Auteur Topic: De aandacht waard: The Thrills "So Much For The City"  (gelezen 679 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
De aandacht waard: The Thrills "So Much For The City"
« Gepost op: november 11, 2003, 12:03:12 pm »
http://www.planet.nl/upload_mm/f/d/9/1941519851_1999995774_thrills.jpg

Titel : So Much for The City
Artiest : The Thrills
Releasedatum : juli 2003
Genre: Pop
Meer info: www.thethrills.com

Er zijn cd’s waarvan je pas na een tijdje luisteren de schoonheid gaat waarderen. The Thrills met So Much for The City is zo’n cd. De release was al in juli 2003 en de kritieken waren in diverse muziekbladen lovend. Niet dat het vernieuwend was. Nee als je de cd opzet dan zal je niet geraakt worden door vernieuwende muziekstijlen. Maar het is wel origineel vergelijkingen met The Byrds en Neil Young dringen zich op. De hoes oogt ook erg jaren zeventig. Maar de muziek is allesbehalve oubollig. Het is folkrock van de bovenste plank. Het is muziek die je moet leren waarderen zoals je een rode wijn moet leren waarderen. Daar past deze muziek ook prima bij. Voeten op de bank, kaarsen aan en luisteren. Verwacht echter geen ‘knuffelrock’, wel warme muziek gezongen door vier Ierse mannen. Goede wijn behoeft geen krans wordt weleens gezegd, voor The Thrills zou hetzelfde wel eens kunnen gelden.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

cochise

• Bekijk profiel
De aandacht waard: The Thrills "So Much For The City"
« Reactie #1 Gepost op: november 11, 2003, 05:25:10 pm »
zeer mooi album heb hem ook sinds kort in huis je moet hem leren luisteren maar dat waardeer ik wel in muziek net zoals radiohead  :)
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame