Auteur Topic: tv-serie: Smallville (zondagavond 21.30 V8)  (gelezen 1563 keer)

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
tv-serie: Smallville (zondagavond 21.30 V8)
« Gepost op: april 29, 2003, 08:26:27 pm »
Voor de legende... was er een tiener genaamd Clark Kent. Op een dag zal hij zijn krachten volledig beheersen en zal hij zijn roeping volledig begrijpen, maar voor nu moet hij eerst door de tiener jaren heen komen. Deze nieuwe Interpretatie van de Superman mythology en zijn klassieke characters mengen realiteit en adventuur in een spannende actie serie.

Clark draagt geen bril, hij draagt geen pak en hij kan niet vliegen. Nog niet tenminste. Tussen de jongen dat hij is en de man dat hij zal worden zijn de verhalen van Smallville. 12 jaar geleden gebeurde er een aantal metorite inslagen vanuit de hemel op de ongeverwachtte bewonders van Smallville in Kansas.

De ondertussen voorbijgaande jaren hebben littekens en geheimen achter gelaten bij de bewonders van smallville. Vanuit de ass van deze tragedie groeit Clark kent op tot een aparte tiener. Zijn overgang van tiener naar man is niet erg makkelijk. Hij heeft er veel moeite mee om een grip te krijgen op zijn steeds groeiende krachten en de effecten van kryptonite die rare gebeurtenissen met zich mee brengen vanaf de metorite storm.

De beschermers van zijn geheime identiteit zijn zijn adaoptie ouders. Jonathan (John Schneider) en Martha Kent (Annette O'Toole). In de navolg van het metorite storm, hebben zij zijn ruimteschip ontdekt in een maaisveld. Zij hebben de taak overgenomen als ouders. Hierdoor heeft Clark het gevoel dat ie soms alleen is op deze planeet. Zelfs zijn beste vrienden Pete Ross (Sam Jones III) en Chloe Sullivan (Allison Mack), tasten in het duister.

Lana Lang (Kristin Kreuk) is de onbereikbare buurmeisje. Clark is al lang verlieft geweest op lana. Ook al voelt zij een rare relatie met Clark, weet zij niet veel van hem, vooral het feit dat Clark zich schuldig voelt betreffend de dood van Lana's ouders die omkwamen in de metorite storm zo veel jaren geleden. Lana is een ware schoonmeid en een van de messt populaire meiden op school. Lana heeft verkering met de high-school quarterback en overal goed in Whitney Fordman (Eric Johnson). De drang dat Clark heeft om met Lana te praten wordt bemoeilijkt door het feit dat zij een stuk kryptonite om haar nek heeft hangen. Elke keer dat ie dichtbij komt wordt hij slap in de benen door de kryptonite.

Clark creert een nieuwe relatie met Lex Luthor (Michael Rosenbaum) maar geen van beide weet hoe hun relatie zal beeindigen. Lex is kaal geworden van de metorite storm toen hij een kind was. Lex keert terug naar Samllville om zijn familie te helpen met de noodlijdende bemestings fabriek. Nadat Clark Lex red in een gewaagd reddings operatie worden de 2 vrienden. Clark ziet Lex als de broer die hij nooit had. Lex is ondertussen verast dat dit klein-dorpig jongen iemand is die hij kan vertrouwen. Deze relatie veroorzaakt een wrijving tussen de gehechtte Kent familie omdat Jonathon bang is dat Lex zijn vader zal achtervolgen als meededogenloos vader.

Met een realisitsch portet en met de allernieuwste super deluxe special effects wordt het superman myte opgebouwd vanaf de wortellen. Smallville is geschreven en ontwikkeld door Alfred Gough & Miles Millar (Shanghai Noon), gebaseerd op de DC Comics karakters. Gough en Millar dienen als uitvoerend producer, samen met Mike Tollin, Brian Robbins en Joe Davola. David Nutter (The X-Files, Roswell) dirigeerde het eerste aflevering. De serie is geproduceerd door Warner Bros. Television en Tollin/Robbins Productions. superman was creert door Jerry Siegel en Joe Schuster.

