quote:
op 03 Mar 2004 22:38:16 schreef Heidi:
[...]
Waarom denk je dat?
dat staat er, er staat dat god iedereen die het boek verandert zal ontnemen van de boom des levens, dus het kan. en bovendien heeft onderzoek naar de bijbel dat allang duidelijk gemaakt, helaas willen de meeste christenen niet horen dat zeker in de begintijd toen de bijbel nog niet bestond hij vele malen veranderd was, dat er door een groep kerklieden besloten is wat er in kwam te staan.
quote:
Paulus was een wedergeboren Christen en had een zeer nauw contact met God.
nonsens. Hij was duister genoeg om christus niet te kunnen herkennen en had flink wat bewijs nodig kan je wel zeggen. lijkt me erg stug dat hij daarna 'floep' ineens een wezen was vol van licht close to God... dat word je niet binnen 1 seconde.
quote:
Wanneer iedereen zou luisteren naar wat God tot hem te zeggen had zou er inderdaad maar één kerk zijn: de Gemeente van Christus!
Dat heb je goed. en TOCH noemen al die mensen zich christenen. net zoals paulus. hoe komt het dan dat er zoveel kerken zijn? waarom zouden die mensen niet luisteren en paulus wel? ze zijn allemaal wedergeboren hoor!
quote:
Paulus was een mens net als wij. Hij was er zich zeer wel van bewust dat hij een zondaar was. Hij leefde heel dicht bij God, hetgeen je uit zijn brieven kunt opmaken.
natuurlijk was hij bewust dat hij zondaar was dat zeg ik ook niet. en dat kan ik moeilijk uit zijn brieven opmaken, je zegt in feite dat de bijbel gods woord is en alles wat erin staat dus ook paulus brieven en vervolgens zeg je dat je daarom uit paulus brieven kan opmaken dat hij dicht bij god stond. leuke cirkelredenering. want het lijkt me nogal wides dat paulus brieven lijken op gods woord als je gelooft dat de bijbel gods woord is...
quote:
precies dat zeg ik de evangelieen zijn getuigenissen van jezus feitelijke woorden, heeft weinig met inspiratie van doen ofschoon de mensen die het schreven ongetwijfeld dicht bij god en inspiratie stonden.
quote:
2 Timothéüs 3:16
Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid,
weer een cirkelredenering.
want dan moet je nml weer de eerste 3 woorden bewijzen:dat de bijbel hier bedoeld word, dat de complete bijbel het van god ingegeven schriftwoord is.
quote:
De evangelieën zijn ooggetuigeverslagen van tijdgenoten van Jezus. Betrouwbaarder kun je het niet hebben. Ze vertellen allevier - onafhankelijk van elkaar - min of meer hetzelfde. Dan moet het wel kloppen, toch?!!
min of meer hetzelfde maar niet precies. en 1 fout is al genoeg voor mij om te kunnen zeggen:dit komt niet van god. want god maakt erin geen fouten. en ja ik vertrouw het verder ook wel het gaat mij er slechts om dat de bijbel niet gods woord is, maar slechts ten dele. ofschoon de bijbel idd niet zoals andere boeken is
quote:
Hoezo heb je weinig keus? Je kunt hier en nu volledige duidelijkheid krijgen. Je kunt nu al weten of je het eeuwige leven hebt!
ik weet al of ik het eeuwige leven heb, het antwoord daarop is bevestigend.
en die volledige duidelijkheid kan ik blijkbaar niet krijgen, want ik vraag er vele malen om en twijfel nog steeds wegens gebrek aan tekens, ofwel gebrek aan mijn vermogen tot interpretatie van tekens.
quote:
Mooi! Je weet toch dat Jezus leeft en dat mohammed morsdood is hè?!
jezus is op een bepaalde manier meer dood dan vele andere mensen, maar ik geloof dat ze allebei leven.
quote:
Dat je niet je eigen wil doet, maar God in jou laat werken, zodat Hij van jou de mens kan maken die Hij bedoeld had dat je zou zijn.
een waar christen omschrijft dat niet zo, een waar christen maakt namelijk zijn eigen wil gelijk aan godswil. niet alsof je jezelf moet verzaken om god te dienen.
een waarc christen geeft om een voorbeeld te noemen geen geld aan de arme zwerver die de prullebakken afzoekt omdat dat 'moet' want het staat inn de bijbel, maar doet dat met volle liefde en erbarmen! goddelijke kwaliteiten!
ik wil zeker alles doen om god in mij te laten werken, bid maar tot hem dat dat gebeurt als je tijd over hebt...

quote:
Jezus is voor ALLE mensen gestorven, en wie in Hem gelooft heeft eeuwig leven. Wanneer je wedergeboren bent kunnen de vruchten natuurlijk niet uitblijven, maar "goede werken" zonder geloof kunnen je niet redden.
kunnen ze dat niet? er zijn zat asociale veroordelende onbarmhartige egoistische mensen die zichzelf wel degelijk christen noemen anders. mensen die hem niet zouden herkennen als ze in het jaar 0 leefden.
precies dat soort mensen waar die quote die ik gaf over ging, ze noemen jezus here here, maar hij zal tegen hen zeggen:ga weg, ik ken jullie niet, werkers van ongerechtigheid.
quote:
Maar eerst: GELOOF, anders baten al deze dingen je niets.
lees 1korinhiers 13 nog maar eens helemaal door . vooral vers 13.
en lees verder nog eens heel jezus leer. alle preken, alle gelijkenissen over goede vruchten, over berouw over alles. gaat allemaal over liefdevol zijn.
Groetjes J.