Auteur Topic: Ontmoeting bezwaarden - anderen?  (gelezen 7505 keer)

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Ontmoeting bezwaarden - anderen?
« Reactie #100 Gepost op: oktober 06, 2003, 09:11:01 pm »
Een tip voor allen. Zorg voor een goede voorzitter die zich niet in de discussie mengt, alleen samenvat en geen oordeel geeft. Hiermee kan de kwetsbare positie van Jakolien cs maar ook van anderen worden erkend en recht worden gedaan aan ieders opvattingen. Ofwel een ' neutrale'  voorzitter cq gespreksleider is een must voor een redelijk welslagen van het gesprek.
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: oktober 06, 2003, 09:29:31 pm »
Hoi Jakolien,
Inderdaad, ik hoop dat het doorgaat, dat er nog mensen overblijven die het gesprek inderdaad nog aandurven en aan wíllen gaan... Fijn dat jij nog niet definitief bent afgehaakt! Ik hoop dat er nog meer bezwaarden zijn die zich willen opgeven... Misschien ken jij er nog een paar? Sleep ze maar mee...
Of het er inderdaad 12 zullen zijn, vraag ik mij af, en als we het eerlijk willen verdelen, zijn er nu nog maar 7 die mee mogen doen, 2 uit elke categorie + een neutrale voorzitter (goed idee Izzewizze!). Maar ik wacht eerst maar even de reacties van de anderen af voordat ik daarover een knoop wil doorhakken...
Oproepje aan de anderen: laten jullie ook nog even weten wat jullie vinden???

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: oktober 06, 2003, 09:39:43 pm »
Waarschijnlijk ga ik niet naar zo'n ontmoeting toe. Om verschillende persoonlijke redenen. Wel even een opmerking: ik weet niet hoe 'eerlijk' het is om te streven naar een evenredig aantal mensen voor elke 'stroming'. Simpelweg omdat het totaal aantal mensen in de GKV dat bij een bepaalde 'stroming' hoort, niet evenredig verdeeld is. Bezwaarden zijn in de GKV nu eenmaal in de minderheid. Ik snap niet waarom ze dan voor zo'n vergadering precies evenredig vertegenwoordigd zouden moeten worden. Deze opmerking is uiteraard niet bedoeld om de mensen die in de 'meerderheid' zijn maar aan te moedigen die meerderheid zo goed mogelijk 'uit te buiten'. Van elke deelnemer aan zo'n gesprek mag een nederige christelijke houding verwacht worden.

Johan

• Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: oktober 06, 2003, 09:48:25 pm »

quote:

op 06 Oct 2003 20:50:59 schreef Jakolien:
[...]

Er zijn nog steeds maar 2 'bezwaarde' mensen die zich hebben opgegeven. Stel dat er in totaal 12 mensen komen, dan zitten die twee (Johan en ik) wel in een hele vervelende, kwetsbare positie. Ik weet niet of ik dat wel zie zitten..
Johan, wat vind jij daarvan?

Het is belangrijk dat er per categorie evenveel mensen komen. Om iets te realiseren is het gewenst dat de maximale grootte van de groep gelijk is aan 9 + 1 voorzitter (goed idee izzewizze en e-line): dus: 3 uit elke groep. Ik kan eventueel nog wel een (of meer) bezwaarde vragen (als de datum gepland is).
Als wordt besloten om 12 deelnemers uit te nodigen, moet de voorzitter des te 'zwaarder' zijn.
Nogmaals: van te voren moet duidelijk zijn voor iedere deelnemer waar over gesproken wordt, zodat een ieder zich goed kan voorbereiden. Kies daarvoor 3 personen (uit elke categorie 1) die dit voorbereiden (event. via email) plus 1 voorzitter.
Jakolien, niet bang zijn voor hele vervelende kwetsbare posities!
Vriendelijke groet,
Johan Trip

Jakolien

• Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: oktober 07, 2003, 10:12:51 am »
Oké, 9 deelnemers (uit 3 'groepen') en een neutrale voorzitter, zo'n opzet ziet er goed uit. Dat zie ik wel zitten.
Ik heb trouwens een vriendin (bezwaard) die best graag mee zou willen. Dan is het groepje 'bezwaarden' alvast compleet.
Nu nog de echt-niet-bezwaarden en die neutrale voorzitter...
Om het belang van het anker te beseffen, moeten we de kracht van de storm voelen.

