Auteur Topic: Avatar  (gelezen 1592 keer)

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Gepost op: november 01, 2003, 07:35:23 pm »
Is het hier geoorloofd dat iemand een avatar gebruikt waar een omgekeerd kruis op staat ? ( Genesis) En over het topic maar niet te spreken.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: november 01, 2003, 07:49:54 pm »

quote:

op 01 Nov 2003 19:35:23 schreef Mientje:
Is het hier geoorloofd dat iemand een avatar gebruikt waar een omgekeerd kruis op staat ? ( Genesis) En over het topic maar niet te spreken.

Er zijn toch ook evangelisten op een omgekeerd kruis gekruisigd? Maar kun je anders misschien vertellen wara het voor staat.... want ik ken het dus alleen vanuit dat verband en niet dat het iets slechts zou betekenen....
het gaat om genesis

(Ja dat topic is vaag.... vraag me ook af wat we daar mee moeten :X )
Pinkeltjefan

genesis

• want wij zullen waarheid vinde
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 01, 2003, 07:57:41 pm »
ik zou graag op willen merken dat dit omgekeerde kruis op mijn avater staat naast het 'gewone' rechtopstaande kruis.
dit plaatje waar jullie blijkbaar enige moeite mee hebben symboliseert de verdeeldheid van de mens. het is het menselijke symbool van onvolmaaktheid. wij zijn immers mensen, zonder uitzondering. vraag je mij soms mijn menszijn te ontkennen?

en wat betreft mijn post. deze verkondigt slechts mijn waarheid. zoals ik in de algeneme voorwaarde heb gelezen zijn zowel christenen als niet christenen, dus ook mensen met afwijkende visies zoals ik, geaccepteerd op dit forum. ik sta hiermee in mijn recht mijn waarheid, de waarheid te verkondigen.
en zeg nou eens eerlijk. is het soms slecht voor een mens zijn levensbeschouwing (na lang gezocht te hebben) met een gezonde kritische blik te bekijken?
er is waarheid en er is waarheid. en waarheid kan per persoon verschillen. doch er is slechts een werkelijke waarheid... en voor niemand is het moeilijk deze werkelijke waarheid aan te wijzen. het is immers zijn eigen waarheid.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 01, 2003, 08:27:42 pm »
het probleem met je topic is voor mij meer dat ik geen flauw idee heb wat je met je verhaal wil. Dit is een discussieplatvorm. En in jouw verhaal zie ik weinig discussie. Ik zie een verhaal wat ik bestempel als kolder en onzin, maar om dat nou als reactie te geven is ook weer zo zinloos....
Pinkeltjefan

genesis

• want wij zullen waarheid vinde
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 01, 2003, 08:46:37 pm »
wat ik probeer is een discussie uit te lokken over het hebben van (geaccepteerde) waarheden, de totstandkoming van deze (dogmatische en onbewijsbare) waarheid en de manier waarop jij als waarheid in pacht hebbende creatuur tegen de absolute waarheden van iemand anders aan kijkt. ik doe dit door de mijn scheppingsverhaal dat mij gegeven is hier neer te zetten. ik weet dat ik op veel kritiek vanuit de conservatieve oudchristelijke kerk kan rekenen. op deze manier versprijd ik de waarheid en probeer mensen met verkeerde visies ten opzichte van de waarheid tot inzicht te brengen.
er is waarheid en er is waarheid. en waarheid kan per persoon verschillen. doch er is slechts een werkelijke waarheid... en voor niemand is het moeilijk deze werkelijke waarheid aan te wijzen. het is immers zijn eigen waarheid.

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 02, 2003, 12:34:29 am »

quote:

op 01 Nov 2003 19:35:23 schreef Mientje:
http://www.google.nl/sear...&q=avatar+incarnation

Avatar betekend eigenlijk goddelijke inkarnatie (binnen het hindoeisme), men zou voorzichtig moeten zijn om zo'n woord voor iets anders te gebruiken.

http://members.lycos.nl/ingesaraswati/avatar.html
http://www.avatarmeherbaba.org/
« Laatst bewerkt op: november 02, 2003, 01:02:05 am door cheese »
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 02, 2003, 09:05:37 am »

quote:

op 02 Nov 2003 00:34:29 schreef cheese:
Avatar betekend eigenlijk goddelijke inkarnatie (binnen het hindoeisme), men zou voorzichtig moeten zijn om zo'n woord voor iets anders te gebruiken.
Inderdaad :). Noem het maar een gebruikersicoon (in de zin van: 'plaatje waar je iemand aan herkent').
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 02, 2003, 11:41:11 am »
Ja ik schrok ook omdat ik het zo zag, omdat ik omgekeerde kruisen altijd gelijk doorverwijs naar satanistische kruizen want die dragen ze ook omgekeerd. Ik zie ook daarom liever niet zulke avanters maar ja wat ben ik om dat te zeggen jij hebt de waarheid dus. :p ;)

Nee maar ff zonder gekheid ik ga niet in op je post omdat ik toch al weet dat het nergens op uitkomt omdat je alleen weet dat dat de waarheid is en dat je het door moet vertellen dat je het dus rechtstreeks van God hebt. Zelf geloof ik in het Woord van God ten eerste door de bijbel en ja dan houdt het al snel op denk ik.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: november 02, 2003, 01:56:11 pm »

quote:

op 01 Nov 2003 20:46:37 schreef genesis:
wat ik probeer is een discussie uit te lokken over het hebben van (geaccepteerde) waarheden, de totstandkoming van deze (dogmatische en onbewijsbare) waarheid en de manier waarop jij als waarheid in pacht hebbende creatuur tegen de absolute waarheden van iemand anders aan kijkt. ik doe dit door de mijn scheppingsverhaal dat mij gegeven is hier neer te zetten. ik weet dat ik op veel kritiek vanuit de conservatieve oudchristelijke kerk kan rekenen. op deze manier versprijd ik de waarheid en probeer mensen met verkeerde visies ten opzichte van de waarheid tot inzicht te brengen.

Als je het niet erg vindt hou ik het liever bij de oude Bijbelse waarheid:
Johannes 14:6  Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 02, 2003, 09:00:41 pm »
Omgekeerd kruis ofwel Petruskruis:

quote:

Het omgekeerde kruis heeft meerdere betekenissen. De bekendste ken je denk ik wel. Het wordt door satanisten gebruikt om hun afkeer van het christendom aan te geven, een vorm van heiligschennis. Zover ik weet is het echter ontstaan door de kruisiging van Petrus. Hij wilde aan een omgekeerd kruis gekruisigd worden omdat hij zich niet waardig vond om te sterven zoals Jezus en ook zodat hij op die manier de hemel kon zien. (Bron: heksenforum.nl)
Je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen dat de 1e betekenis voor christenen niet erg prettig is, Genesis. Ik zou het daarom erg op prijs stellen als je een andere avatar zou willen kiezen, die geen aanstoot kan geven.  Voor meer uitleg over het gebruik als symbool door satanisten zie satans symbolen.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2003, 09:07:28 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]