Wie kijkt er nog meer naar deze serie? Ik vind het een coole serie. Elke aflevering heeft altijd een mysterieus onderwerp (vanwege meteor shower), tegelijk lopen er altijd verschillende verhalen door elkaar heen. En verder speelt Kristin Kreuk mee
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2003, 08:46:33 pm »
TV op zondag ?
Tave.. Laat de kerkeraad het niet horen..

Maar smallville is wel lachen..
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2003, 09:16:52 pm »
Leuk stuk Tave  

Ik kende de serie niet. Post eens een plaatje van die Kirsten, ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk  
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2003, 11:49:53 pm »
quote:
op 29 Apr 2003 21:16:52 schreef Pleun:
Leuk stuk Tave  

Ik kende de serie niet. Post eens een plaatje van die Kirsten, ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk  

Het is Kristin! Maar natuurlijk kijk bijvoorbeeld eens hier: http://www.superiorpics.com/kristin_kreuk/index.html

Over de serie: http://www.smallville.nl

Trouwens Kristin Kreuk is nog half Nederlands ook. Zou ik een kans maken ?
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 30, 2003, 01:33:17 pm »
quote:
op 29 Apr 2003 23:49:53 schreef Tave:
Trouwens Kristin Kreuk is nog half Nederlands ook. Zou ik een kans maken ?

Toffe serie dat is zeker maar heb eik altijd wel wat anders te doen en tapen doek al jaren niet meer aan

Maar die Kristin ken ik al wel een tijdje, je meot eens op fok! komen .. maar jij een kans? ja hoor
Live vanuit de luie stoel

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 01, 2003, 05:34:23 pm »
'Dichotic' - Zondag 27 april

Wonderstudent Ian blijkt een kloon te hebben. Zijn kloon blijkt een moordenaar te zijn. Daarnaast gaat hij uit met Chloe en Lana. Clark ontdekt dit en probeert de kloon van Ian tegen te houden. Iedereen denkt dat de kloon van Ian, Ian zelf is.

Amerikaanse tiener dramaserie met:
Tom Welling als Clark Kent
Kristin Kreuk als Lana Lang
Michael Rosenbaum als Alexander Luthor

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 02, 2003, 01:20:18 pm »
quote:
op 29 Apr 2003 23:49:53 schreef Tave:
Zou ik een kans maken ?

80% denk ik.... Misschien met je nieuwe LaZaRuS polo straks wel 83%

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 05, 2003, 11:35:52 am »
quote:
op 02 May 2003 13:20:18 schreef Joesoef:
[...]

80% denk ik.... Misschien met je nieuwe LaZaRuS polo straks wel 83%

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: september 27, 2003, 07:49:39 pm »
In de VS begint seizoen 3 op 1 oktober.

Hier kan een trailer bekeken worden.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: september 28, 2003, 05:08:00 pm »
Ik word niet echt heel veel wijzer uit die trailer, typisch amerikaanse rommeltrailer.  

Wanner komt seizoen 3 in NL op de buis ?

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: september 29, 2003, 11:00:49 pm »
quote:
op 28 Sep 2003 17:08:00 schreef Does:
Wanner komt seizoen 3 in NL op de buis ?

Waarschijnlijk rond mei 2004  
Soms is internet toch zo handig he  

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: september 29, 2003, 11:09:21 pm »
quote:
op 29 Sep 2003 23:00:49 schreef Tave:
[...]

Soms is internet toch zo handig he  

Gij zult niet stelen  
En ik vind het niet de moeite waard om mijn bandbreedte aan te verspillen.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: september 30, 2003, 11:32:44 am »
Ik dl eerlijk gezegt ook geen films en series...
Niet dat de bandbreedte me iets kan schelen, want datalimiet is er gelukkig niet..
Maar kijk liever op tv..

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: september 30, 2003, 02:14:15 pm »
quote:
op 30 Sep 2003 11:32:44 schreef Joesoef:
Maar kijk liever op tv..

als je MPEG-formaat binnen krijgt en je brandt ze op VCD kan je ze met een dvd-speler prima op tv kijken

Does, over 'stelen' gesproken, ik vind dat hier niet aan de orde: dit zijn gewoon tv-rips, is hetzelfde als iemand in de VS ze voor op op video op zou nemen en op zou sturen. Ik heb gewoon geen zin om een jaar te wachten..