Jakolien

• Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: oktober 07, 2003, 10:13:32 am »

quote:

op 06 Oct 2003 21:39:43 schreef Mezzamorpheus:
Waarschijnlijk ga ik niet naar zo'n ontmoeting toe. Om verschillende persoonlijke redenen. Wel even een opmerking: ik weet niet hoe 'eerlijk' het is om te streven naar een evenredig aantal mensen voor elke 'stroming'. Simpelweg omdat het totaal aantal mensen in de GKV dat bij een bepaalde 'stroming' hoort, niet evenredig verdeeld is. Bezwaarden zijn in de GKV nu eenmaal in de minderheid. Ik snap niet waarom ze dan voor zo'n vergadering precies evenredig vertegenwoordigd zouden moeten worden. Deze opmerking is uiteraard niet bedoeld om de mensen die in de 'meerderheid' zijn maar aan te moedigen die meerderheid zo goed mogelijk 'uit te buiten'. Van elke deelnemer aan zo'n gesprek mag een nederige christelijke houding verwacht worden.

Het gaat er met onze 'ontmoeting' niet om dat daar een zuivere afspiegeling van de verhoudingen binnen de GKV wordt weergegeven. Het gaat er om dat we tot een zinnig gesprek kunnen komen! En een zinnig gesprek kan je alleen voeren als beide 'partijen' zich gelijkwaardig kunnen voelen, oa. doordat ze beiden dezelfde tijd en aandacht krijgen.
Trouwens Mezza, waarom kom jij eigenlijk niet? Jij en xgnoom en JanW zijn steeds m'n felste tegenstanders steeds geweest in de betreffende discussies op dit forum, en nu laten juist júllie het afweten...  
(Wel een beetje irritant dat je je dan wel bemoeit met de praktische invulling van deze ontmoeting...)
Om het belang van het anker te beseffen, moeten we de kracht van de storm voelen.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: oktober 07, 2003, 10:24:49 am »
Om anderen een kans te geven zal ik me dan maar afmelden.
En ik ben het met Jakolien eens dat een evenredige opkomst beter voor de discussie/ het gesprek is dan een afspiegeling van de GKV op dit moment.
Pinkeltjefan

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: oktober 07, 2003, 10:37:10 am »
Net als Alfredt willen Eelco en ik ons ook afmelden (dezelfde reden).
[Prediker 7:29]

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: oktober 07, 2003, 11:26:27 am »
Wie kan en wil die neutrale voorzitter zijn?
Ik denk dat het erg belangrijk is dat de voorzitter door alle partijen wordt gesteund als zodanig. Wie vinden jullie het beste hiervoor in aanmerking komen? Nou is het natuurlijk erg lastig om dit te bepalen aan de hand van enkel geschreven stukken, maar misschien kunnen de deelnemers hun voorkeur uitspreken? Dan kan de gegadigde alsnog zelf aangeven of die dat ziet zitten of niet.
Profiel van een goeie voorzitter:
- moet neutraal kunnen samenvatten
- moet kennis van zaken hebben
- moet discussie op peil kunnen houden (dus: goede vragen kunnen stellen, irrelevante zijwegen kunnen terugbuigen, niet in emotionele sfeer meegetrokken worden maar het op de inhoudelijke zaken kunnen terugbrengen)
- moet hart voor de zaak hebben

Inderdaad, Jakolien, de niet-bezwaarden heb ik ook niet meer gezien in dit topic... Zijn ze er nog??? Want nu komen díe in de minderheid...
Arne, Maarten, zijn jullie er nog?

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: oktober 07, 2003, 11:27:12 am »
Als het overschot aan gematigd/niet-bezwaarden even wacht met afmelden totdat er een datum geprikt is anders zijn er straks weer te weinig.

