quote:
op 20 Aug 2003 09:37:32 schreef gesp:Ad 1:
- de link klopt niet (Harm, heb je in MS.blast toevallig dezelfde fout gemaakt?). Verbeterde link:
Windows-update- Na een half jaartje moest ik van Microsoft >30 Mb aan updates downloaden voor XP. Dat duurt uren over een 56K modem, en dan mag je van geluk spreken als de verbinding zolang behouden blijft. Is er een manier om de patches via een andere computer (met breedband-internet oid) te downloaden en vervolgens op de eerste computer te installeren?

Ik herinner het mij weer. Microsoft had die DNS-entry laten verwijderen waardoor je niet meer via die site kon surfen én de geplande ddos op de Windowsupdate-site niet door kon gaan. Ennieweej, MSN is wel zo aardig om dan direct een paar andere resultaten te geven, dus je zult er wel gekomen zijn denk ik zo

. Ja, er is een mogelijkheid om de patches apart te downloaden. Om dat te doen moet je je bij
deze site vervoegen. Je besturingssysteem selecteren in de dropdownbox en op 'Go' klikken. En dan kun je gaan selecteren

.
quote:
op 20 Aug 2003 09:37:32 schreef gesp:
Ad 3:
- Stelling: een firewall is overbodig, als je internet via een gewone 56K modem, en dus slechts af-en-toe online bent.
- Er zijn ook freeware firewalls.
Een firewall is IMHO nooit overbodig. Een aantal nieuwe virussen verspreid zich niet meer via de mail, maar doen dat zelf via het internet. Als je geen firewall hebt kunnen die virusen gezellig hun gang gaan, terwijl je dat met firewall kan voorkomen. Daarnaast zijn er nog veel meer programma's en toepassingen die wel toegang willen tot internet, maar dat helemaal niet nodig hebben. Dus waarom zou je ze die toegang dan geven?
quote:
op 20 Aug 2003 09:48:28 schreef gesp:
[...]
Klopt, maar voor elke nieuwe film en elke nieuw boek moet ook een nieuw topic geopend worden, en er komen meer films en boeken uit dan virussen. Dus wat is er eigenlijk op tegen?
Omdat een boek of film iedere keer weer anders is, terwijl dat bij een virus niet zo is. De oplossing is altijd hetzelfde (zorgen dat je computer up-to-date is) en dat is bij een boek/verhaal niet zo. Die discussies kunnen alle kanten opgaan, terwijl dat met een discussie over een virus niet zo is.
Dit topic vind ik trouwens wel weer een goed idee, omdat het algemener is getrokken dan MS.Blast of Sobig.F

.