Auteur Topic: Allemaal illegalen (CD’s dan)  (gelezen 690 keer)

Be free

• Bekijk profiel
Allemaal illegalen (CD’s dan)
« Gepost op: november 14, 2003, 04:48:30 pm »

Op CD's staat altijd zo'n tekst, mooi in een rondje: "Unauthorised copying, reproduction, hiring, lending, public performance and broadcasting prohibited". Nu las ik laatst op een CD een andere tekst met dezelfde strekking, maar die me veel meer 'stil deed staan': "Unauthorised duplication is a violation of applicable laws".

We weten allemaal dat je CD's en dergelijke niet mag kopiëren. Een gekopieerde CD zonder de originele in je bezit hebben, is illegaal. En als ik eerlijk ben, weet ik heel goed dat je CD's niet mag kopiëren. Dan krijgen de artiesten niet het geld wat ze verdienen en krijgt nieuw talent geen of minder snel een kans. Toch is het allemaal zo makkelijk en handig: effe een CD kopiëren. Zo gebeurd, en je haalt het hoesje wel even van internet. Een gekopieerde CD of een originele? Je hoort het niet, je ziet het (bijna) niet.

Illegaal, maar toch doen we het (bijna) allemaal, denk ik (nou, 'k weet het eigenlijk wel zeker).
Ja mensen, we overtreden de wet. Maar we moeten de overheid toch gehoorzaam zijn...?

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: november 14, 2003, 04:57:53 pm »
Ehhh, dan doe je het toch gewoon niet meer? Gewoon je cd's kopen of naar de radio luisteren, is heel simpel hoor .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Be free

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 14, 2003, 05:13:22 pm »
quote:
op 14 Nov 2003 16:57:53 schreef Harm:
Ehhh, dan doe je het toch gewoon niet meer? Gewoon je cd's kopen of naar de radio luisteren, is heel simpel hoor .

Ja, dat weet ik . Maar het is gewoon wel erg (te) makkelijk en goedkoop om CD's te kopiëren in plaats van te kopen...
Ik weet niet of jij kopietjes van CD's hebt/maakt, maar zou jij er dan vanaf NU mee stoppen?

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 14, 2003, 05:27:11 pm »
Ik heb het hier al eens eerder gezegd, en werd daar toen niet geliefd mee. Ik doe het toch maar weer:

Zodra de Heilige Geest je overtuigt van een bepaalde zonde, moet je er mee breken.
En geen smoesjes dat het wel makkelijk is, dat kopieren, of liegen, of belasting ontduiken, of roken, of God beroven ( door geen tienden te betalen), of te roddelen, elke smoes is een slechte smoes.

Elke verleiding moet je krachtig weerstaan. Geef de duivel geen voet, bied weerstand en hij zal van je vlieden.

Jakobus 1:14  Maar zo vaak iemand verzocht wordt, komt dit voort uit de zuiging en verlokking zijner eigen begeerte.
Gewoon kappen dus.

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 14, 2003, 06:11:04 pm »
quote:
op 14 Nov 2003 17:27:11 schreef Wilhelmina:
Ik heb het hier al eens eerder gezegd, [...]

Inderdaad. Dat was in dit topic: Gij geheel anders, gij hebt Christus leren kennen.

Daar mag verder gegaan worden.