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: september 30, 2003, 02:52:01 pm »
quote:
op 30 Sep 2003 11:32:44 schreef Joesoef:
Ik dl eerlijk gezegt ook geen films en series...
Niet dat de bandbreedte me iets kan schelen, want datalimiet is er gelukkig niet..
Maar kijk liever op tv..

Tja, vcd van maken zoals Jaap ook al zei. moet je natuurlijk wel een dvd-speler hebben.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: september 30, 2003, 06:00:36 pm »
quote:
op 30 Sep 2003 14:14:15 schreef Tave:
[...]

als je MPEG-formaat binnen krijgt en je brandt ze op VCD kan je ze met een dvd-speler prima op tv kijken

Does, over 'stelen' gesproken, ik vind dat hier niet aan de orde: dit zijn gewoon tv-rips, is hetzelfde als iemand in de VS ze voor op op video op zou nemen en op zou sturen. Ik heb gewoon geen zin om een jaar te wachten..

Tja, dan moet je niet vooruit willen kijken, maar gewoon de serie die hier bezig is volgen...
Als je dan eenmaal er aan begint blijf je bezig...  

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: september 30, 2003, 06:13:55 pm »
Ik wacht wel tot je alles op cd heb Jaap..

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: oktober 01, 2003, 01:08:24 am »
quote:
op 30 Sep 2003 18:00:36 schreef Joesoef:
[...]

Tja, dan moet je niet vooruit willen kijken, maar gewoon de serie die hier bezig is volgen...
Als je dan eenmaal er aan begint blijf je bezig...  

Dat is het punt ik ga zo de eerste aflevering van het laatste seizoen friends kijken.

Maar goed, back on-topic, meer smallville fans hier?

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: oktober 21, 2003, 04:39:11 pm »
HISTORIC TELEVISION FIRST FOR THE WB'S SUPER HIT SMALLVILLE AND INTERNATIONAL MUSIC SUPERSTARS R.E.M.
SMALLVILLE Episode Airing On October 22 To Feature Songs Exclusively From R.E.M.

In an unprecedented partnership between Warner Bros. Television, Warner Bros. Records and The WB, the “Slumber” episode of SMALLVILLE, airing on The WB on Wednesday, October 22 (8:00 - 9:00 p.m. ET/PT), will feature the music of only one band - the international rock sensation R.E.M. - throughout the episode. In “Slumber,” Clark Kent (Tom Welling) dreams he is being pursued by a frightened young girl who needs his help. After Clark discovers the apparition is actually that of a comatose neighbor who should have awoken years ago, he enlists Lana Lang's (Kristin Kreuk) help to uncover the truth - which puts Lana in grave danger.

Already renowned for integrating top musical artists with the dramatic action of the show, SMALLVILLE will break new ground by featuring five hit songs by R.E.M. - “Imitation of Life,” “Everybody Hurts,” “Losing My Religion,” “Bad Day” and “At My Most Beautiful.” All R.E.M. songs to be featured in the episode are from the band's new album, In Time: The Best of R.E.M. 1988 - 2003, scheduled for release on October 28 from Warner Bros. Records.

With realistic portrayals and award-winning state-of-the-art special effects, SMALLVILLE reinterprets the Superman mythology from its roots. SMALLVILLE stars Tom Welling, Kristin Kreuk, Michael Rosenbaum, Sam Jones III, Allison Mack, John Glover with Annette O'Toole and John Schneider. SMALLVILLE was developed for television by Alfred Gough & Miles Millar (“Shanghai Noon”), based on DC Comics characters. The executive producers are Gough & Millar, Greg Beeman (“Nash Bridges“), Mike Tollin, Brian Robbins, Joe Davola (all three from “I'm with Her,” “One Tree Hill,” “What I Like About You”) and Ken Horton (“The X-Files,” “Millennium”). SMALLVILLE is produced by Tollin/Robbins Productions and Warner Bros. Television Production Inc.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: oktober 24, 2003, 05:55:45 pm »
Leuke trailer kreeg ik van je tave. En die Kristin Kreuk.. Woaaw!