quote:
op 04 Jan 2004 20:04:19 schreef farao:
hier hadden we een preek over dat de scheiding van de kerk te maken had ook met het 4e gebod over zondag maar dat God er eigenlijk heel iets anders mee bedoeld had. Maar ja die discussies wat wel of niet mag op zondag trekt al een gezin uit elkaar je ziet nu ook wat het met een kerk doet, luisterde we maar eens naar de woorden van Paulus wat hij ons te zeggen heeft.
Hier kan ik me alleen achter scharen... Paulus heeft heel veel wijze dingen geschreven over hoe we als christenen moeten leven. Maar soms lijkt het wel alsof we ons veel liever spiegelen aan de farizeeƫrs met hun wetjes en gebodjes.
edit: even voor de goede orde, ga nou niet uit mijn bovenstaande stukje proberen te halen dat ik vind dat het er allemaal niet toe doet. Dat staat er niet! Ik verwijs alleen naar de houding en geschriften van Paulus dat er verschillen zijn en mogen zijn in de manier waarop we Christus dienen. Wat altijd voorp moet staan is de samenvatting van de wet. Dus bij wat je doet moet je daar naar kijken.
En dat je rekening moet houden met anderen die de bijbel anders lezen, maar dat ook proberen te doen op Zijn (=Gods) wijze.
De een minachte de ander niet, en de ander kijke niet neer op de ene.