Auteur Topic: overstap naar GKV  (gelezen 4802 keer)

Cipisek

• Bekijk profiel
overstap naar GKV
« Reactie #50 Gepost op: november 11, 2003, 02:02:38 pm »

quote:

op 11 Nov 2003 13:45:40 schreef Pulpeet:
[...]

Dat is nog steeds jouw interpretatie.
Inderdaad: MIJN interpretatie over hoe JIJ je laat manipuleren. Succes.

Pulpeet

• Bekijk profiel
overstap naar GKV
« Reactie #51 Gepost op: november 11, 2003, 02:10:59 pm »

quote:

op 11 Nov 2003 14:02:38 schreef Cipisek:
[...]

Succes.
Dank je. Zal wel lukken.

dingo

• Bekijk profiel
overstap naar GKV
« Reactie #52 Gepost op: november 11, 2003, 03:25:40 pm »

quote:

op 11 Nov 2003 14:02:38 schreef Cipisek:
[...]

Inderdaad: MIJN interpretatie over hoe JIJ je laat manipuleren. Succes.
Tjonge, en ik dacht dat ik paranoïde was, maar als ik naar jou kijk valt het met mij wel nog mee. Maar als je toch zo overtuigd ben, welk belang heeft wie om de avondmaalsgangers te manipuleren? Wat valt er te verdienen in de zin van geld of macht? Dat zijn namelijk de redenen voor manipulatie, die ik dus niet zie in de gkv maar jij kennelijk wel.

Cipisek

• Bekijk profiel
overstap naar GKV
« Reactie #53 Gepost op: november 11, 2003, 03:57:58 pm »

quote:

op 11 Nov 2003 15:25:40 schreef dingo:
[...]
Tjonge, en ik dacht dat ik paranoïde was, maar als ik naar jou kijk valt het met mij wel nog mee. Maar als je toch zo overtuigd ben, welk belang heeft wie om de avondmaalsgangers te manipuleren? Wat valt er te verdienen in de zin van geld of macht? Dat zijn namelijk de redenen voor manipulatie, die ik dus niet zie in de gkv maar jij kennelijk wel.
Ik ben zeker niet paranoide als ik denk dat de kerk wat extra regeltjes heeft toegevoegd om het bestuurlijk wat makkelijker te maken. Overigens, (hoewel we langzamerhand een beetje "off-topic" gaan), ja, ik denk wel dat de meeste kerkgangers makelijk door de leiding te manipuleren te zijn. Hoe anders kun je verklaren dat binnen de laatste pak-em-beet 5-10 jaar de GKV collectief zowel qua dogma's (Synode van Zuidhorn) als politiek (tegenwoordig bijna ultra links) helemaal van richting kan veranderen. Mag ik dan denken dat de GKV een kerk is van makkelijk beinvloedbare windhaantjes? Als de wind uit Kampen in de andere richting waait dan draai iedereen gezellig mee op een paar uitzonderingen uitgesloten.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
overstap naar GKV
« Reactie #54 Gepost op: november 11, 2003, 04:22:37 pm »

quote:

op 11 Nov 2003 15:57:58 schreef Cipisek:
[...]
Ik ben zeker niet paranoide als ik denk dat de kerk wat extra regeltjes heeft toegevoegd om het bestuurlijk wat makkelijker te maken. Overigens, (hoewel we langzamerhand een beetje "off-topic" gaan), ja, ik denk wel dat de meeste kerkgangers makelijk door de leiding te manipuleren te zijn. Hoe anders kun je verklaren dat binnen de laatste pak-em-beet 5-10 jaar de GKV collectief zowel qua dogma's (Synode van Zuidhorn) als politiek (tegenwoordig bijna ultra links) helemaal van richting kan veranderen. Mag ik dan denken dat de GKV een kerk is van makkelijk beinvloedbare windhaantjes? Als de wind uit Kampen in de andere richting waait dan draai iedereen gezellig mee op een paar uitzonderingen uitgesloten.
Ondertussen heb je nog geen antwoord gegeven op Dingo's vraag wat het belang voor de 'kerkleiding' van het manipuleren van kerkmensen zou zijn. Het blijven allemaal maar interpretaties.

