreef Alfredt:
[...]

Tja ik noem gewoon een aantal praktijk gevallen. Als ik kijk naar de vuurwerkramp in enschede lijkt me dat toch een vrij goed voorbeeld dat het slechts een minderheid is die puur alleen voor eigen redding gaat....

Wat die nazivergelijking hier nou weer bij moet snap ik echt niet :?

en zondig mensbeeld? ik had het over positief, dat staat tegenover negatief. Ik beweer vanuit 2 concreet meegmaakte situaties dat het wel meevalt. jij noemt alleen maar algemeenheden zonder bronnen.

prima, het heeft meerdere kanten, maar waar het mij om ging is nu een beetje ondergesneeuwd, namelijk
wat zou je zelf doen in zo'n situatie?

waarbij ik gelijk ook al het antwoord gaf, dat zal zich pas in de praktijk tonen..
want wat we theoretisch denken op dat gebied hoeft niet altijd te gebeuren...

de nazivergelijing lijkt ver gezocht, maar toont aan dat ogenschijnlijk mensen waar niets aan mankeert, als er noodsituaties optreden, dat dan soms het slechte bovenkomt (gelukkig ook soms het goede) en in de tweede wereldoorlog was dat ook aan de orde van de dag, maar ook nu...

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: november 30, 2003, 06:46:42 pm »
Ik vind dat cheese best een goed punt heeft.
Twee jaar (of zoiets) geleden stond er een verhaal in de krant, over een gehandicapte man die uit zijn rolstoel in het water was gevallen en vedronk. Er stonden wel twintig mensen naar te kijken!
Ik kan gewoon niet geloven dat dat nou precies allemaal tuig was, ik denk dat er mensen zoals wij bij stonden. En die deden ook niets. En dan komt inderdaad bij mij ook de vraag op: wat zou ik doen?
Ik hoop het juiste...
Bombus terrestris Reginae