Auteur Topic: Piercings en tatoo's  (gelezen 1244 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Piercings en tatoo's
« Gepost op: december 29, 2002, 11:39:43 pm »
Ik zal eerlijk zijn het onderwerp is geleend van een ander forum http://www.nps.nl/isablle maar ik vroeg me eigenlijk af, hoe denken de mensen van dit forum over piercings en tatoo's? Mag het wel? Kan het wel? Persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee. En als mijn kinderen zouden vragen of ze het mochten, dan zou ik dit wel met ze bespreken maar de keuze uiteindelijk bij hen laten. Maar ja wat vindt jij?
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Marnix

• Bekijk profiel
Piercings en tatoo's
« Reactie #1 Gepost op: januari 04, 2003, 08:01:46 pm »
Ik vind het ook wel kunnen. Je hebt zelf de verantwoordelijkheid gekregen om voor je lichaam te zorgen... je mag kiezen wat voor kapsel je wil, of je make-up gebruikt en hoeveel, of je een baard/snor neemt of niet, of je oorbellen draagt of niet..... ik zie een piercing niet als iets heel anders.... met piercings heb ik geen probleem. Tattoos hebben als nadeel dat je ze er niet meer af kunt krijgen.... wees daar dus voorzichtig mee met wat je laat tatooeren
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

David

• 20 jr & vrijgem.
    • Bekijk profiel
Piercings en tatoo's
« Reactie #2 Gepost op: januari 12, 2003, 09:15:21 pm »
Het is jouw lichaam dat je rein moet bewaren, als je je lichaam helemaal onder tatooeert dan zie ik daar geen reinheid in, een kleine tatoo of een piercing zie ik geen verkeerds in, dit kan zelfs mooi zijn, maar het blijft je eigen keuze!
Leef hoe je wilt leven, maar vergeet niet dat je er ooit verantwoording van moet afleggen!

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
Piercings en tatoo's
« Reactie #3 Gepost op: januari 13, 2003, 12:28:02 am »
Een mooie tattoo en/of piercing vind ik schitterend. Ik denk dat het een sieraad is voor je lichaam. Maar net zoals voor veel dingen geldt hier: doe het met mate. Te veel is niet mooi, dan wordt het een zooitje.
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Piercings en tatoo's
« Reactie #4 Gepost op: januari 18, 2003, 04:32:30 pm »

quote:

op 13 Jan 2003 00:28:02 schreef Huk:
Een mooie tattoo en/of piercing vind ik schitterend. Ik denk dat het een sieraad is voor je lichaam. Maar net zoals voor veel dingen geldt hier: doe het met mate. Te veel is niet mooi, dan wordt het een zooitje.
Daar sluit ik mij bij aan...
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Miss_Kausalaya

• ***Punk WiLL NeVer Die***
    • Bekijk profiel
Piercings en tatoo's
« Reactie #5 Gepost op: augustus 30, 2003, 02:35:03 pm »
ik vind het ook wel wat hoor:)
***Punk WiLL NeVer Die***

Sarah

• Bekijk profiel
Piercings en tatoo's
« Reactie #6 Gepost op: augustus 30, 2003, 05:20:33 pm »
Hád zelf ook piercings. (brug, neus en tong)

Tsjah.. De maatschappij waarin wij leven vindt het in ieder geval heel erg normaal.
Denk dat als je naar een traditionele kerk gaat waarin veel ouderen zitten je misschien moet oppassen om ze niet voor het hoofd te stoten met een staaf door je tong of iets dergelijks.. ook doorboor je je lichaam bewust om er 'mooier' uit te zien. Dan vraag ik mij af of je niet vindt dat God je mooi genoeg geschapen heeft..  Maarja who am I :D
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2003, 05:25:10 pm door Sarah »
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Macguinness

• Bekijk profiel
Piercings en tatoo's
« Reactie #7 Gepost op: augustus 31, 2003, 01:25:08 am »
Ha,ha, ha !  Ja, een tatoe is mooi als ie net gezet is bij jonge mensen, maar zometeen in het bejaardenhuis zien ze er toch wel wat anders uit.
Ik zie er nu al bijna naar uit om al die verschrompelde tatoes te bewonderen. :+

Ha,ha,ha ! Een sieraad voor je lichaam.  :) Geweldig !

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Piercings en tatoo's
« Reactie #8 Gepost op: september 01, 2003, 09:37:30 am »
hahahaha
je mag over 40 jaar wel naar mjin verschrompelde tattoo komen kijken
ik heb rekening gehouden met de plaats waar ik hem laten zetten dus zullen er weinig mensen zijn die hem ooit zullen zien

lonneke

• Bekijk profiel
Piercings en tatoo's
« Reactie #9 Gepost op: september 24, 2003, 08:47:44 pm »
ik kan niet anders zeggen dat ik piercings, tattoo's, oorbellen (bij mannen), asocieer met een laag niveau. Mijn persoonlijke mening. Oerlelijk.

Zijnkind

• Bekijk profiel
Piercings en tatoo's
« Reactie #10 Gepost op: september 24, 2003, 11:47:46 pm »

quote:

op 24 Sep 2003 20:47:44 schreef lonneke:
ik kan niet anders zeggen dat ik piercings, tattoo's, oorbellen (bij mannen), asocieer met een laag niveau. Mijn persoonlijke mening. Oerlelijk.
Lonneke, een oorbel is hetzelfde als een oorpiercing. We noemen het wel niet zo maar het principe is precies hetzelfde. Een opening in de huid waar een sieraad doorgaat. Trouwens, in bijbelse tijden waren "neusbellen" net zo in als oorbellen. Heeft niets met nivo te maken lijkt me. Meer verschil van smaak.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

lonneke

• Bekijk profiel
Piercings en tatoo's
« Reactie #11 Gepost op: september 25, 2003, 10:35:09 am »
Het zal wel met smaak te maken hebben en misschien is het zo dat deze verschijnselen cultuurgebonden zijn. Maar ik vind het lelijk vooral een oorbel die een man draagt, bah!!!! En een vrouw met een tattoo vind ik ook lelijk.

meisje2

• Het leven zit vol verrassingen
    • Bekijk profiel
Piercings en tatoo's
« Reactie #12 Gepost op: oktober 29, 2003, 07:38:11 pm »
Ik heb zelf een piercing gehad. (2) Toch heb ik het voor de gereformeerde wereld heel erg verborgen gehouden. Het wordt als aso gezien en hoerig. Terwijl het voor mij toen een versiering was en ik er heel trots op was. Nu heb ik ze niet meer. 1 bleef ontsteken en bij de ander had ik zo iets van nu ben ik volwassen en heb ik verantwoordelijke baan en dan past het niet meer. Maar goed. Mijn oorbellen heb ik ook nog, deze zijn algemeen geaccepteerd (maar dit zijn toch ook piercings?!)
Hoe hoog de berg, hoe diep het dal.... Laat God mijn metgezel zijn.