Cipisek

• Bekijk profiel
overstap naar GKV
« Reactie #55 Gepost op: november 11, 2003, 04:34:28 pm »

quote:

op 11 Nov 2003 16:22:37 schreef Mezzamorpheus:
[...]

Ondertussen heb je nog geen antwoord gegeven op Dingo's vraag wat het belang voor de 'kerkleiding' van het manipuleren van kerkmensen zou zijn. Het blijven allemaal maar interpretaties.

Dan moet iets beter lezen, Mezzamorpheus.  
Het is toch evident dat het met die extra regeltjes de kerkeraad een stukje makkelijker afgaat om alles bestuurlijk op rail te houden?

Rene

• Bekijk profiel
overstap naar GKV
« Reactie #56 Gepost op: november 12, 2003, 12:26:31 am »
Citaat
op 07 Jul 2003 23:33:35 schreef Johan V.:
[...]

De grote vraag is dan natuurlijk: Waarom die papierwinkel?

Volgens mij komt dit doordat in de GKV nog de tucht in ere wordt gehouden. M.a.w. er wordt bekeken of iemand in leer en leven in overeenstemming leeft met de Bijbel en daarmee ook toegang krijgt tot het avondmaal.
Het gesprek en de papierwinkel is dan nodig omdat niet in alle andere kerken de tucht wordt gehanteerd.

Er wordt bekeken?  niet dus.
Was dat maar zo dan gingen er veel minder aan het avondmaal!
RR

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
overstap naar GKV
« Reactie #57 Gepost op: november 12, 2003, 09:29:03 am »

quote:

op 12 Nov 2003 00:26:31 schreef Rene:
De grote vraag is dan natuurlijk: Waarom die papierwinkel?
Volgens mij komt dit doordat in de GKV nog de tucht in ere wordt gehouden. M.a.w. er wordt bekeken of iemand in leer en leven in overeenstemming leeft met de Bijbel en daarmee ook toegang krijgt tot het avondmaal.
Het gesprek en de papierwinkel is dan nodig omdat niet in alle andere kerken de tucht wordt gehanteerd.

Er wordt bekeken?  niet dus.
Was dat maar zo, dan gingen er veel minder aan het avondmaal!

:?  Zou dat iets goeds zijn dan?
Je wilt toch juist bereiken dat veel mensen hun zonden belijden en naar God gaan om Zijn offer te gedenken?
Als alleen mensen zonder enige zonde aan het avondmaal mochten was het daar knap leeg, daar heb je gelijk in. Maar dat is vast niet wat je wil, en ook niet wat Jezus wilde toen Hij de opdracht gaf "doe dit tot mijn gedachtenis".
Bombus terrestris Reginae

Rene

• Bekijk profiel
overstap naar GKV
« Reactie #58 Gepost op: november 12, 2003, 05:27:52 pm »

quote:

op 12 Nov 2003 09:29:03 schreef Bumblebee:
[...]

:?  Zou dat iets goeds zijn dan?
Je wilt toch juist bereiken dat veel mensen hun zonden belijden en naar God gaan om Zijn offer te gedenken?
Als alleen mensen zonder enige zonde aan het avondmaal mochten was het daar knap leeg, daar heb je gelijk in. Maar dat is vast niet wat je wil, en ook niet wat Jezus wilde toen Hij de opdracht gaf "doe dit tot mijn gedachtenis".

Wat ik bedoelde is dat er - mijn ervaring- in de gkv veel ergenis onderling is en men ondanks dat men met zijn broeder of zuster in onmin leeft toch aangaat.
Sorry dat ik wat onduidelijk was- t was al laat...-
RR