Dit is mijn eerste bericht op ckv.nl. Spannend allemaal, vooral dit soort topics!
In dit onderwerp wordt, geheel terecht, de site van dominee Erjan van der Linde (
www.dlinde.nl) genoemd. Ook de vorige quote (manneke pis e.d.) is afkomstig van die site. Een link ernaartoe:
http://www.dlinde.nl/seks/verschil.htm.
Dit document is vrij lang, maar vanwege de aard van het onderwerp loont het mijns inziens ruim de moeite om eens door te lezen.
Ik ben sowieso lovend over de site, het is één van de weinige plekken die ik ken op internet waar openlijk over seks wordt gesproken op die manier waarop het wèl goed is.
Nog even een feitje voor de mensen die vrij luchtig over dit onderwerp praten (en dan heb ik het meer tegen de mensen om mij heen die dit doen dan de menigen op het forum): meer dan 95% van AL het dataverkeer op internet heeft te maken met.... jawel.
Seks.
Je zou ervan kunnen uitgaan -als je het beschouwt als een epidemie- dat toch minstens 50% van de mensen om jou heen besmet zijn. In ieder geval de jongeren. En dan ben ik nog voorzichtig.
Zou het dan misschien verstandig zijn om er niet zò over te praten (en te denken)alsof het jou niks doet? Misschien doet het jou inderdaad niks, jij sterke man of vrouw. En als je het echt wilt weten: ik geloof je niet, want jij bent óók mens, met al je verlangens. En ik spreek JOU aan, JIJ, DEGENE DIE DIT LEEST.
Als al mijn vermoedens kloppen, hebben wij christenen hier te maken met de opkomst van een enorm machtig wapen van de duivel: seksualiteit. In die nèt verkeerde vorm.
En ik kan er over meepraten, verleiding en daaraan toegeven is voor mij persoonlijk niets vreemds.
Ik zie het aan mijn teevee, mijn Internet, mijn omgeving, aan mijn kennissen, aan de mensen die ik tegenkom, aan de abri's en de reclameposters: de macht van de (verkeerde) seksualiteit verslaat zijn duizenden, grijpt duizenden mensen aan en forceert ze vreemd te gaan.
Niet met een echte vrouw hoor, dat zou te ver gaan. Dat màg gewoon niet. Dat zou God ècht verkeerd vinden.
Nee, met een foto. Een plaatje. Een virtuele weergave van wat God verbiedt. Maar de behoefte van iemand die zich daaraan bevredigt is in de grond hetzelfde als van iemand die naar de hoeren gaat.
Toch?
Ik bid voor jullie, dat zijn degenen die dit lezen en die onder de macht van het monster te lijden hebben. Ook al is het er maar één die dit leest: ga bidden. Vraag God om een weg. Volg de link aan het begin van mijn mailtje, voor mij betekende dat ook een ommekeer!
En dit is de belangrijkste stap: VERTEL het aan iemand. Een vriend of vriendin. Een familielid. Of aan Erjan van der Linde, die vraagt om reacties op zijn site en om ervaringen van mensen over dit onderwerp. Of mail mij, het maakt me niet uit, ik zou het een eer vinden als je me dat zou durven vertellen.
Laat je genezen!
God gaat met je.