Ik zou op zich wel voorzitter willen zijn ervan uitgaande dat de overige deelnemers mij geschikt vinden, maar dan moet ik wel eerst een datum weten.
Zoals jullie weten ben ik nog bezig met het bepalen van mijn standpunten tov de geschillen. Voordat ik naar de meeting ga wil ik eigenlijk mijn studie daarnaar afgerond hebben (aangezien een voorzitter niet inhoudelijk meediscussieert). Een datum is dus erg belangrijk (ik weet dus nog niet eens of ik beschikbaar ben).
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2003, 11:33:30 am door Zacharov »

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: oktober 07, 2003, 11:31:25 am »
Je bedoelt gematigd-bezwaarden, neem ik aan?

Arne

• Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: oktober 07, 2003, 12:10:29 pm »
Tja,..

De opzet ziet er goed uit.

Maar... Welke datum wordt er geprikt?

Krijg de indruk dat iedereen op een datum zit te wachten.

Overigens ben ik van mening dat de verhouding niet precies gelijk hoeft te zijn.
Wat dat betreft hoeven Marloes, Eelco, Alfredt en anderen zich niet af te melden.
Een betere kerk begint bij jezelf.

Jakolien

• Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: oktober 07, 2003, 12:20:17 pm »
Zacharov lijkt me een prima voorzitter!!

Enne... van Marnix horen we ook al een tijdje niks meer (op dit topic).
Hij staat in het rijtje van gematigd-bezwaarden, maar klopt dat eigenlijk wel?
Marnix, wat vind je zelf? In hoeverre ben je gematigd-bezwaard? Eerlijk gezegd zou ik je eerder plaatsen in het rijtje van 'niet-bezwaarden', en als dat zo is komt dat voor onze meeting goed uit.

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: oktober 07, 2003, 12:48:24 pm »
Gelukkig, Arne is er nog...
Over de datum: Ik stel voor op een zaterdag in november, ik kan zelf niet op 1 november, wel de andere 4 zaterdagen. Vrijdagavond is niet onmogelijk, maar dan is er i.i.g. minder tijd, en ik ben dan meestal wel moe van het werken (tot 18.30 u).
Kan iedereen aangeven wanneer hij / zij kan van deze data? En als het te kort dag zou zijn: doe maar een ander voorstel...
Je kunt mij eventueel ook mailen, dat ik daarna het overzicht op het forum zet: e_line7@hotmail.com" class="bbc_email">e_line7@hotmail.com

Maarten

• Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: oktober 07, 2003, 12:50:21 pm »

quote:

op 07 Oct 2003 11:26:27 schreef E-line:
Inderdaad, Jakolien, de niet-bezwaarden heb ik ook niet meer gezien in dit topic... Zijn ze er nog??? Want nu komen díe in de minderheid...
Arne, Maarten, zijn jullie er nog?

Ik in ieder geval wel, heb alleen weinig tijd om telkens actief in de verschillende topics mee te doen.

Mijn komst hangt af van plaats en tijdstip en ik wacht rustig af tot die zijn vastgesteld ;). Van mij moet het vaststellen daarvan nl. niet afhangen, zo te zien leven nut&noodzaak bij anderen sterker dan bij mij. Vandaar.

P.S. Als het om de locatie gaat: is er niet gewoon ergens een zaaltje te krijgen in een kerkgebouw. In Apeldoorn zou ik dat wel voor elkaar kunnen krijgen, denk ik.
Maarten van Loon

Jakolien

• Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: oktober 07, 2003, 01:03:19 pm »
Toch zou voor mij (en mijn vriendin) een vrijdagavond het beste uitkomen. Bijv. vrijdagavond 14 november. En anders zaterdagmiddag de 15e.

bert

• Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: oktober 07, 2003, 01:07:52 pm »

quote:

op 07 Oct 2003 11:31:25 schreef E-line:
Je bedoelt gematigd-bezwaarden, neem ik aan?
E-line, je mag mij op het lijstje niet bezwaarden zetten. Mijn insteek is dat ik blij ben met veel van de veranderingen in de kerk. Ik kan goed begrijpen dat er mensen zijn die de veranderingen niet toejuichen, ik weet zeker dat ik enkele jaren terug ook aan de kant van de bezwaarden had gestaan. Ben een 40-er en woon in het midden van het land.
Jezus, allerhoogste Naam, mijn ziel zingt Jezus, het allermooiste lied (577)

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: oktober 07, 2003, 01:21:19 pm »
(Als toevoeging op de data in de mail)

Een vrijdagavond zou voor mij ook kunnen, maar dan moet ik het wel ruim van tevoren weten, dan kan ik nog vrij krijgen van mn werk.

