Auteur Topic: Dogville  (gelezen 672 keer)

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Dogville
« Gepost op: oktober 24, 2003, 07:29:04 pm »
Om nu eens een keer een film aan te halen die ik wél goed vind: Dogville! Sinds een paar weken in de bioscoop.

Een pure drama-film van 2,5 uur die zich afspeelt op één decor van +/- 40 bij 60 meter. En toch niet saai!

Als je 'm nog niet hebt gezien maar 'm misschien wel wilt gaan kijken, lees dan NIET VERDER, echt NIET, want als je het verhaal eenmaal weet lijkt het mij véél minder leuk om het zelf te beleven.

Ik was in ieder geval diep onder de indruk van de lessen die je kon leren uit een niet eens christelijke film. Dat er in deze postmoderne tijd nog een film gemaakt wordt die zo overduidelijk laat zien dat we allemaal zondaren zijn en ons zondige (honds) instinct navolgen vond ik echt heel heftig.

Hebben jullie dat ook zo ervaren?
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Dogville
« Reactie #1 Gepost op: oktober 24, 2003, 07:38:25 pm »
Ik zie net op de site een reactie van iemand:

"No!!! Yes...The best is the worst.  I am so human I hate the truth. I wish I could live without it. Lars shows me myself."

Diegene werd dus even flink geconfronteerd met zijn eigen zonde. Wow. En dat in deze tijd!!

Goede evangelisatie-aanknoop-film al zeg ik het zelf. Ik schaamde me gewoon voor mijn eigen zonden toen ik de bioscoop uit liep.

Does

• Bekijk profiel
Dogville
« Reactie #2 Gepost op: oktober 24, 2003, 07:57:23 pm »

quote:

Als je 'm nog niet hebt gezien maar 'm misschien wel wilt gaan kijken, lees dan NIET VERDER, echt NIET, want als je het verhaal eenmaal weet lijkt het mij véél minder leuk om het zelf te beleven.
Meer info misschien is niet weg over deze film. Nu lijkt het me eerlijk gezegd geen drol aan :P
Live vanuit de luie stoel

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Dogville
« Reactie #3 Gepost op: oktober 24, 2003, 10:34:41 pm »
Tja... het is een echt drama verhaal met best wel unieke wendingen, beetje jammer als je dan al weet hoe het gaat verlopen he? :)

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Dogville
« Reactie #4 Gepost op: oktober 25, 2003, 01:40:04 pm »
Ik heb niks gelezen aangezien ik er al enige tijd naar toe wil :), maar waarschijnlijk hier binnenkort ook mijn mening dus :)
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

OvermatigAkkoord

• Bekijk profiel
Dogville
« Reactie #5 Gepost op: november 02, 2003, 06:35:38 pm »
Alleen voor mensen met sterke magen. Ik dacht dat ik wel wat gewend was maar werd op een gegeven moment fysiek misselijk van de getoonde beestachtigheid.
:r
Je bent gewaarschuwd.

Dat betekent niet dat het een slechte film is, alleen een enorm overdonderende (maar laat dat maar aan meneer Von Trier over) die belangrijke ethische vragen stelt (over hoe mensen zich in groepsverband gedragen, of hoeveel wraak gerechtvaardigd is, of ...)

cochise

• Bekijk profiel
Dogville
« Reactie #6 Gepost op: november 02, 2003, 10:15:47 pm »
mooie film lars von trier maakt zowiezo wel mooie films dancer in the dark(met bjork) is ook een erg mooie film
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Dogville
« Reactie #7 Gepost op: november 03, 2003, 04:45:50 pm »
Ik kan ook wel ergens tegen, maar bij deze film ging er op een gegeven moment (kenners weten welk moment!) een schok door me heen van de schrik.

Maar was het herkenbaar??