Auteur Topic: gelovigen dom?  (gelezen 6862 keer)

Miss_Kausalaya

• ***Punk WiLL NeVer Die***
    • Bekijk profiel
gelovigen dom?
« Reactie #100 Gepost op: november 16, 2003, 10:19:21 pm »
ik vind het wel belachelijk ,dat mensen alles idd op de bijbel afschuiven...dat boek is miljoenen jaren oud..en of het allemaal waar is........? ik vraag het me af.
Ook dat mensen dan zeggen, kijk als je bijvoorbeeld een discussie hebt ofzo over wat diegene gedaan heeft ofzo, krijg je zown antw van . ja dat doe ik echt niet hoor, want hallo in de bijbel staat blablabla bla...jah natuurlijk denk ik dan, schuif het maar weer af op de bijbel, lekker simpel bekeke hoor
***Punk WiLL NeVer Die***

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
gelovigen dom?
« Reactie #101 Gepost op: november 18, 2003, 01:51:41 pm »

quote:

op 16 Nov 2003 22:19:21 schreef Miss_Kausalaya:
....dat boek is miljoenen jaren oud...
8)7 ;)
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Loco74

• Bekijk profiel
gelovigen dom?
« Reactie #102 Gepost op: november 21, 2003, 11:49:38 am »
Om maar eens terug te komen op de initiële vraag van Reller. Ik ben dan misschien maar een simpel dom zieltje, maar ik bekijk het altijd maar op deze manier:
Je hebt het geloof in God en je hebt de evolutie theorie. Voor het geloof zijn er geen echte concrete bewijzen. Het woord “geloof” zegt het zelf al een beetje. Maar voor de evolutie theorie is ook geen bewijs! Ook hier zegt het woord “theorie” al genoeg. Want hoe verklaard de evolutie theorie hoe alles om ons heen geschapen / gevormd is? Door de Big Bang? De bing bang van wat? Er moet op dat moment dan toch al iets aanwezig zijn geweest? En waar kwam dat vandaan? Is dat er altijd al geweest? Zo ja wat is dan “altijd al geweest”? Wanneer is dat begonnen? Daar hebben zelfs de geleerdste wetenschappers nog altijd geen idee van en zij wurmen zich in allerlei gaten en hoeken om daar maar iets voor te verzinnen. En zo zijn er van tal van zaken die ze bedenken geen bewijs. Er zijn talloze aannames waar ze inmiddels blindelings van uitgaan en waar ze de rest op baseren. En toch zijn we hier met z’n allen, dus er moet wel iets gebeurt zijn. Dat je je vraagtekens zet bij het geloof kan ik me voorstellen. Er zijn echter ook genoeg vraagtekens bij de wetenschappelijke verklaringen. En wat is dan dommer, geloven in een evolutie theorie zonder toekomst perspectief of geloven in een God met toekomst perspectief?  :|

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
gelovigen dom?
« Reactie #103 Gepost op: november 21, 2003, 12:08:45 pm »

quote:

op 21 Nov 2003 11:49:38 schreef Loco74:
Om maar eens terug te komen op de initiële vraag van Reller. Ik ben dan misschien maar een simpel dom zieltje, maar ik bekijk het altijd maar op deze manier:
Je hebt het geloof in God en je hebt de evolutie theorie. En wat is dan dommer, geloven in een evolutie theorie zonder toekomst perspectief of geloven in een God met toekomst perspectief?  :|
leuk om dit eens voor jezelf na te gaan
http://217.115.197.218:50012/showtopic.asp?tID=909
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God