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: oktober 07, 2003, 10:32:08 pm »
Nog een voorstel... ik sprak vanavond iemand die zo'n ontmoeting ook een goed idee vindt, en die zelfs wel zou willen participeren, maar die zelf er (naar eigen zeggen) nog niet genoeg van af weet... Misschien zijn er meer mensen die zo denken? Dan kunnen we er nog een categorie bij doen: weet-niet-genoeg-bezwaarden... hmm etiketjes... :9

bert

• Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: oktober 07, 2003, 10:44:56 pm »

quote:

op 07 Oct 2003 22:32:08 schreef E-line:
Nog een voorstel... ik sprak vanavond iemand die zo'n ontmoeting ook een goed idee vindt, en die zelfs wel zou willen participeren, maar die zelf er (naar eigen zeggen) nog niet genoeg van af weet... Misschien zijn er meer mensen die zo denken? Dan kunnen we er nog een categorie bij doen: weet-niet-genoeg-bezwaarden... hmm etiketjes... :9

Hmm, ik denk dat een paar deelnemers die nog geen standpunt hebben bepaald een goede "onpartijdige" toevoeging zijn. Als je ze bij voorbaat al bezwaard noemt gaat dat ook niet op.

Ik heb gisteravond een band bekeken van de Luisterpost waar 4 van onze professoren   met elkaar in gesprek waren over 9 stellingen.

http://www.luisterpost.nl/pages/nieuws/professoren.htm

Erg interessant. Aanrader.

Sommige fragmenten zouden een heel goed startpunt zijn voor de ontmoeting.

Qohelet

• Vanitas vanitatum...
    • Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: oktober 08, 2003, 06:07:43 am »
Als je zoekt naar een voorzitter die hart voor de zaak heeft en een neutraal standpunt inneemt, kun je hard zoeken, want de mensen met hart voor de zaak hebben een standpunt. Iemand die de discussie objectief kan leiden (of daarin althans zijn eer stelt) lijkt me een heel aardig begin.

E-Line, je bescheidenheid siert je, maar ik weet toevallig dat je goed kunt voorzitten. Dus. Ik bedoel, je kunt eindeloos zoeken maar hier in het forum discussieren een aantal aardig competente mensen.
als iemand eet en drinkt en het goede geniet bij al zijn zwoegen, dan is dat een gave Gods.

Jakolien

• Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: oktober 08, 2003, 08:26:07 am »

quote:

op 07 Oct 2003 22:32:08 schreef E-line:
Dan kunnen we er nog een categorie bij doen: weet-niet-genoeg-bezwaarden...

Ik vind het best, maar zo wordt naar verhouding het groepje 'bezwaarden' nog kleiner.
Zal Johan dan ook nog maar een bezwaarde uit zijn omgeving meenemen?

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: oktober 08, 2003, 09:39:24 pm »

quote:

op 08 Oct 2003 06:07:43 schreef Qohelet:
E-Line, je bescheidenheid siert je, maar ik weet toevallig dat je goed kunt voorzitten. Dus. Ik bedoel, je kunt eindeloos zoeken maar hier in het forum discussieren een aantal aardig competente mensen.

:o
Hmm op zich kan het wel... maar ik weet niet wat de anderen ervan vinden... Zacharov is ook al genoemd... Dus vertel maar, Zach of ik?
Ik ben ook nog op zoek naar mensen die willen helpen organiseren. Ik stel voor (op grond van de hier gegeven reacties:
Jakolien voor cat. 1
Bert voor cat. 3 (die video is idd wel een idee, ik heb 'm alleen zelf (nog) niet gezien en ik heb geen video op m'n kamer)
Zacherov of ik voor de 2e cat.
Ik hoor graag van jullie of jullie het met deze benoeming eens zijn en op welke manier jullie overleg wensen.

