Auteur Topic: Concert Daniel Bedingfield 17/11/03, Melkweg Amsterdam  (gelezen 750 keer)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Concert Daniel Bedingfield 17/11/03, Melkweg Amsterdam
« Gepost op: november 18, 2003, 12:24:58 pm »
Gisteravond ben ik naar het concert van Daniel Bedingfield in de Melkweg in Amsterdam geweest. En ik moet zeggen: ik heb me uitstekend vermaakt! In het voorprogramma stond Dana Glover. Een singer/songwriter die met haar strot met een bereik van hier tot Tokyo, intrigerende pianopopsongs en haar ontwapenende innemenheid zeker geen slaapverwekkende opener was. Het laatste nummer van haar set was een schitterend duet met Daniel.
Nadat het podium omgebouwd was, was het iets na tienen tijd voor Daniel. Zijn opkomst ging vergezeld van heel wat gefluit en gejoel van (voornamelijk jonge vrouwelijke) fans (er waren overigens ook ruimschoots jongens/mannen en twintigers en dertigers aanwezig). Vanaf de eerste toon liet hij zien in korte tijd uitgegroeid te zijn tot een eersteklas performer met ook nog eens uitstekende songs. Blijkbaar waren er veel mensen die zijn cd al in huis hebben, want ook de onbekendere songs werden vaak probleemloos meegezongen. Vooral tijdens het eerste gedeelte van het concert werd Bedingfield bedolven onder de rozen, teddyberen en andersoortige knuffels door enkele 'uitzinnige' fans. Omdat hij al zijn songs met een liveband uitvoerde, kregen al zijn commercieel getinte R&B-popsongs een hele lekkere 'live-feel', dat bij verschillende songs zelfs resulteerde in een behoorlijk heftig funky rocky geluid. Bedingfield hing af en toe wel eens het 'showmannetje' uit (veel bewegingen, soms wat schreeuwerig), maar stak daarnaast zijn geloof (Daniel is overtuigd christen) ook niet onder stoelen of banken. Hoogtepunt van het concert was dan ook toen hij het publiek tot stilte maande om naar zijn song 'Honest Questions' te luisteren, waarin hij zijn vragen en moeilijkheden naar God uit en ook zingt dat God hem geantwoord heeft. Direct aansluitend zingt hij het bekende aanbiddingslied Create In Me A Clean Heart. Gevolg: een doodstille Melkweg, een daverend applaus, kippenvel op mijn armen en een brok in mijn keel. Andere hoogtepunten: If You're Not The One zittend op een hoge box, He Don't Love You Like I Love You al wandelend door het publiek, een vleugje Where The Streets Have No Name van U2, de knaller Friday (nieuwe single) en de niet minder knallende afsluiter (Melkweg op z'n kop) Gotta Get Thru This. Ik heb genoten.
« Laatst bewerkt op: november 18, 2003, 02:34:39 pm door Mezzamorpheus »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: november 18, 2003, 01:48:37 pm »
Ieder mens moet zelf weten wat hij of zij leuk vindt, maar ik snap niet dat je als man de muziek van Daniel Bedingfield mooi kan vinden. Of is het omdat hij christelijk is dat je hem goed vindt?
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 18, 2003, 02:17:13 pm »
quote:
op 18 Nov 2003 13:48:37 schreef Pleun:
Ieder mens moet zelf weten wat hij of zij leuk vindt, maar ik snap niet dat je als man de muziek van Daniel Bedingfield mooi kan vinden. Of is het omdat hij christelijk is dat je hem goed vindt?

Ik snap niet helemaal wat mijn man-zijn met het wel of niet mooi vinden van de muziek van Bedingfield te maken heeft. Hij maakt gewoon hele lekkere R&B-songs met vleugjes pop en funk, die over het geheel genomen gewoon net wat uitsteken boven het commerciƫle maaiveld. Bovendien liet hij tijdens het concert zien heel wat minder 'braaf' te zijn dan zijn singles je doen vermoeden. En wat bij mij ook een belangrijke rol meespeelt is dat je bij hem merkt dat zijn muziek en teksten recht uit het hart komen. En daar heb ik nogal een zwak voor. Dat hij christen is, pleit ook in zijn voordeel en speelt ook mee bij mij, maar geeft niet de doorslag in of ik hem goed vind of niet. Het had best gekund dat ik hem niets aan had gevonden en dan had ik dat ook eerlijk gezegd.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 18, 2003, 02:47:39 pm »
quote:
op 18 Nov 2003 14:17:13 schreef Mezzamorpheus:
[...]

Ik snap niet helemaal wat mijn man-zijn met het wel of niet mooi vinden van de muziek van Bedingfield te maken heeft. Hij maakt gewoon hele lekkere R&B-songs met vleugjes pop en funk, die over het geheel genomen gewoon net wat uitsteken boven het commerciĆ«le maaiveld.  

Het zal wel een kwestie van smaak zijn, maar ik vind verwijfde zangers als Justin Timberlake en Daniel Bedingfield, met die walgelijk hoge stemmetjes, niet te pruimen. Onbegrijpelijk dat Timberlake op de MTV Awards zo vaak in de prijzen is gevallen.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 18, 2003, 05:23:30 pm »
erg fout al die r&b het genre is nogal verkracht als je het mijn vraagt het ritme en de blues is ver te zoeken zoals gewoonlijk bij dit genre tegenwoordig
er is nog heel weing goed soul  
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 18, 2003, 05:30:53 pm »
quote:
op 18 Nov 2003 17:23:30 schreef cochise:
erg fout al die r&b het genre is nogal verkracht als je het mijn vraagt het ritme en de blues is ver te zoeken zoals gewoonlijk bij dit genre tegenwoordig
er is nog heel weing goed soul  

Je hebt het nu over r&b-genre in het algemeen. Heb je ook nog een mening over Bedingfield specifiek?

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 18, 2003, 05:35:28 pm »
quote:
op 18 Nov 2003 17:30:53 schreef Mezzamorpheus:
[...]

Je hebt het nu over r&b-genre in het algemeen. Heb je ook nog een mening over Bedingfield specifiek?

ja die heb ik maar wil je die wel horen zoniet hier istie dan
ik vind hem zwaar bagger zingen over dingen waar al tientallen jaren over gezongen word niet echt orgineel he  
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame