Jan Jaap van der Wal

Misschien zegt deze naam je helemaal niks maar het is dus een caberetier en ik vond dat het hier wel paste.
quote:
Jan Jaap is de jongste stand-up comedian van de Comedy Train. Na zijn debuut bij Comedy Train werd hij gevraagd om teksten te schrijven voor het satirische nieuwsprogramma van de TROS: 'Dit was het Nieuws', van welk programma hij inmiddels mede het gezicht bepaalt. Hij schreef ook voor het televisieprogramma Weekly Jones bij SBS 6. Hij treedt regelmatig op in diverse theaters met de Comedy Train en de Fresh Wagon dat erg succesvol wordt ontvangen. In het weekend is hij vaak te zien in Toomler.
Deze veelbelovende jonge ster heeft meegedaan aan een Masterclass cabaret entertainment onder leiding van Freek de Jonge in het Nieuwe de La Mar Theater in Amsterdam. Tevens is er een documentaire over hem gemaakt: Stand and Deliver.
quote:
Het is goed gesteld met de staat van het Nederlandse cabaret. Dat bewees Jan Jaap van der Wal vanavond opnieuw met zijn programma ‘Staat’. In een stuk over cabaret passen geen flauwe woordspelingen, maar hij speelde het programma vanavond voor de derde keer en het staat inderdaad.
Zeventig minuten speelt de jonge stand-upper (u kent hem misschien uit Dit was het nieuws) het leven uit zijn lijf. Uit zijn hoofd, wat ik tot nu toe nog niemand tijdens een derde try-out heb zien doen. Scherpe humor en intelligente zielenroerselen in een fijne combinatie. Zo zie ik het graag.
Hij is actueel en van alle tijden. Hij is grappig en serieus. Hij is jong en volwassen. Hij is zeker de moeite waard. En zijn toernee moet nog beginnen. Bekijk zijn speellijst en bestel uw kaartjes. Deze toernee heeft u nog geluk — hij zal nog niet overal uitverkocht zijn. Bij zijn volgende shows voorzie ik Hans Teeuwen- en Vliegende Panters-achtige toestanden. Die zijn tegenwoordig jaren van tevoren uitverkocht. Zo zal het Jan Jaap van der Wal ook vergaan.
Zijn droom komt uit. En ik gun het hem van harte...
Ik probeer kaartjes te krijgen voor een optreden van hem, opties:
9 December Middelburg :: Stadsschouwburg
10 Januari Eindhoven :: Stadsschouwburg
29 Januari Den Bosch :: Theater aan de Parade
11 Maart Oosterhout :: Theater de Bussel
18 Maart Utrecht :: Stadsschouwburg
19 Maart Nijmegen :: Stadsschouwburg
30 Maart Den Haag :: Diligentia
8-9 April Rotterdam :: Theater Zuidplein
13-14 April Breda :: Chassé Theater
16-17 April Rotterdam :: Oude Luxor Theater
2 Mei Eindhoven :: Stadsschouwburg

Wie kent deze komiek en wie vindt hem evenales ik goed?