Ik stel voor dat we ook notulen gaan bijhouden tijdens die ontmoeting, dus vrijwilliger(s) gevraagd!

Jakolien, nog een vraagje: op welke andere zaterdag(en) in november zou jij eventueel ook kunnen? De 8e of de 22e? (zelfde vraag voor je vriendin)
Tot zover mijn vragen momenteel, en kunnen de mensen die zich hebben opgegeven maar mij nog niet hebben verteld wanneer ze kunnen, mij alsnog even mailen? Ik heb m'n overzicht intussen half... Vooral benieuwd naar de vrijdagen en zaterdagen.
Groeten, E-line

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: oktober 08, 2003, 09:42:35 pm »
oja, die categorie 'weet nog niet genoeg' (weet nog geen goeie naam...) lijkt me handig ook niet al te groot te maken.
Van de 3e categorie heb ik inmiddels 3 mensen, van de 1e ook 3 (evt 4 als Johan nog iemand meesleept) en van de middencategorie nog een overschot van 3 (uit m'n hoofd, ik heb m'n lijstje hier niet bij de hand).
Dus die nieuwe categorie kunnen we op 2 of 3 als max zetten. Ik vraag me ook af hoeveel mensen zich op zouden geven hiervoor... ik heb er nl nog maar 1.

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: oktober 09, 2003, 11:28:44 am »
De mailtjes stromen langzamerhand binnen :)
Tot nog toe lijken de 21e en de 22e de minste problemen op te leveren.
Johan, zou jij mee willen organiseren? Jakolien heeft nl aangegeven dat ze liever niet die taak op zich neemt.
Tot zover ff mijn update...

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: oktober 09, 2003, 12:16:20 pm »

quote:

op 07 Oct 2003 10:13:32 schreef Jakolien:
[...]

Trouwens Mezza, waarom kom jij eigenlijk niet?

Dat heb ik toch al aangegeven? Persoonlijke redenen. Waarvan niet iedereen hier tot in detail van op de hoogte hoeft te zijn. Als ik kon was ik graag gekomen.

Een van de redenen is wel dat ik op dit moment met mijn afstudeerscriptie bezig ben en daar zo weinig mogelijk tijd mee wil verliezen en er toch al een aantal meer of minder hele weekenden in november volzitten.

quote:

(Wel een beetje irritant dat je je dan wel bemoeit met de praktische invulling van deze ontmoeting...)
Excuses. Dat was misschien fout. Ik houd me er verder buiten.

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: oktober 09, 2003, 10:54:27 pm »

quote:

op 07 Oct 2003 10:13:32 schreef Jakolien:
[...]

Het gaat er met onze 'ontmoeting' niet om dat daar een zuivere afspiegeling van de verhoudingen binnen de GKV wordt weergegeven. Het gaat er om dat we tot een zinnig gesprek kunnen komen! En een zinnig gesprek kan je alleen voeren als beide 'partijen' zich gelijkwaardig kunnen voelen, oa. doordat ze beiden dezelfde tijd en aandacht krijgen.
Trouwens Mezza, waarom kom jij eigenlijk niet? Jij en xgnoom en JanW zijn steeds m'n felste tegenstanders steeds geweest in de betreffende discussies op dit forum, en nu laten juist júllie het afweten...  
Jakolien of ik nu zo felle tegenstander ben? Jij ervaart dat zo. Veeleer ik probeer ik je ook de andere kant van de zaak te laten zien. Neemt niet weg dat ik de weg van vrijmaking niet de juiste weg vindt. Als reserve ben ik de 22e beschikbaar. Op 21 november is er een crew-overleg en daar ben ik samenroeper van.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: oktober 09, 2003, 11:21:36 pm »
Inmiddels heb ik m'n lijstje bijna compleet. JanW heb ik toegevoegd aan de 3e categorie, met reserve-aanduiding.
Ik denk dat we in totaal op ongeveer 12 tot 15 mensen uitkomen, hangt nog even af van de mailtjes die ik komende dagen nog hoop te ontvangen.
Of het de 21e of de 22e wordt, hangt af van hoeveel tijd we met elkaar door willen brengen. Ikzelf zie een bezwaar in de vrijdagavond: als we na 3 uur nog niet zijn uitgepraat (en dat hoop ik!), is het al wel laat en willen mensen toch al naar huis. Die tijdsdruk lijkt me erg onplezierig. Op zaterdag is er vaak wel wat meer speling (en dan kunnen we Jan W ook nog uitnodigen).

