Allereerst mijn complimenten voor de ideeën , je wilt tenminste niet botweg één dienst afschaffen
quote:
op 25 Oct 2003 00:28:45 schreef Brug:
Wederom hallo allemaal,
Ik ben van mening dat twee dienten op zondag niet echt handig is. Ik wil hierbij pleiten voor 1 dienst. de tweede dienst geeft vaak veel belemmeringen;
- het tijdstip is zo dat als je bij familie op bezoek gaat je niet kunt gaan
Waarom kan je alleen op zondag bij familie op bezoek? Jekan ook met je familie mee naar hun kerk.
quote:
- in sommige kerken is de middagdienst al om 3 uur, wat belachelijk is omdat je dan niet eens relaxd kunt eten.
Wij hebben inderdaad om 1500 uur kerk, daar is niets belahelijks aan, het is maar waar je je prioriteiten legt, aan een uitgebreide maaltijd op zondagmiddag of aan een ontmoeting met God.
quote:
Als voorstander van 1 dienst heb ik uiteraard ook wat uit te leggen.
Je kunt de enige dienst die je dan hebt uitbreiden met koffie drinken, discussie, bijbelstudie of , wat mij helemaal mooi lijkt, elke zondag avondmaal.
Op zich ben ik het hier wel mee eens, maar er zijn gemeenten met meer dan 1000 leden, dat word of een heel levendige discussie, of helemaal niets. Ik ben wel voor vaker avondmaal, elke week lijkt me een beetje sleur-bevorderend, maar dat kan misschien in een ander jasje gestoken worden.
quote:
De dienst zal dan geen uur meer duren maar 3 uur ofzo, van 10 tot 13 uur. En alles wat je als kerklid nodig hebt zit in deze drie uur verpakt.
Op zich natuurlijk niets mis mee, maar je spreekt jezelf een heel klein beetje tegen, want op deze manier kan je ook niet relaxed eten...

quote:
In plaats van de tweede dienst kun je dan op woensdag een speciale dienst organiseren, zoals lofprijzing, gebed, of leer.
Ik werk in ploegen dus moet in ieder geval al de helft van deze diensten verstek laten gaan, er is niets mis met een doordeweekse dienst, maar niet in plaats van....
quote:
Mee eens???
Mvg Brug
ja en nee dus..... Ik zou er eerder voor kiezen de middagdienst anders in te delen...Maar hoe?