goeie, martin!

ik stap nu in, en geef commentaar op de gepasseerde onderwerpen (niet omdat ik het Weet maar vanwege interesse)
Cheese: Paulus' derde hemel, daar stel ik me dat deel van de hele schepping voor, wat bij Gods Koninkrijk hoort. 2e is dat deel van de schepping wat geestelijke wezens
buiten Gods koninkrijk betreft, en de 1e de fysieke schepping
Vladimir valt over grammatica? Gehenna bestond toch al een paar duizend jaar? misschien is daar later een andere naam voor gekomen, nou en

Het is als ik het me goed herinner (klinkt alsof ik er bij was

) een soort vuilstortplaats buiten Jeruzalem. In Johannes 15:6 vergelijkt Jezus het met wat ze vroeger gewend waren in de landbouw: naar de vuilstortplaats...
op
www.vrijechristenen.nl vond ik een theorie over dit onderwerp, waarbij ze beweren dat het idee van hel is, dat je uit het boek des levens uitgewist wordt; een tweede dood. Staat ook zo in de bijbel, maar ze beweren dat je dan ophoudt te
bestaan. het commentaar van Pheastus vind ik een beetje eenvoudig. dat sommige figuren uit de kerkgeschiedenis iets hebben misbruikt bewijst toch niks? net zo min als dat we God of Zijn woning niet hebben gevonden met de radio...
het bestaan van een hel klinkt een beetje grof idd, en Lucas 13:22-30 helpt ook niet erg met de Troost.
Maar in je bijbel, in Johannes 11:25 staat dat Jezus zegt: "Ik ben de opstanding en het leven; wie in mij gelooft, zal leven, ook al is hij gestorven."
>> in de grondtkest staat er :"Ik ben de opstanding en het leven; wie in mij gelooft,
ook al is hij gestorven , zal leven." "ook al is hij gestorven" staat dus op een andere plaats..
Ik krijg dan de indruk dat je een reële keuze moet maken, of dat nu in dit leven is of wanneer je je lichaam hebt verlaten. Het gaat dan om de keuze, niet om de regels.
hoe de hemel dan is? mensen die visioenen hebben gezien hebben het oa over een troonzaal met vliegende engelen. Op aarde heb je ook troonzalen, maar ik zie de aarde niet als 1 grote troonzaal.
Ik heb het idee dat er ook ontwikkeling mogelijk is in de hemel; je kennis (ook relationeel) van God vergroten; steeds dichterbij Hem komen.
Ook steeds verder van hem vandaan... dat moet een hel (sorry gehenna) zijn!
Dat zie je toch ook op aarde? het begint met een moord en eindigt met op zondag niet meer naar de kerk gaan

sexuele perversiteiten bijvoorbeeld hebben de neiging zich te ontwikkelen. (theorie! theorie!

niet uit ervaring!) van bloote dames tot barely legal etc etc tot je het genot er uit moet
SLAAN Stel je voor dat dat tot in eeuwigheid doorgaat!

hemel is een paradijs, hel een emmm Liberia van 2 maanden geleden en erger.
(interessant: Liberia betekent toch vrijheid? je ziet wat er gebeurt als mensen vrij zijn van contact met God...)