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: oktober 09, 2003, 11:24:04 pm »
Als het op de 22e is wil ik eventueel ook nog wel voor de neutrale verslaglegging zorgdragen.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: oktober 10, 2003, 03:20:14 pm »
E-line, ik denk dat ik niet kom, ook omdat de afstand zo groot is (en ik heb geen weekend-ov, maar een week-ov...). En ik denk niet dat het de bedoeling is om al te veel leden van 1 gezin bij elkaar te hebben ;). Al is het alleen maar om schijn van partijdigheid te voorkomen.
Daarnaast ben ik op mijn studentenvereniging ook veel bezig met discussies over in feite dezelfde onderwerpen als jullie gaan behandelen. Ik denk dat ik daar al genoeg energie voor nodig heb, en het dus niet slim is om te komen.

Ik zal in ieder geval bidden voor een goede ontmoeting.

Gods zegen toegewenst allemaal.

Augusta
computerfout: een vreemde een in de byte

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: oktober 10, 2003, 08:28:44 pm »
Het wordt de 22e.
Ik heb van Fransje nog niet gehoord wanneer zij die ontmoeting zou willen, heb helaas ook geen emailadres van haar... dus bij deze: Fransje, kun je alsnog even aangeven of je komt?
KeesvE heeft afgezegd.

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: oktober 11, 2003, 01:23:43 pm »
Inmiddels heeft ook Fransje gereageerd: ook een afzegging. Nu hebben we dus de volgende mensen (op cat. ingedeeld):
1. Johan, Jakolien, Niesje (= vriendin van Jakolien), evt. nog een kennis van Johan
2. Zacharov, Marnix en ik
3. Maarten, JanW, Arne, Bert
4. Hilda

Totaal: 11 of 12. Wat mij betreft mag de 2e groep weer met 1 aangevuld worden, Marloes / Alfredt / Eelco?

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: oktober 11, 2003, 01:57:23 pm »
Eelco en ik iig niet, we hebben nl eind november een verhuizing gepland.
[Prediker 7:29]

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: oktober 11, 2003, 03:14:27 pm »
Nou ik ben erg moe en druk dus als het even kan liever iemand anders... Mocht er verder niemand uit de middengroep kunnen wil ik wel komen om het evenwicht in stand te houden.
Maar liever dus iemand anders :)
Pinkeltjefan

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: oktober 13, 2003, 03:03:34 pm »
Johan, ik heb je gemaild, maar geen reactie teruggekregen... Ben je er nog??? Het is zo lastig samen voorbereiden als je je mail niet leest... ik heb zelfs nog niet gehoord of je op de 22e november kunt...

Nu de oudste rechthebbenden geen gebruikmaken van het recht op deelname, is er nog ruimte voor een ander uit dezelfde categorie. Voel je je aangesproken? Mail: e_line7@hotmail.com" class="bbc_email">e_line7@hotmail.com.

Garfield

• Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: oktober 14, 2003, 12:13:35 pm »

quote:

op 11 Oct 2003 13:23:43 schreef E-line:
Inmiddels heeft ook Fransje gereageerd: ook een afzegging. Nu hebben we dus de volgende mensen (op cat. ingedeeld):
1. Johan, Jakolien, Niesje (= vriendin van Jakolien), evt. nog een kennis van Johan
2. Zacharov, Marnix en ik
3. Maarten, JanW, Arne, Bert
4. Hilda

Totaal: 11 of 12. Wat mij betreft mag de 2e groep weer met 1 aangevuld worden, Marloes / Alfredt / Eelco?

Hoi E-line,

Misschien is het handig om nog even aan te geven waar de 4 verschillende categorien voor staan.
Je moet de vraag niet stellen als je bang bent voor het antwoord......

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: oktober 14, 2003, 12:54:51 pm »
ok, kort gezegd:
cat. 1 = bezwaarden die zijn afgescheiden of dat van plan zijn
cat. 2 = gematigd-bezwaarden die niet zijn afgescheiden
cat. 3 = niet-bezwaarden
cat. 4 = weet niet genoeg, heb nog niet standpunt bepaald.
Voor een zorgvuldigere omschrijving van de categorieen kun je beter de pagina's hiervoor nog lezen.
We zoeken dus nog iemand voor categorie 2.

edit: Marnix hoort eigenlijk in een andere categorie, ivm het evenwicht heeft hij daarom afgezegd. Nu zitten we dus eigenlijk nog met een tekort van 2 mensen voor de 2e categorie. WIE o WIE????
« Laatst bewerkt op: oktober 14, 2003, 07:36:17 pm door E-line »

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: oktober 14, 2003, 07:51:44 pm »
Citaat
op 01 Oct 2003 22:19:57 schreef Ampliatus:
Er zijn aardig wat niet-bezwaarden hier aan het woord (geweest).
Maar is het zo, dat die ook allen lid zijn van de GKV?
Ik krijg langzamerhand de idee, dat somtijds de discussie gevoerd wordt met mensen die lid zijn van een ándere kerk of gemeenschap/groep...
Het zou wat bijzonders zijn als bezwaarden uit de GKV (al of niet afgescheiden  ;) ) zouden gaan praten met niet-bezwaarden die ook geen lid zijn van de GKV....

Kajem > ik ben vorig jaar overgegaan vanuit de GKV naar de christelijk gereformeerde kerk overgegaan. Ik overweeg eens op de zondag in Zwolle te gaan luisteren. Ik zal me niet te veel mengen in jullie discussie. Ik ben namenlijk niet lid meer van de VGK. Vorig jaar zag ik geen oplossing meer en heb gekozen voor een kerkverband waar de behoudende stroming nog wordt gekoestert.
Heeft iemand van de bezwaarden wel eens het stuk gelezen van de Marie over de zondag op de Reformandasite ?? Zou zeer verhelderend zijn. Dat is wat ik namelijk sinds jaren heb gemist, een doorwrochte en onderbouwde prediking. Tegenwoordig zijn kerkdiensten verworden tot "lang zal ze leven...we gaan het Koninkrijk in" (ik weet ik chargeer wat oneerbieding) Er wordt slechts nog gepreekt over de belofte, maar waar is de eis??

En op de vraag wat os er mis met de prediking binnen de GKV. Mijn vader sprak een het gaat (nog) niet om valse prediking, maar wat weg wordt gelaten. En zo is het maar net....er wordt te veel weggelaten.

Kerkgang is geen consumotiecultuur, het is een ernstige zaak.

Peter T

Peter T
Jezus leeft in eeuwigheid
Zijn shalom wordt werkelijkheid
alle dingen maakt Hij NIEUW
Hij is de Heer van ons leven

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: oktober 14, 2003, 08:02:29 pm »

quote:

op 14 Oct 2003 19:51:44 schreef kajem:
Kajem > ik ben vorig jaar overgegaan vanuit de GKV naar de christelijk gereformeerde kerk overgegaan. Ik overweeg eens op de zondag in Zwolle te gaan luisteren. Ik zal me niet te veel mengen in jullie discussie. Ik ben namenlijk niet lid meer van de VGK. Vorig jaar zag ik geen oplossing meer en heb gekozen voor een kerkverband waar de behoudende stroming nog wordt gekoestert.
Heeft iemand van de bezwaarden wel eens het stuk gelezen van de Marie over de zondag op de Reformandasite ?? Zou zeer verhelderend zijn. [...]
Je moet eens lezen wat Calvijn en Ursinus over de zondag zeggen op deze site  :) met dank aan Qohelet, en ook zeer verhelderend!

bert

• Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: oktober 14, 2003, 10:19:21 pm »

quote:

op 14 Oct 2003 19:51:44 schreef kajem:
Heeft iemand van de bezwaarden wel eens het stuk gelezen van de Marie over de zondag op de Reformandasite ?? Zou zeer verhelderend zijn. Dat is wat ik namelijk sinds jaren heb gemist, een doorwrochte en onderbouwde prediking. Tegenwoordig zijn kerkdiensten verworden tot "lang zal ze leven...we gaan het Koninkrijk in" (ik weet ik chargeer wat oneerbieding) Er wordt slechts nog gepreekt over de belofte, maar waar is de eis??

En op de vraag wat os er mis met de prediking binnen de GKV. Mijn vader sprak een het gaat (nog) niet om valse prediking, maar wat weg wordt gelaten. En zo is het maar net....er wordt te veel weggelaten.

Dat is de spijker op zijn kop Kajem. Iedereen loopt  maar naar te zoeken wat er nu verkeerd wordt gezegd in preken, in reacties, maar het gaat niet om wat er gezegd wordt.

Het probleem is dat de volle breedte van het evangelie niet aan bod komt.  Dat kun je van links naar rechts van professor tot simpel kerklid horen.

Bijvoorbeeld het gesprek van de vier professoren (luisterpost) gaat hier op in en concluderen dat er werk aan de winkel is in Kampen.

Vanuit die consensus moeten het toch mogelijk zijn om het tij te keren? Ik vind het wel begrijpelijk maar erg jammer dat mensen naar verschillende kanten vertrekken.  

Het preken van de eis is echt niet het enige. Wedergeboorte is ook een bijbels begrip (zie Dordse leerregels) waar we niets mee doen. De eis van het verbond wordt in ons vervuld door de Geest die in ons woont. Door de Geest worden wij vernieuwd en voldoen wij aan de eis. Zonder de Geest hoef je er niet aan te beginnen om aan de eis te voldoen.

De leiding van je leven uit handen geven, totale overgave aan de Here, dat is wat van ons wordt gevraagd. Maar hoe leer je wat dat betekent? Dat horen we ook niet vaak van de kansel. De Here heeft mij eerst heel klein moeten maken (au, dat doet pijn) voor ik dat leerde begrijpen. Hoe kun je je leven aan Hem toevertrouwen als je Zijn bestaan niet op een bepaalde manier ervaart?

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: november 17, 2003, 11:25:40 pm »
Ik heb nog wat getwijfeld om toch te komen maar de 22e is geen haalbare optie voor mij. E-line en anderen, veel wijsheid en Gods zegen toe gebeden. Ik wil ook anderen die niet gaan oproepen om voor deze ontmoeting (en natuurlijk ook andere besprekingen op meer plaatselijk of persoonlijk niveau) te bidden.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: november 21, 2003, 10:47:44 pm »
Zijnkind,
Dank je wel voor je bemoedigende woorden! Ik ben heel benieuwd hoe de ontmoeting zelf zal gaan lopen, en eerlijk gezegd zie ik er ook wel een beetje tegen op... en ik zie er toch naar uit... In ieder geval zal een muur van gebed om deze ontmoeting geen kwaad kunnen... (kan het sowieso niet...)
We beginnen om 13 u, en hoe laat het is afgelopen hangt helemaal van de sfeer en de zin die de deelnemers hebben om door te praten af. Ik hoop dat we eerder besluiten nog een ontmoeting te organiseren, dan dat we binnen 2 uur uitgepraat zijn...
Groetjes,
E-line

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: november 21, 2003, 10:57:31 pm »
Is het mogelijk om snel iets over de ontmoeting te melden? Een sfeer verslag of zoiets? Of wachten jullie liever op een compleet verslag?
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: november 21, 2003, 11:14:41 pm »
Ik hoop inderdaad wel energie over te hebben om in ieder geval een kort sfeerverslag te schrijven... of iemand anders (we kunnen op locatie wel een post op het forum zetten... we hebben internet... ;)).
Een groter verslag zal waarschijnlijk niet morgenavond al af zijn, hangt ook van onze onafhankelijke verslaglegger Jan W af.
Nu is het dus afwachten geblazen (en bidden, maar nu eerst lekker slapen... hoop ik).

E-line

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: november 22, 2003, 09:39:56 pm »
Inmiddels is er een topic met een verslag...